Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na začátku letí Marlene Dietrichová coby manželka Herberta Marshalla, úspěšného diplomata, z Londýna do Paříže. V honosném podniku jisté ruské aristokratky se setká s elegantním Angličanem Melvynem Douglasem. Žena netuší, že její manžel a její milenec se znají. Marshall pozve Douglase na oběd a Marlene se rozhodne čelit situaci, jak nejlépe se dá. Představitel německé nové vlny Rudolf Thome píše: Scéna, k níž pak dojde, pro mne patří k nejúžasnějším vůbec. Nemám ponětí, jak je dlouhá, snad jen deset minut, snad půl hodiny. Milenci nemohou jednoduše dělat, jako by se neznali, musí jít oba příliš daleko, musí se dráždit. Ale Dietrichová, která svého muže miluje, se Douglasovi staví na odpor. Lubitsch tentokrát nezvolil komediální vyústění (což byl patrně důvod dobového nepochopení u diváků i kritiky) a natočil inteligentní melodrama. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

pm 

všechny recenze uživatele

Dietrichová, Hollander a Lubitsch. Nádhera. Jediný Ernestův film, který jsem viděla více jak 2x a určitě ne naposled, přesto pro mne slovní humor, kostýmy nebo výprava neztrácejí na kouzlu nebo situace na napětí. Škoda jen, že putování melodie není původní, čímž ale rozhodně nechci s řetězením písně "Isn't It Romantic?" z Mamoulianovy komedie "Miluj mne dnes v noci" srovnávat. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ti manzelia fakt byvali - vzhladom na rok 1937 - v krasnom domee, vyrezavania ... no proste genialne kulisy. Najprv to manzelom eviidentne klapalo, potom sa cosi posralo a zenska zacala uhybat manzelovi - proste si nasla milenca. Co cert nechcel, milenec a zenin manzel sa poznaju - a na zklade tohto sa moze odohravat film. Za se ba hovorim, ze je to vyborny namet na film, tempo je masakrozne dobre, nuda nehrozila, vycibrene dialogy tiez ma zaujali na maximum a nepustili cely film. Dejova linia nie je strhujuca, no udrzi divakovu pozornost, ba najdu sa aj skryte momenty nejakeho toho skryteho napatia- mnohe prezradi totiz neverbalna komunikacia a pohlady hercov a hlavne genialnej Marlene Dietrich. Ernst Lubitsch ako reziser sa ukazal v najlepsom moznom svetle : 94 % ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Manželia často robia všetko, len aby polovičke zabezpečili čo najkomfortnejšiu pohodu. Robia od svitu do mrku. Len nech je všetko tip-top. Podľahnutie workoholizmu je potom časté i lákavé. Najmä v práci, ktorej základom je cestovanie a komunikácia. Veď prekecať sa k prachom je tak zvodné! Ženy začnú žiarliť na svojho soka v láske v podobe mužovej práce. Následne bez štipky výčitiek svedomia si ospravedlnia milostnú avantúru slovami typu: "zanedbával ma", "všímal si len prácu", a "nikdy sa nespýtal na moje potreby,". Ilustráciu jedného takého vzťahu podáva Anjel. Prepychový dom obývaný manželkou je vyzdobený elegantnými a drahými detailami. Vyrezávané reliéfy nad dverami. Vyberané interiérové doplnky. Manželia sa v nádhernom prostredí nesťažujú. Milujú sa, no zanedbávaná žena si nájde čas aj na flirt. Výhovorku má. No nastane situácia, keď bude musieť rozhodnúť ako ďalej. Inteligentný scenár a jeho pointu zdobia scény zákulisia obslužného aparátu. Ten symbolicky a zároveň vtipne komentuje dianie skrytých napätí v hlavnom deji. A ešte: i diváci, ktorí nedajú na dobovú módu, si všimnú nápadité odevné variácie Marlene Dietrichovej v hlavnej úlohe. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Sternberg stvořil ženu wamp, která v jeho a následně i ve filmech ostatních hollywoodských velikánů osudově sála krev mužským hrdinům. Lubitsch ji stylizuje do role ženy, jež se musí rozhodovat mezi náručemi dvou mužů. Opět neodolatelně krásná, fatální, šarmantní, lubitschovsky vtipná a hlavně charakterní – závěrečná scéna je naprostým vrcholem, dokonalý odchod z plátna. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Z dobové recenze ve Variety: "Dietrich is glamour in double dress. This time she is wearing eyelashes you could hang your hat on and every now and then the star flicks 'em as though a dust storm was getting in her way." Angel je špičkové melodrama se špetkou komedie, které velice silně graduje a končí naprosto úžasnou scénou, kdy se božská Marlene rozhoduje, kterému muži dá přednost. Posledních deset minut jsem málem nedýchal. 90% ()

Galerie (42)

Zajímavosti (4)

  • Marlene Dietrichová se často s režisérem nepohodla. Jednou Lubitsch po několikátém opakování záběru prohlásil, že je spokojen načež Dietrichová řekla: ,,Já spokojena nejsem. Ráda bych to zkusila znovu." Lubitsch byl zdvořilý jako vždy. ,, TY nejsi spokojena, dobře, tak to natoč tak, abys byla spokojena. Já jdu domů." Načež oblékl kabát a odešel. (Sinecod)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno