poster

Climax

  • Francie

    Climax

  • Slovensko

    Climax

  • Austrálie

    Climax

  • Velká Británie

    Climax

Drama / Horor / Taneční

Francie, 2018, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mylouch
    ****

    Umělecký projekt a podnikatelský záměr - ovšem natočený trochu neproporčně - od pohovoru po možná rozlučkový večírek. Reklama na domácí nápoje, encyklopedie queer identit, bezpečnostní školení, film prodchnutý touhou po tradiční rodině ... Formálně úžasně zvládnutý narativ scénáře i režijně, a to překvapivě včetně dialogů, následování ohniskových postav v "nekonečných" záběrech, schovávání filmového štábu :) a v neposlední řadě kus taneční choreografie a práce s prostorovým pojetím role hudby. Od mluvících hlav sebeprezentací k dantovskému open space dnešní společnosti s přilehlými chodbami. / soft spoiler: Hřejivé setkání křehkých uměleckých osobností, do jejichž světa vpadne bezcitná totalita státní represivní moci a způsobí zařazení filmu do kategorie horor./ Od stylově průkopnické ale nadhodnocené Suspirie uběhlo hodně času. 4+*(31.10.2018)

  • ancientone
    **

    Áno, postupy sú technicky precízne, nesmierne atmosférické, miestami extrémne senzitívne, vizuálne len ťažko zabudnuteľné. Ale nie je to presne to, čo už o Noého filmoch dávno vieme a poznáme to z filmov, ktoré nepripomínajú len štylistické cvičenie, alebo slovníček autorského štýlu? Uhrančivosť, rebelstvo a podrývačnosť sa v Climaxe menia na rutinérstvo.(19.9.2018)

  • sonnak
    ****

    Můj první Noé byl silný a rozporuplný zážitek. Po technické a herecké stránce naprosto brilantní, ale místy zároveň otravně předimenzovaný (180° kamera); choreograficky dechberoucí, ale nejednou zbytečně repetitivní. Překvapivě funkčně, nenuceně a s nadhledem fungovalo představení 10+ charakterů a jejich motivací pomocí tanečního intra a několika "povrchních" rozhovorů. Zatímco mě mrzí, že film údernou formu nevyužívá ke sdělení něčeho hlubšího, než že nejděsivější ze všeho je nakonec stejně křehkost lidské psychiky a prchavost sociálních masek, někteří by ve filmu spíše uvítali, cituji divačku sedící vedle mě "víc čůráků a píč."(31.10.2018)

  • kinghome
    ***

    Gaspar Noé je magor, co si ujíždí na LSD filmech, prostě trip jak svině a totálně nepobíráš co se děje, ani to pobrat nemáš, je to prostě divný. Má to "jen" hodinu a půl a bylo to pro mě teda větší mučení než Enter the Void, který má přes 2 a půl hodiny. A jako mučení, ono to je kurva zajímavý sledovat, jen se tam nic neděje, jsou tam divný konverzace, střihy, psycho hudba a divný scény. Ale stejně vám ten film nakonec doporučím, protože jste určitě nikdy nic takovýho neviděli a všichni by si měli jednou tento zážitek užít nebo protrpět.(20.2.2019)

  • lamps
    *

    Řada známých má k tomuhle dílu velmi kladný vztah, takže se jim předem omlouvám. Já jsem trpěl. Totálně prázdná kamerová exhibice, u jejíhož sledování by bez vkládaných titulků nikdo neměl ani páru, o čem má být. Ten film musel být inscenačně náročný, o tom žádná, ale to je tak všechno, co na něm lze obdivovat - pustit někomu pouze zvukovou stopu, tak vás rovnou zažaluje za újmu na zdraví, a přesně tímhle agresivním povrchním způsobem se Noe snaží docílit zdeprimování a vyčerpanosti publika i po stránce čistě obrazové. A na tom nic k obdivování zkrátka nevidím, protože jinak jsem si z toho neodnesl do života ani hovno, snad kromě toho, že Boutella má vážně luxusní proporce i pohyby a na budoucích párty si budu pít pivíčko z vlastní skleničky. Obávám se že první a zároveň i poslední snímek, co jsem od Noeho viděl...(27.2.2019)

  • - Jeden z důvodů, proč Gaspar Noé natočil svůj film Climax v rekordním čase, prý byly peníze. „Byl jsem finančně úplně na mizině a měl jsem zaplatit asi 50 tisíc euro. Potřeboval jsem práci, vypadalo to, že budu muset vzít zavděk reklamou na parfém. A parfémy považuji za vůbec nejhorší věc na světě. Byla by to práce pro nepřítele.“ (Zdroj: Aerofilms)

  • - Pro taneční scény Gaspar Noé chtěl, aby herci tancem připodobňovali posedlost jako při rituálních tancích. (hansel97)

  • - To, že opona na pódiu připomínala francouzskou vlajku, byla podle slov režiséra jen náhoda. Totéž platí v případě sněhu před klubem, původně byla v plánu bouřka. (Mates...)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace