Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Další almodovárovsky rafinovaný spletenec, tentokrát obohacený temnými prvky. Zajímavé postavy, které stále volají po přehodnocování, řada emotivních scén, vypjaté finále. Jen škoda přílišné vykonstruovanosti, která hlavně v dovětku, kdy se "kruh uzavírá" působí až křečovitě. A i když se tu toho stane hodně, přesto ani na chvíli nelze vykročit ze stínu, který na tento snímek vrhají nedostižné monumenty Mluv s ní a Vše o mé matce. ()
Almodóvar, potažmo celý španělský film to opět dokázal. Žádná jiná kinematografie nedokáže tak osobitě propojovat thriller, drama a erotično do tak zajímavého a atmosferického mišmaše. Almódovar, Amenábar, Medem. Tři králové, pro Španěly tak příznačného, žánru, který by jistě časem snad i zasloužil nějaké to vlastní pojmenování. Než se to stane, mám alespoň čas, doplnit ještě jejich filmografie. 7/10 ()
Chytře vykonstruované dramatické vztahy dvou manželství, která spojuje Viktor se svou celoživotní permanentkou. Příběh by se díky mnoha náhodným setkáním hodil spíš do maloměsta, na pozadí ale Madrid krásně hraje s ostatními hrdiny a tvoří šestou roli - svou přeměnou od za fašistické totality zdánlivě vylidněného města k barvám, pohodě a samozřejmě i nějaké té anarchii po Frankově pádu. Jako kdybyste porovnali Prahu 1975 s Prahou 1997. 85%. ()
Príbeh je dozaista vášňivý, napriek tomu som tu postrádal iskru. Milostná spletitosť a zradnosť žien bola fajn korením, ktorému chýbalo niečo, čomu sa hovorí dostať sa pod kožu. Téma pomsty mohla byť prepracovanejšia a nie koncentrovaná výlučne na ženské osadenstvo. Zápletka postavená len na nevere nebola dostatočná. ()
Škoda toho hlúpeho deja, príbeh o chlapíkovi, ktorý vyjde z väzenia s cieľom stať sa majstrom sveta v súložení, potom svoj objekt spaľujúcej vášne takmer usúložiť k smrti, na druhý deň ju odkopnúť a kochať sa, ako ju tým vytrestá, že už ďalej nemôže rátať s majstrom súložníkom, je fakt riadny úlet, ktorý sa mi do serióznej drámy moc nehodí. Avšak P. Almodóvar aj z tohto negatíva dokázal vyťažiť maximum, predovšetkým angažovaním príjemných hercov, ktorí dokázali dať svojim postavám ďalší rozmer v podobe svojej charizmy a výborných hereckých výkonov. S jednotlivými charaktermi sa v snímku narába priam geniálne, povahy a dôvody správania sa postáv (akokoľvek čudné) sú tu podané ako na lopate až pod nohy diváka, to sa však nedá povedať o ich vzájomnom prepletaní a interakcii, aj keď ani v tomto smere to nebolo najhoršie. Čakal som ale viac, po pocitovej stránke ma preto film moc nezasiahol, skôr išlo o taký konzumný efekt v štýle prišlo, odišlo, dobre sa na to pozeralo a ľahko sa zabudne. 75/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (11)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Matka Javiera Bardema Pilar hraje porodní bábu, která přivede na svět Victora. (D3VIL)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
Reklama