Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Stracha moc nemusím (kvůli Anděl Páně), a možná o to víc mě tenhle film rozsekal, jak jsem to nečekal. Herecky je to absolutně bezchybné (snad až na trapného Etzlera, ale toho lze celkem bez obtíží ignorovat), Hádek s Bohdalovou jsou zcela fantastičtí, a když ten film vyloží naplno svoje karty, napětím jsem ani nedutal, a vrcholně jsem Hádkovu postavu nenáviděl a trpěl tím, jak se k té nebohé stařence chová. Samotný závěrečný zvrat je potom neuvěřitelně silný a emočně mě zcela zničil, a už jenom pro tu razanci nemůžu hodnotit jinak, protože si nevybavuju, kdy se mnou nějaký český film z poslední doby tak zamával. Btw. vzdáleně mi to připomnělo španělský snímek Madrid 1987, v němž se taktéž 2 postavy s velkým věkovým rozdílem zamknou pro změnu v koupelně, ale tím jakákoli podobnost obou filmů končí, a nemůžu se ubránit pocitu, že filmů s podobnou výchozí situací bude určitě ještě víc. ()

stration 

všechny recenze uživatele

Jiříku, bomba! Nekompromisní příběh jednoho zoufalce (rozuměj hajzla), který potřebuje prachy stůj co stůj, a tak se rozhodl okrást nevinnou seniorku, jejíž čistotu zdůrazňuje "kostelovou" linkou. Taktéž Jendův charakter je zdůrazněn vedlejší linkou s matkou, jejím přítelem a Thanosem Etzlerem. Ústřední dvojka pak rozehraje naprosto famózní herecký koncert s několika překvapivými momenty, paní Galová se nevzdává bez boje a Jenda se občas zdá spíše jako oběť, než svině. Všechno dovršuje nekompromisní konec, který tam pasuje jak prdel na hrnec. Je neuvěřitelné, že Jirka Strach umí získat i do těch nejtitěrnějších štěků vynikající herce. To je jen další důkaz kvality režiséra i Klece. Hrozně mi sedla i Brzobohatého hudba, která parádně podtrhuje atmosféru. Už se mi dlouho nestalo, abych si u nějakého filmu ukousnul nehet. Klobouk dolů, Jiříku. Fakt se Ti to moc povedlo a ještě jednou tleskám. ()

Reklama

LenkaAK 

všechny recenze uživatele

Strhující drama, kdy jsem neustále napjatě čekala, co bude dál. Bohdalová je žena velkých rolí a v charakterních nekomediálních postavách nechává o to víc rozehrát svůj talent. Hádkovy přechody mezi milým chlapcem a grázlem jsou strhující, musela jsem tajit dech a chvílemi jsem se ho i bála. Aktuální téma reflektuje současnou dobu a problém dnešní společnosti. Víc takových českých filmů! Byl to opravdu zážitek. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Skoro jako od Hitchcocka, ale fakt jenom skoro… Strach to má hodně v malíku, stačí mu málo, aby si postavy povodil správným směrem, herci si to dávají bez výdechu a ten suterénní byt anonymního pražského činžáku zmenšuje hrací plochu s ubíhajícími minutami naprosto fantasticky. Je proto až s podivem, že se vše podřizuje naprosto retardovanému scénáři, kdy Epstein na sílu tlačí všechny ty ohrané motivy „home invasion“ žánrů, ale sám se brodí v bahně klišé a logických nonsensů (na ty klíče ve světlíku by fakt nebyl potřeba MacGyver, aby šly ven!), přičemž to luxusně pohřbívá Hádkovou postavou, která z úlisného zmrdečka lusknutím prstu vyrobí násilnického hajzla, ale bez opravdového přerodu, bez ochoty více zapracovat na motivacích. Pak už je to jízda dolů, kdy Bohdalová jede, Hádek koketuje s hranicí parodie (ale tak nějak to ustojí) a ten vychtěný závěr, co má jakože být drsnou katarzí, očekáváte a tak nějak se mu i pousmějete… blbě, ironicky, úlevně. PS: Chápu, že je Jiří oddaný katolík, ale s Markem si své „ano“ neřekli v kostele, takže zrealizovat text jiného scenáristy by fakt nebyl žádný hřích. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Skvělé zrežírované, skvěle napsané a skvěle zahrané. Má to až divadelní přesahy, dokázal bych si Klec představit jako jednoaktovku. A z těchto důvodů je pro úspěch filmu nezbytné, aby dva hlavní představitele polodivadelní snímek dokázali utáhnout. O hereckých kvalitách Jiřiny Bohdalové se nemusíme bavit, nanejvýš bych zmínil, že si s ní maskéři museli pohrát, protože ona vypadá mnohem mladší, než jaká je skutečnost. A o Kryštofovi Hádkovi už roky tvrdím, že to nejlepší herec své generace, jenž umí zahrát jak klaďase, k čemuž vybízí jeho laskavý a klukovský zjev, ale také pěkné darebáky, o čemž jsme se mohli už také párkrát přesvědčit. A v případě Klece byl naplno využit jeho potenciál zvládnout obě protichůdné polohy na jedničku. Celkový dojem dotváří vhodná volba vedlejších rolí - Preiss, Švehlík, Dulava, Etzler a Cibulková. Potěšila mě i minirole Karla Smyczka. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

Reklama

Reklama