Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Marisa Paredes, Juan Echanove, Rossy de Palma, Chus Lampreave, Imanol Arias, Nancho Novo, Jordi Mollà, Daniel Cebrián, Carme Elias, Kiti Mánver, Gloria Muñoz (více)Obsahy(1)
Úspěšná kariéra spisovatelky sentimentálních románů, lukrativní smlouva s nakladatelem, která jí zároveň zaručuje soukromí pod pseudonymem Amanda Gris a milovaný manžel, co víc si žena středního věku může přát. Jen kdyby ten manžel nebyl tak často a dlouho pryč. Slouží sice jako člen mírových sil v Bosně, ale Lea je přesvědčena, že je to pro něj jen záminka. Najednou se její proslule optimistické a sladkobolné náměty začínají barvit do černa. Místo zamilovaného příběhu odevzdá román, v němž se odehraje brutální zločin, nakladatel jí hrozí vypovězením smlouvy. Ji však nenapadá nic lepšího a Paco pořád nejede domů a vůbec - ještě ke všemu jí nejdou sundat boty... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (65)
Ano, pokud bychom chteli mluvit o pozitivech Kvetu meho tajemstvi, dostaneme se tam, kde u kazdeho dila Almodovara. Vyborna kamera, pribeh,hudba, vtip, nadsazka, barvy a skvely vyber hercu a jejich vykony. Tento film pojednava o sice kratkem obdobi zivota jedne spisovatelky, avsak velmi intenzivnim. Urcite stoji za videni a snad az na odpurce Almodovara, kazdeho necim zaujme. Vyborna byla postava matky hlavni predstavitelky, co slovo to perla. Jinak jsem si vsimnul, ze ve vsech Pedrovych filmech jsou vzdy zabery na spoustu nadhernych vchodovych dveri domu, jedny hezci nez druhe. Tak nevim, zda jsou ve Spanelsku vsechny dvere tak krasne nebo si je reziser vybira...?!:-) ()
Z filmu vyzařovala síla a autenticita Almodóvarových hereckých múz v čele s Marisou Paredes. Manželská krize se promítala do tvůrčího psaní a vyústila v očekávaný rozchod. Ač Leo vypadala slabě, byla silnou osobností. Její nový partner byl roztomilý trouba, který jí dal přesně to, co jí nejvíce chybělo. Lásku, obdiv, pocit jedinečnosti. Na filmu se mi líbily i četné barevné oděvní kreace. ()
Lea se potřebuje zbavit bot, závislosti na manželovi a změnit vydavatele. Její úspěšné růžové románky ztmavly. „ Ti kdo kupují naše příběhy chtějí zapomenout na problémy, chtějí snít o lepším světě.. jakkoliv nepravdivém. Reality, ty má každý dost u sebe doma“. Prostě musí začít znovu. Pro mě další, ale jinak jeden z prvních filmů Almodóvara o ženách, které už něco prožily, něco prošvihly, něco pochopily a něco musí změnit, s osvědčenou trojkou Rossy de Palma, Chus Lampreave, Marisa Paredes. „ Jak zvláštní bývá život. Krutý, plný paradoxů, překvapivý. A časem spravedlivý.“ ()
Jak spisovatelka červené knihovny objevila krásu reality. Almodovar je tentokrát docela střízlivý ve fabulaci příběhu, v první části příběhu se soustřeďuje na obyčejné peklo spisovatelčina života a v druhé půlce...no ta je problémem. To, co musí naše hrdinka objevit a přijmout, je totiž jasné už od čtyřicáté minuty filmu. Myslím, že ukázka představení či výlet na venkov jsou tu tak trochu navíc. Potěší odkaz k Wilderovu "Bytu", ale jinak příběh je s odřenýma ušima za tři hvězdičky. Čtvrtou dávám za nutnost vyprávět takovéto příběhy. Žen, které se domnívají, že právě jejich život bude ta výjimka, která se bude řídit červenou knihovnou, a že ten jejich Paco je ten vysněný rytíř na bílem koni, je totiž strašně strašně mnoho. ()
podařilo se mi získat 14 filmů Almodóvara.Obdivuji jeho jednoduchost s jakou dokáže vyjádřit všechny emoce světa.Jinak tahle baba byla na zabití.Dusila všechny kolem sebe svoji neschopností se postavit čelem celému světu s jeho nástrahami.Ale protože mám jednu takovou známou tak jsem ten film brala vážně.I když na něho sedla patina času. ()
Galerie (62)
Photo © Deseo, El / CiBy 2000
Reklama