Režie:
Martha StephensScénář:
Shannon Bradley-CollearyKamera:
Andrew ReedHudba:
Heather McIntoshHrají:
Kara Hayward, Liana Liberato, Shea Whigham, Jordana Spiro, Malin Åkerman, Lucas Jade Zumann, Sophi Bairley, Tony Hale, Adelaide Clemens, Natalie Canerday (více)Obsahy(1)
60. léta, Oklahoma. Zatímco pro Iris, zakřiklou dívku, jež je terčem posměchu svých spolužáků, je život na malém městě utrpením, pro čerstvě přistěhovalou sebevědomou Maggie se stává příležitostí, jak před ostatními zazářit. Co začíná jako nevyvážený vztah dvou zcela odlišných dívek, pomalu přerůstá v silné přátelské pouto, které Iris začne přidávat na sebevědomí. Jak však hrdinky zjišťují, společnost svázaná genderově podmíněnými tradicemi trpí vybočování z řady jen velmi nerada. S citem pro drobnokresbu vyprávěný snímek Marthy Stephensové nás zavádí do černobílého, až snového světa, který se na první pohled může jevit jako vzdálený, nastavuje však současně zrcadlo dnešní době. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Americký zapadákov, faleš, šikana, homofobie a společenská sebevražda následkem přirozenosti. Silné téma, které sice bylo zfilmováno již na sto způsobů, nicméně je stále potřeba ho opakovat vzhledem k tomu, že se společnost příliš nezměnila. Bohužel film jako takový, krom očekáváné závěrečné pointy a Liany Liberato s Adelaide Clemens v dobových kostýmech, nemá moc čím zaujmout a po filmařské stránce se topí v průměru. ()
Waw! Skvelá atmosféra amerického juhu 60tych rokov, a v hlavnej úlohe zaujímavá dvojica v podobe hanblivej Iris a excentrická Maggie. Natočené je to skutočne pútavo, čomu samozrejme prispieva aj samotný príbeh, prirodzený tok deju a pozoruhodné priateľstvo medzi dvojicou protikladov s tajomným podtextom a nevšednosťami vtedajšej doby. Martha Stephens vytvorila naozaj pútavé divadlo, ktoré rozhodne zaujme. Herecké prevedenie v podaní Kary a Liany stálo naozaj za to! Jediné, čo trochu pokrivkávalo, boli trochu slabšie dialógy, ale inak veľká spokojnosť a za mňa veľmi milé prekvapenie! 4* ()
Nádherně uhrančivá kamera, skvělý soundtrack a boj za vlastní sebevědomí a identitu. Částečně to díky časovému zařazení připomíná Zkrocenou horu od Anga Leeho, ale tohle coming-age drama ze šedesátých let mnohem více upozorňuje na současnou situaci, kdy i dnes vybočit ze zajetých stereotypů diktovaných většinovou společností znamená společenskou sebevraždu. ()
"To The Stars" je veľmi príjemným filmom. Skvelá kamera, dobrý soundtrack, sympatické dve hlavné hrdinky, uveriteľné priateľstvo a je príjemné vidieť, že Iris dokáže vnútri seba nájsť silu brániť sa a zmeniť svoje myslenie. Dokonca aj nájsť si lásku. To na mňa pôsobí veľmi príjemne. Osobne by som povedal, že až na pár momentiek pri konci som s filmom dokopy nemal žiadne problémy. Napriek tomu, že Maggie rozumiem, tak ku koncu urobí a povie niekoľko vecí, ktoré sú skutočne nepríjemné. Vnútorne bojovala so svojimi vlastnými démonmi. V tomto je asi najlepšia momentka, keď príde opitá za Iris a rozplače sa. Myslím si, že tam bolo veľmi dobre všetko zachytené. Nebyť tých pár nasilu momentov na konci, tak by som ohodnotil film ako jeden z najlepších za tento rok. Lenže tam sa dostaneme trošku do klišé teritória. Nepodkopáva to film nejako zásadne, no myslím si, že mohol skončiť o niečo silnejšie. Každopádne som rád, že aj dievča, ktoré sa stalo boxovacím vrecom pre celú školu môže nakoniec byť šťastná a nemusí to dopadnúť ako v prípade "Carrie". Ak máte radi trošku romantiky a príbehy o priateľstve, tak si myslím, že tento film oceníte. Hodnotenie: A- ()
Na mě to působilo jako dramatická romance o ošklivém káčátku, které nakonec ke štěstí přišlo, ovšem podaná podstatně inteligentnějším způsobem, než je u podobných filmů obvyklé. Možná k tomu trochu přispělo zasazení příběhu do šedesátých let minulého století. Ta paralela se současnou dobou je však nezpochybnitelná. Výhradu bych měla pouze k tomu, že odstrkovanou dívku nijak zvlášť nerozhodilo náhlé zmizení její nejlepší kamarádky. To by se asi ve skutečnosti nestalo. (70%) ()
Galerie (11)
Photo © HBO
Reklama