Režie:
Martha StephensScénář:
Shannon Bradley-CollearyKamera:
Andrew ReedHudba:
Heather McIntoshHrají:
Kara Hayward, Liana Liberato, Shea Whigham, Jordana Spiro, Malin Åkerman, Lucas Jade Zumann, Sophi Bairley, Tony Hale, Adelaide Clemens, Natalie Canerday (více)Obsahy(1)
60. léta, Oklahoma. Zatímco pro Iris, zakřiklou dívku, jež je terčem posměchu svých spolužáků, je život na malém městě utrpením, pro čerstvě přistěhovalou sebevědomou Maggie se stává příležitostí, jak před ostatními zazářit. Co začíná jako nevyvážený vztah dvou zcela odlišných dívek, pomalu přerůstá v silné přátelské pouto, které Iris začne přidávat na sebevědomí. Jak však hrdinky zjišťují, společnost svázaná genderově podmíněnými tradicemi trpí vybočování z řady jen velmi nerada. S citem pro drobnokresbu vyprávěný snímek Marthy Stephensové nás zavádí do černobílého, až snového světa, který se na první pohled může jevit jako vzdálený, nastavuje však současně zrcadlo dnešní době. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (36)
Obe hlavni protagonistky jsou divatelne. V eteru filmu je neci, co ho ptesahuhe. Menici se casy, kdy se malou porodnosti bile obyvatelstvo postupne stalo dnesni minoritou s rasovymi nepokoji v cele Americe , kde uz se opustila teorie taviciho kotle kultur. Film ukazuje, ze jedno velke pratelstvi muze prekonat vsechno. Doufal jsem, ze jsou filmari natolik kompetentni, ze se v prubehu zapletka nevypari. ()
Mohol to byť príjemný príbeh o priateľstve. O priateľstve medzi dvomi pubertiačkami, ktoré majú svoje problémy. Len to by nesmela zasiahnuť libtardská propaganda, ale koniec koncov od hollywoodskej pakultúry sa dnes už nič iné nedáva očakávať. Len LGBT, utláčaní černosi a zlí bieli otcovia rodín, umelé prisudzovanie rolí obetí a tyranov. Škoda, chvíľami tu totiž existovala nádej na dobrý film s hodnotou, ale ešte aj ten záver to úplne sprznil, z ničoho nič proste tragédia. Nejaké hviezdy ale dám za tému šikany a zrady/samozrady. ()
Nádherně uhrančivá kamera, skvělý soundtrack a boj za vlastní sebevědomí a identitu. Částečně to díky časovému zařazení připomíná Zkrocenou horu od Anga Leeho, ale tohle coming-age drama ze šedesátých let mnohem více upozorňuje na současnou situaci, kdy i dnes vybočit ze zajetých stereotypů diktovaných většinovou společností znamená společenskou sebevraždu. ()
To, co nejdříve vypadalo jako milý černobílý film ze šedesátek o dvou středoškolačkách, se vyvinulo do úplně jiné roviny. Příběh rámuje skvělá kamera a hudba. Iris se pod vlivem nové kamarádky mění v sebevědomou ženu. Maggie bojuje se svou podstatou, ale maskuliní společnost ji nutí zavrhovat samu sebe a pochybovat. Otázkou zůstává, kdo vyhraje? ()
Americký zapadákov, faleš, šikana, homofobie a společenská sebevražda následkem přirozenosti. Silné téma, které sice bylo zfilmováno již na sto způsobů, nicméně je stále potřeba ho opakovat vzhledem k tomu, že se společnost příliš nezměnila. Bohužel film jako takový, krom očekáváné závěrečné pointy a Liany Liberato s Adelaide Clemens v dobových kostýmech, nemá moc čím zaujmout a po filmařské stránce se topí v průměru. ()
Galerie (11)
Photo © HBO
Reklama