Reklama

Reklama

Vlastníci

  • Česko S péčí řádného hospodáře (pracovní název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Paní Zahrádková (Tereza Voříšková) s manželem (Vojta Kotek) idealisticky chtějí, aby společnými silami dům zachránili. Novomanželé Bernáškovi (Jiří Černý, Maria Sawa) se s nadšením připojují. Paní Roubíčková (Klára Melíšková) pedantsky kontroluje řádný průběh schůze. Paní Horvátová (Dagmar Havlová) všechno iniciativně komentuje. Naivní pan Švec (David Novotný) zastupuje svojí maminku. Paní Procházková (Pavla Tomicová) s panem Novákem (Ondřej Malý) hledá způsoby jak zhodnotit svůj majetek. Pan Nitranský (Andrej Polák) touží po půdě v domě a pan Kubát (Jiří Lábus) důsledně sabotuje jakékoliv rozhodnutí. A v pozadí číhají bratři Čermákovi (Kryštof Hádek, Stanislav Majer), jen starý pan profesor Sokol (Ladislav Trojan) zatím nic nekomentuje… (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 097)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nejlepší česká komedie od dob Vlasty Buriana. Vtipné, ale neprvoplánovité dialogy, výborně vykreslující jednotlivé postavy. Interiérová dialogová konverzačka, ve které do sebe jednotlivé postavy perou hodně ostrou slovní munici, která však nezabíjí, ale pořádně rozesmívá. Jako "vlastník" se občas účastním podobných schůzí a musím říct, že i přes svou nespornou humornou složku má film hodně blízko k realitě, protože tyhle schůze, to je někdy horší než tryzna. Jirka Havelka při svém filmovém debutu dokonale vychytal casting, nejen to, že ve filmu hrají samí moji oblíbení herci, ale s přesností trefených postav herci předčí i elitní odstřelovače. Když jsem poslouchal Jirku Lábuse, říkám si, že část národa nám opět začíná "lábusovatět", bohužel. Vtip však není jen v dialozích, ale i v obraze, stín na plátně, konzumující David Novotný, to vše je vysoká humorná. Ovšem občas z těch všech povah až zamrazí. Herecké elitě vévodí Terezka Rambo, která se vrací po pauze a zdá se, že jí jen a jen prospěla a jak jsem si myslel, že svůj výkon z Laputy už nepřekoná, tak ouha, tady je ještě lepší. Zmínil bych i Dášu Havlovou, tu jsem ve filmu neviděl, ani nepamatuji a bylo cítit, že si svou roli vysloveně užívá, no musel bych chválit asi každýho zvlášť což nemá moc smysl, protože jedním slovem všichni mají u mně jedničku z hvězdičkou. Vlastníci jsou rozesmívák, který ti spolehlivě pomůže překonat tohle zkurveně depresivní podzimně zimní období. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Najlepšia česká komédia minimálne od Samotárov. Všetko od scenára až po réžiu je tu perfektne vyvážené, každý si hrá to svoje lepšie ako najlepšie a čo je pri one room konverzačkách najdôležitejšie máte chuť okamžite vstať zo stoličky a ostatných členov SVJ poriadne prefackať (keby to išlo, keďže ste zabudli že sedíte v kine a nie na schôdzi). Klára Melíšková FTW, ak neuhádnete jej povolanie do troch minút ste lúzri. Asi by sme mali o tom hlasovať, ale 10/10. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režijní debut herce Jiřího Havelky Vlastníci mě už od reportáže na ČT24 čímsi zaujal. Jen těžko říct čím přesně to bylo. Snad zajímavým a originálním nápadem pro celovečerní český film? Parádně nabité české herecké obsazení? A následně snad i trailerem, který nevypadal jako to největší dno současné české kinematografie? Všechno to jsou lákavé argumenty a ve finále dost možná hrálo mému zájmu o Havelkův debut vše zmíněné. A já doufal, že se to Havelka zvládne. Že natočí něco co už tu dlouho nebylo. Nejzábavnější český film za poslední dlouhou dobu. A víte co ? Havelka dokázal nejen natočit nejenom nejvtipnější český film dekády ale zároveň pravděpodobně i nejchytřejší český film dekády! České Vlastníky jde snadno přirovnat k Dvanácti rozhněvaným mužům. Ve filmu Sydneyho Lumeta je téměř po celou dobu filmu dvanácti členná porota zavřena v jedné místnosti aby rozhodla o vině/nevině mladého muže a o jeho případné popravě. Ve Vlastnicích se řeší o trošku triviálnější téma- schůze vlastníků domu a řešení toho co s domem půjde dál. Opět se film téměř výhradně odehrává v jedné místnosti, opět je tu spousty postav, které se ne a ne shodnout a stejně jako Lumetovým 12 mužům se Vlastníkům podaří diváckou pozornost udržet po celou dobu. Ne, nesrovnávám Dvanáct rozhněvaných mužů a Vlastníky i přesto, že spolu mají společného ještě více než by se mohlo zdát. Stejně jako Lumetovi se totiž Havelkovi podařilo vytvořit sondu pro vnik do lidské duše, který na rozdíl od Lumetova filmu sází i na něžné pohlaví. A i když to má své vedlejší účinky (především je tu jedna ženská postava, která je jedna z mála věcí, která mi film sráží dolů), ve finále se Havelkovi povedlo aby každé postavě dodal duši, povahu a názory a funguje to. Téměř každé postavě! Vlastníci mají vskutku parádní obsazení kde je těžké vyzdvihnout jednoho nad druhého a nějak tak shrnout nejlepší herecký výkon z filmu Vlastníci. Já si to přesto dovolím- Je to Tereza Voříšková! Jedna z nejtalentovanějších hereček české kinematografie zde dostala typ role, kterou snad ještě nikde předtím nehrála a zvládla to naprosto dokonale. Voříšková i přes svůj relativně mladý věk (30 let) má už na kontě spousty kvalitních výkonů, přesto si dovolím její výkon ve Vlastnících nazvat nejlepším hereckým koncertem její kariéry. Voříšková zde ztělesňuje předsedkyni vlastníků a je naprosto skvělá. Voříšková jede celou dobu na plný výkon a ve dvou scénách se jí opravdu podaří překonat povolenou rychlost. Boží výkon za který by tohle boží stvoření mohlo na jaře konečně dostat ( ne zas tak božského) Českého lva. Jenomže by bylo nefér zmínit královnu obsazenstva a nezmínit prince a princezny obsazenstva. A zde si prosím pěkně přidejte všechny ostatní- Jiřího Lábuse, Ondru Nového, Davida Novotného, Kryštofa Hádka, Vojtu Kotka, Andreje Poláka, Pavly Tomicové, Standu Majera nebo Kláru Melíškovou. Všichni z nich si svoje role naprosto užívají a dokáží dolovat jednu skvělou hlášku za druhou. Jediný kdo mi ve finále z castingu nesedl byla Dagmar Havlová, jejíž role sice ztělesňuje další stereotyp, ve finále je ale bohužel z celého hlavního castu nejslabší. Musí se ale dodat, že Ladislav Trojan ze sebe dostává všechno i pouhým nevnímavým čtením knihy. A to je prostě paráda. Co myslím těmi stereotypy? Jednoduše to, že se Havelkovi ve svém scénáři povedlo do každé postavy dodat jistý typ člověka. Jiří Lábus tu ztělesňuje bývalého bolševika, který se nebojí ozvat s tím, že dřív možná fakt bylo líp. Klára Melíšková zase typ přepracované puntičkářky, která vše potřebuje dokonalé a vyžaduje to od každého člověka. Andrej Polák zase homosexuála, který se bohužel dočká toho, že se jeho sexualita stane na setkání vážným tématem. David Novotný člověka, který je dost možná schizofrenik a možná jen pouhý hlupák. Dagmar Havlová zase drbnu, která vše musí mít z první ruky. A pak je tu třeba taky míšený pár nebo právě onen tichý děda v podání Ladislava Trojana ke kterému život nebyl nejmilejší. Havelka se zde opravdu dokáže během času stráveného v té prokleté místnosti vyjádřit ke spoustě tématům ať už co se týče sexuality, potencionální nákazy AIDS či ebolou nebo politické minulosti. A právě v těchle momentech dle mě tkví inteligence Vlastníků, kteří tato témata sice nabízejí s nadsázkou a lehkým humorem, rozhodně tím ale chtějí něco říct. Opravdu to není film co by zesměšňoval gaye nebo etiopany. Zároveň jsou Vlastníci i přes svou komorní atmosféru náležitě audiovizuálně propracování a hezky se na ně kouká a zvuk se hezky poslouchá. Střih je poté jedná velká paráda a dokazuje se, že se z tohohle tématu dá vystřískat ještě více než by se mohlo zdát. "komedie pro ty, co to nezažili, a drama pro ty, kteří tím žijí” – přesně tenhle slogan je vůči Vlastníkům ideální. A pravdivý. Pokud se v tom filmu najdete tak je to pravděpodobně tím, že jste vlastník. Nikdy jsem se domovních schůzek nezúčastnil, díky Havelkově režijnímu debutu je to ale aktuálně děsivější podivaná než koncert Ariany Grande (I když zas tak moc asi ne.....). A zároveň musím Havelkovi smeknout, protože finále je neskutečně silný zážitek nad kterým se divák zamyslí a tipuju, že ho ještě nějaký čas z hlavy nedostanu. Vlastníci skvěle žonglují mezi humornou komedii a sociální problematikou a funguje to. Děkuju Jirku Havelkovi, ještě víc ale ještě jednou děkuju za ten boží výkon Tereze Voříškové! Dost možná nejen český top roku ale i český top roku minimálně posledních 5 let! () (méně) (více)

Disk 

všechny recenze uživatele

Film vynikající. Tereza Voříšková s Vojtěchem Kotkem v životních rolích, interakce Pavly Tomicové, Andreje Poláka a Jiřího Lábuse je zjevně postavená na improvizaci a dodává celému filmu životnost. Kameraman Martin Žiaran dokonale využívá stísněný prostor, prostřihy z jednací místnosti na jednotlivá problémová místa domu ještě více znásobují depresivní atmosféru. Původní hru Jiřího Havelky neznám, ale jako režisér a filmový scénárista má obrovský potenciál. Natočil skutečný horor, u kterého vám opravdu nebude dobře. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

JÁ BYCH BYL NEJRADŠI, KDYBYCH SEM NEMUSEL UŽ NIKDY CHODIT. Jiří Havelka zazářil v seriálu Až po uši, přišlo pár reklam a několik filmů, zjistil jsem, jak velký divadelní talent to je a i jeho moderátorské aktivity se mi líbí (Magnesia Litera, Ceny české filmové kritiky). Už dávno mě napadlo, že by mohl natočit komedii, u které režisér i divák přemýšlí. Právě proto mě dvojnásob štve, že mě ten film tak minul. Mám s ním stejný problém, jako se seriálem Mindhunter - je mi naprosto jasné, co co tvůrcům šlo, ale zasáhnout mě se jim nepodařilo. Pravda, byl jsem překvapen, jak rychle mizí komedie a stává se z toho regulérní drama lidí, kteří když se dohodnout nechtějí, tak se zkrátka nedohodnou, ať k tomu mají jakýkoli důvod. Ani to, či hořký konec mé hodnocení nezdvihl výše. A dost mě iritovala ta přílišná repetitivnost (Malý, Melíšková). Stříhat, krátit! Příště budu snad spokojenější, pane Jiří. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (28)

  • „Když jsem četl scénář poprvé, byl jsem nadšený. U současného českého filmu mám trochu problém, že nevidím současnou českou realitu, kterou žijeme. Většinou jsou to takové vztahové, lehce hysterické komedie nebo historické filmy, kdy utíkáme do historie, kde už víme, jak to dopadlo,“ řekl Jaroslav Sedláček z Filmového centra České televize. (SONY_)
  • Ve filmu zazní úryvky ze dvou skladeb Jana Dismase Zelenky. Základní skladbou je „De profundis“. (Česká televize)
  • „Poprvé po hodně dlouhé době jsem se smála od začátku do konce. A poprvé po dlouhé době jsem se rozhodla okamžitě nabídku přijmout,“ prohlásila Dagmar Havlová po přetčení scénaře. (Duoscop)

Související novinky

Podzimní VOD novinky na CANAL+

Podzimní VOD novinky na CANAL+

19.10.2023

Vypadá to, že babí léto je za námi a teplé počasí se s námi letos už definitivně rozloučilo, takže pokud hledáte způsob, jak trávit chladnější podzimní večery, máme pro vás pár tipů na filmy a… (více)

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Ceny české filmové kritiky – výsledky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

02.02.2020

Nejlepším filmem roku 2019 byl českými kritiky zvolen road movie Staříci. Hraný debut Ondřeje Provazníka a Martina Duška o pomstě a spravedlnosti získal kromě nejvyššího ocenění na 10. Cenách české… (více)

Reklama

Reklama