poster

Švédská lovestory (festivalový název)

  • Švédsko

    En kärlekshistoria

  • anglický

    A Swedish Love Story

Drama / Romantický

Švédsko, 1970, 115 min

Režie:

Roy Andersson

Scénář:

Roy Andersson

Kamera:

Jörgen Persson

Producenti:

Ejnar Gunnerholm
(další profese)
  • Anderton
    ****

    V prvých dvoch tretinách švédska Fontána pre Zuzanu (1) bez hudby a s inteligentnejším scenárom. Ono to chvíľami pripomína klipy Elánu (a ďalších našich mágov 80 rokov) a je to veľmi vtipné. Je pre mňa prekvapením, ako voľne mohla žiť mládež vo Švédsku v období, v ktorom sa film odohráva, o nejakej motorke v pätnástich sme mohli iba snívať. Ťažko povedať, či je záverečná tretina, sústrediaca sa na tých starších dobrým riešením, mňa to trochu z tej veľmi peknej love story vytrhlo. Normálne verím, že vo fikčnej budúcnosti tohoto filmu sú títo dvaja šťastní manželia a neopakujú chyby dospelých, ktorými tu sme svedkami.(10.9.2015)

  • hanakonochi
    ***

    Švédska sociálna dráma v podaní Roy Anderssona určite stojí za pozretie. V popredí sa odvíja prvá láska sympatickej mladej dvojice, zatiaľ čo na pozadí príbehu sa odohráva kríza stredného veku v podaní ich rodičov, strýkov, či kolegov a známych. Napätie medzi nimi eskaluje práve v závere filmu, ktorú považujem za najlepšiu časť. Silné tri hviezdičky za podmanivú kameru a atmosféru na rozmedzí šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, kedy ľuďom nezostávalo nič iné, ako hľadať pomoc u svojich najbližších či práve v samom sebe a nie vo virtuálnej realite dnešných dní.(31.1.2016)

  • ScarPoul
    **

    Toto u mňa jednoducho nemohlo fungovať. Nejde o všednosť a dramatizáciu obyčajných situácií. Ono si to vyžaduje cit pre načasovanie a rovnako si to vyžaduje poznať dokonale svoje postavy. Ale čo na tom, že to nie je vôbec invenčné. Jediné čo stojí za zmienku a čo je naozaj spravené bez chýb je línia lásky medzi chlapcom a dievčaťom. Ide z toho energia, mladícka nerozvážnosť aj akási viera vo večne spojenie ich duší a tiel. Lenže túto peknú líniu narúša snaha spraviť z toho generačný a výpovedný film. Na porovnanie je až trestuhodne nudné sledovať zatrpknuté osudy rodičov z dvoch rozdielnych spoločenských vrstiev. Nie, že by bolo lepšie, keby sa do deciek starali, ale zaslepenosť svojimi osudmi skrátka narúša pre mňa kontinuitu niečoho pekného. Koniec je síce úsmevný, ale akosi mi tam nesedel. Netvrdím, že je to zlý film, alebo že by pre niekoho nebol nositeľom určitých hodnôt. Ale takéto filmy jednoducho nemusím. Hlavne keď si uvedomím, že som pri ňom strávil dve hodiny, z čoho tá jedna sa neuveriteľne vliekla. Chcel som dať pôvodne tri, ale kvôli koncu, ktorý prišiel z vtipom, pričom sa inde vo filme nič humorné nestane, dávam dve.(16.9.2014)

  • Maq
    ***

    Přiblížit tento film je docela těžké. S velkou dávkou nepřesnosti bych ho přirovnal k tuzemským filmům nové vlny 60. let, především Formanovi. Má to jiný povrch, ale shoda je přinejmenším ve snaze zachytit obyčejno, bez příkras a se vší banalitou. --- Pro Čecha je mnohem nesnadnější tomuto filmu řádně porozumět, protože švédské reálie byly a jsou dost jiné. Tenhle druh realistických děl se bez jejich znalosti neobejde; však si zkusme představit, jak třeba současný Američan vnímá a jak rozumí filmům jako Černý Petr nebo Hoří, má panenko. --- Já sám jsem Švédsko malinko poznal o dekádu později. Blahobytný netýkavý snobismus v mých reflexích dominoval, snad že jsem byl cizinec. I v tomto příběhu je přítomný, hlavně v závěru. --- Tenhle film je bezmála dokumentem. Vnímám ho jako cenné dílo pro gurmány a specialisty.(27.9.2011)

  • Bernhardiner
    *****

    Na začátku 70. let nosily Švédky proklatě krátké sukně a kouřilo se snad už od dvanácti... Je to moc pěkný milostný příběh dvů mladých lidí, kteří se jednou potkají a pak nejsou schopni jeden druhého se zbavit. Jediné drobné potíže činí jejich rodiče, ale naštěstí se zde nejedná o žádné příkazy a zákazy, spíše je zde vyobrazena propast mezi oběma světy. Bál jsem se, aby se zde neodehrávaly nějaké hádky, rozchody, přemlouvání a podobně, ale kromě rvačky bývalého kluka Anniky s Pärem se tu nic takového neodehrává. Prokreslení jednotlivých postav se nápadně podobá tomu, jak to dělával i Miloš Forman. Zvláště večírková pasáž působí velmi reálně. 90%(12.2.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace