Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Wally PfisterHudba:
David JulyanHrají:
Guy Pearce, Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano, Mark Boone Junior, Jorja Fox, Stephen Tobolowsky, Harriet Sansom Harris, Thomas Lennon, Callum Keith Rennie (více)Obsahy(2)
Začne to fotografií a vzkazem na ní: "Zab ho!" A od té chvíle se odvíjí tajemný a drsný příběh Leonarda. Jeho žena byla napadena, zavražděna a on si skoro nic nepamatuje. Jeho krátkodobá paměť je pryč. Leonard se ale musí pomstít. Okamžitě jde po vrahovi. Aby nějak kompenzoval výpadky paměti, všechno si fotí, cvaká spouští na svém Polaroidu jako blázen a podstatná fakta si nechává tetovat na tělo. Story je vyprávěna zvláštním způsobem. Každá důležitá filmová scéna končí tam, kde předchozí začala, a tak musíme být pozorní, abychom ten zvláštní propletenec dějů a potkávajících se postav dobře vnímali. K hlavnímu hrdinovi se přidávají další - ukecaný Teddy a barmanka Natalie. Všichni jsou s vraždou nějak propojeni. Ale pořád se nám do mysli vnucuje klíčová otázka: Je skutečně vrahem John G, jehož jméno má Leonard vytetováno na prsou? (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 533)
Tak tento kousek nesmi chybet v zadne filmove sbirce. Christopher Nolan napsal a reziroval pribeh, ktery je skutecnym zaberem na nervove synapse. Clovek se tomu snazi prijit na kloub a pokazde, kdyz si mysli, ze na to prisel, vyvstane nova otazka. Z toho plyne, ze by Memento melo byt s kazdym zhlednutim lepsi, a taky to tak je... ()
Soundtrack David Julyan: 1. Opening Titles/Polaroid Fades [3:03] ,2. Motel Room/Arriving at the Derelict [2:55] ,3. Snapshot - Roni Size [4:20] ,4. Focus on Sight - Thievery Corporation [3:40] ,5. Stone - Monc [3:16] ,6. Remember Me [2:24] ,7. The Facts/Tattoos [3:13] ,8. More Facts [1:58] ,9. Treefingers - Radiohead [4:45] ,10. All is Full of Love - Bjork [5:23] ,11. Motel Room/Arriving at the Motel [2:16] ,12. Leonard and Natalie [3:37] ,13. Time for My Shot [2:31] ,14. Loosing Control/Tatoo Parlor [3:34] ,15. First Cool Hive - Moby [4:50] ,16. Who Am I - Peace Orchestra [4:22] ,17. Amnesia - Paul Oakenfold [4:37] ,18. Arriving at Derelict/Jimmy [1:41] ,19. Memento [6:52] ,20. Something in the Air - David Bowie [5:44], ()
Nejlepsi film Christophera Nolana, ktery je vyborne promysleny a skvele zahrany. Film vas donuti vsechno pozorne sledovat, protoze jakmile vam utece nejaka malickost, tak je mozny, ze se ve filmu ztratite. Guy Pearce, popsanej po celym tele a se ztratou kratkodobe pameti to zahral hodne dobre a hlavne hodne presvedcive. Jen by me zajimalo, jesli by film byl tak poutavej i kdyby se neodehraval pozpatku, protoze pak si myslim, ze by to byl jen prumer. Ale to je co kdyby, takze takle to je proste jeden z nejoriginalnejsich thrilleru a mistrovske dilo. ()
Myslel jsem si, že už neuvidím nic originálního a kvalitního, že Hollywood už jen vykrádá, točí remake, prequely, sequely a spojuje hrdiny pro "větší " úspěch (Freedie VS Jason). Po tomhle filmu si myslím, že Christopher Nolan je bůh a jen doufám, že bude dál točit, co nejzajímavější filmy. Dnes je velký problém vidět noví film, který je inteligentní, chytlavý, paranoidní a po kterém si nebudete vůbec jisti ničím, kromě toho, že šlo o jedinečnou záležitost. Guy Pearce, C-A Moss, Joe Pantoliano a další předvádějí výborné výkony. Všichni lžou nebo mluví pravdu? Jednou jsem slyšel názor, že Guy Pearce neumí hrát. Kdo si to myslí i po tomhle filmu? ()
Zcela nepochybně ojedinělý a zajímavý tvůrčí počin, jenž se ovšem v mém případě asi poněkud minul účinkem. Rozhodně nechci tohle dílko nějak zatracovat, ale prostě mi ten děj přišel naprosto fádní a nijak překvapivý, přičemž JEDINÉ, čím snad mohl film zaujmout, bylo opačné pořadí scén, takže se začalo vpodstatě od konce. Ale tohle (byť trošku jinak zpracované a hlavně puštěné kompletně pozpátku) jsme viděli už v českém Happy-endu, kde to aspoň tvůrci dovedli do absurdna. Tady se člověku znesnadňuje úloha tím, že scéna běží normálně, ale další scéna nenavazuje na děj, nýbrž mu předchází. Divák tak musí být stále "ve střehu" a pamatovat si, čím vlastně předešlá scéna začala, aby pochopil souvislosti. To by mi ale ani tak nevadilo, jako již zmíněný fakt, že je to (podle mne) opravdu to jediné, co lze na filmu vyzdvihnout. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (42)
- Slová "ty blázon" vo filme nahovoril sám režisér Christopher Nolan. (srbak)
- Kameraman Mark Vargo odmietol ísť na interview s režisérom Christopherom Nolanom, pretože nerozumel scenáru filmu. Neskôr sa priznal, že to bola z jeho strany veľká chyba. (srbak)
- Vedľa Leonardovho (Guy Pearce) auta pri moteli môžeme vidieť Nolanovu bielu Hondu Civic. (Niles)
Reklama