poster

Dravci a vrabci

  • Itálie

    Uccellacci e uccellini

  • angličtina

    The Hawks and the Sparrows

  • Slovensko

    Dravci a vrabci

Komedie / Historický / Podobenství

Itálie, 1966, 88 min

Producenti:

Alfredo Bini

Střih:

Nino Baragli

Scénografie:

Luigi Scaccianoce

Kostýmy:

Danilo Donati
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • eraserhead666
    ****

    Ten film asi opravdu potřebuje více setkání. Poprvé před 5-6-ti lety jsem z něj měl trochu rozporuplné pocity, vycházející hlavně z toho, že jsem ho ne zcela chápal a spousta věcí mi unikala. Teď po letech už to všechno zapadalo a sedělo. Na Pasoliniho filmech se mi vždycky strašně líbí, že ač to z nich není na první pohled patrné a jejich pozadí, kulisy a prostředí tomu dokonce mnohdy odporují, je v nich obsažena, navzdory veškeré jejich kritičnosti, oslava života jako takového. A Pasoliniho prostitutky mají opravdu velké kouzlo. Až na pár maličkostí neuvěřitelně krásný film.(30.4.2012)

  • topi
    ****

    Pasoliniho alegorická procházka otce a syna, plná symbolických odkazů. U Pasoliniho je zvykem výrazná stylizace a ne jinak je to i u tohoto groteskního díla. Navíc doplňena úžasnou hudbou mistra Morriconeho. Ta výrazná rytmická kytarová melodie mě jede v hlavě ještě teď. A nejvíc mě rozbila hláška : " Poslechni, to se každé ráno češeš vysavačem? " :D :D(5.7.2016)

  • mrksik
    ***

    Musím to vidieť ešte raz. Ale nemám na to chuť. Toto hovorí asi za všetko. Áno, bola to pekná alegória, áno, bolo tam veľa narážok na veľa zaujímavých historických, ideologických a ľudských udalostí a vlastností, áno, hrala tam prenádherná Femi Benussi, áno, bola tam úžasná hudba od Morriconeho (vrátane tituliek), áno, to všetko tam bolo, ale aj tak to bola nuda.(11.11.2007)

  • LeoH
    ****

    Konečně mě Pier Paolo doopravdy potěšil, už jsem nad ním víceméně lámal hůl. Symbolismus a fraška v ideální rovnováze, nemorriconeovsky romantický (od romantismu, ne od romantiky) Morricone, ČB kamera krásně rozmáchlá po italské krajině, skvělý herecký výkon pochodujícího havrana, dokonce ani ty zrychlované záběry mě na rozdíl od RoGoPaGu neštvaly, neb ladily s celkovou potrhlostí. Koukám, že u Pasoliniho budu napříště lovit spíš v raném, nenamyšleném období.(18.9.2017)

  • Angerr
    ****

    Jedinečné zpívané úvodní titulky, Pasoliniho rozpustilý humor, který známe z jeho Trilogie života (zde ale prakticky nevidíme nahá lidská těla), kritika společenského uspořádání a lidského pokrytectví a Morriconeho pěkná hudba. V "evidentní" rovině snímek, který by snad nikoho neměl pohoršovat, rozhodně stojí za shlédnutí.(3.1.2007)