
Zvuk bez viny (festivalový název)
-
The Sound is Innocent
-
The Sound Is Innocent
Dokumentární / Hudební
Česko / Francie / Slovensko, 2019, 68 min
Režie:
Johana OžvoldScénář:
Johana Ožvold, Lukáš CsicselyKamera:
Šimon DvořáčekHudba:
Martin OžvoldProducenti:
Kristýna Michálek KvětováStřih:
Zuzana WalterZvuk:
Adam VonešScénografie:
Antonín ŠilarObsah
-
Hudební dokument The Sound Is Innocent vás nechá nahlédnout do snového světa nahrávacích studií a pozve vás na cestu do historie ale i přítomnosti elektronického zvuku. V pěti kapitolách nás film provede tajuplným bludištěm, kde potkáme tvůrce, kteří nám představí klíčové momenty vývoje elektronického zvuku – ty jsou stejně nepředvídatelné jako průkopnická hudba, kterou snímek hravým způsobem dokumentuje. Film tak osvětluje některé ze základních otázek hudební tvorby a pozoruje tak vývoj vztahu mezi člověkem a strojem, tedy umělcem a jeho nástrojem. Ve filmu se objeví umělci a hudebníci jako François Bonnet, Steve Goodman (aka Kode9), Julian Rohrhuber, John Richards nebo Hannes Hoelzl a Alberto De Campo, Každý z nich nám poskytuje jedinečný a někdy i osobní pohled na radikální dobu zvukových objevů, které změnily umění, kulturu, a dokonce i společnost. The Sound Is Innocent zkoumá vztah mezi zvukem a společností jako takovou, technologickým boomem a naším globalizovaným světem. Pro hudební skladatele je hudba hrou. A pro tvorbu elektronické hudby je tou nejdůležitější hračkou stroj – hudební nástroj, předmět...(Cinémotif Films)
- V dokumentární eseji režisérka osobně provází dějinami elektronické a experimentální hudby od předválečných let po současnost. Dějištěm filmu je takřka mytický časoprostor, který slouží současně jako nahrávací studio i muzeum technologických artefaktů, umožňujících autorce hravé uchopení konceptu mluvících hlav. Zvukově a obrazově vrstevnatá výprava k počátkům snah o osvobození a konceptualizaci zvuku je současně rozpravou o podobách, možnostech a perspektivách akustického vztahování se ke světu, v níž se hlasy minulosti neustále překrývají se zvuky budoucnosti.(MFDF Ji.hlava)
- Hravá a poetická cesta do snového světa nahrávacích studií, elektronické hudby a experimentálního zvuku. Ve svém celovečerním debutu provede Johana Ožvold diváky tajemnou výzkumnou institucí. V archivech se nacházejí vzpomínky a útržky zásadních okamžiků vývoje elektronické hudby. Film tak osciluje mezi frekvencemi laděnými za železnou oponou, konfrontační francouzskou avantgardou a mnoha průkopníky zvukových experimentů. Představí se klíčové osobnosti současného světa elektronické hudby: John Richards, anglický hudebník a teoretik elektronické a post-digitální hudby, který se proslavil jako zakladatel platformy Dirty Electronics; Steve Goodman aka Kode9, zakladatel labelu Hyperdub; Francois Bonnet aka Kassel Jaeger, ředitel Institutu pro výzkum sonologie a elektroakustické hudby GRM; Julian Rohrhuber, profesor aplikované informatiky a hudebník, který se podílí na vývoji open-source programovacího jazyka SuperCollider; Hannes Hoelzl a Alberto De Campo z UDK v Berlíně.(Dny evropského filmu)
- Kdy se zvuk stává hudbou? Dokument Johany Ožvold nás vezme na poetickou audiovizuální cestu dějinami elektronické hudby. Jeho tématem je mimo jiné i vztah člověka a stroje stejně jako umělce a nástroje v procesu hudební tvorby. Z jedné strany nás tento film učí poslouchat jinak, lépe a hlouběji, z druhé nabízí reflexi rychlého rozvoje technologií.(Kino na hranici)
- Dokumentárny film The Sound Is Innocent predstavuje súčasnú elektronickú hudobnú scénu a rozpráva nedávnu históriu zvukového experimentu. Vo svojom celovečernom debute prevedie Johana Ožvold divákov tajomnou výskumnou inštitúciou. V archívoch sa nachádzajú spomienky a útržky zásadných okamihov vývoja elektronickej hudby. Film tak osciluje medzi frekvenciami ladenými za železnou oponou, konfrontačnou francúzskou avantgardou a mnohými priekopníkmi zvukových experimentov.(Filmtopia)
- The Sound Is Innocent, snímka režisérky Johany Ožvoldovej, je najnovším v rade diel o experimentálnej elektronickej hudbe z dielne stredoeurópskych filmárok a filmárov. Podobné filmy spracúvali najmä lokálne kontexty tejto hudby, v tomto prípade ide o počin, ktorý ich ambiciózne prekračuje.(4 živly)
- přehled
- komentáře
- zajímavosti
- ocenění
- videa
- galerie
- ext. recenze
- ve filmotéce
- v bazaru
- diskuze
Externí recenze k filmu (1)
-
Filmpress.sk (Mária Demečková)
"Až mám miestami pocit, akoby moja pozornosť bola miestami sústredená najmä na zaujímavý vizuál snímky a nie na jej obsahovú zložku. Avšak, aj o tom je čaro experimentálneho filmu. Niekedy sme jednoducho my – diváci vtiahnutí do sveta blikajúcich po sebe idúcich obrazov, ktoré sú pre naše mimoriadne…" (více)
67%
Hodnocení uživatelů
Fanklub filmu
žádní fanoušci
Premiéry
Mládeži přístupný
![]() |
03.10.2019 Cinémotif Films |
---|---|
![]() |
26.11.2019 Filmtopia |