Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Legendární režisér Carlos Saura přidal k dlouhé řadě žánrově rozmanité filmografie také snímek pojednávající o baletním představení s názvem 'Salome'. Všeobecně známý biblický příběh vypráví o krásné tanečnici Salome, která je zamilovaná do Jana Křtitele. Ten její city neopětuje a zhrzená Salome využije svých půvabů k pomstě. Saura vnímá baletní představení nejen jako příběh vyjádřeny pohybem. Performanci je třeba připravit, vybrat tanečníky, navrhnout scénu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nemám rád balet, ani tanec jako takový, ale chtě nechtě musím konstatovat, že Salomé Carlose Saury měla hodně co do sebe, flamenco je v tomhle podání ve většině filmu nádherné...když je navíc podpořeno opravdu nádhernou choreografií, výpravou i scénou, tou hrou barev, atmosfér a úchvatné hudby, vydržím celých 85 minut bez mrknutí okem... ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

95% - Z Carolse Saury mám pocit, že objevil tak trochu nový žánr. Přetavit divadelní hru do filmu...to už tu bylo. Přetavit operu do filmu či muzikálu taky. Saura se ale o totéž pokouší s tancem. Již to předvedl ve filmech jako Carmen, nebo Tango. Salomé je vlastně pokračováním tohoto vývoje a za sebe musím říct, že funguje prostě skvěle. Mnoho recenzentů zde píše, že nemají rádi balet, že jim chybí dialogy apod. Tuto kritiku chápu ale nesdílím, protože jsem si už zvyknul, že od Saury nelze očekávat něco, co by bylo možno srovnávat dosavadními měřítky kvality či zábavnosti. Proto ta úvaha o jiném žánru. Tohle není klasický film, tohle funguje úplně jinak. Tento spektákl promlouvá hudbou (velmi povedená a nahraná jak jinak v Čechách :o)) a pohybem. Sice sám nejsem zrovna fanda klasického baletu, ale tohle žádný klasický balet není. Tato kombinace flamenca a moderního tance je navíc obohacena o hypnotickou mimiku tanečníků, jež v kombinaci s řečí těla má -aspoň pro mě -minimálně stejnou přesvědčivost, jako kdyby se komunikovalo verbálně. Tento způsob hudebně-pohybové podívané navíc divákovi umožní zapojit vlastní fantazii, vlastní interpretaci toho, co na něj jak působí, a to nemusí každému vyhovovat. Já si ale Salomé velmi užil a rozhodně se těším na další návštěvu Saurova světa. ()

Reklama

*Elfík* 

všechny recenze uživatele

No propáníčka! On to není film, ale dokument! A Salomé je tam nahá! Božínku, jak perverzní! Ale k věci... Vážně, proč někdo nazývá počin dramatem, když je to klasický dokument popisující představení? Kromě toho, pro milovníky baletu mám špatnou zprávu. Není to klasický balet, takže na špičky zapomeňte. A proč ten nejtalentovanější tanečník, černoch představující Jana Křtitele, netancuje a jen se otáčí na podstavci? Pardon, na stupínku... Na druhou stranu musím pochválit scénu a světla, ale jak už tady poznamenal Magyar, vhodné jen pro epileptiky. Blikající světýlka totiž utváří dojem nejen narušené osobnosti, ale i laciného efektu, který tomu celkovému vůbec nepomůže. Ovšem tanečníci jsou úžasní! K hudbě bych ráda řekla, nechte kytaru na doma, odstraňte rádoby operní zpěv, nechte znít violu, housle a obecně smyčcové nástroje. V pozadí klidně nechte kytaru, ale jen potichu, prosím. A kameramanovi: nemůžeš točit, ty pako, když je objekt přesvětlený, není to vůbec zajímavé, víš?! ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Balet je umění lidského těla vyjádřit jakékoliv emoce pohybem, výrazem nebo gestem. A pokud je pro člověka balet v jeho životě svým způsobem velkou vášní, pak se to nutně musí odrazit i na baletních prknech, jak jsem to mohla vidět v originálním pojetí a s úžasnou atmosférou v Salomé. Jsem ráda, že jsem mohla trochu nahlédnout, co všechno se skrývá za přípravou takového baletního představení, jaké vybrat kulisy, barvy, šaty a to nejdůležitější, kdo budou TI, kteří nám svým baletem mistrně předloží kruté biblické drama. Já miluji balet, ale přece jen dávám přednost živému vystoupení, protože to je alespoň pro mě daleko intenzivnější a niternější zážitek. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už při sledování Sněhurky jsem se přesvědčil, že španělé umí emoce vyjádřit bez pomocí dialogů a bylo mě jasný, že v případě Carlose Saury se také dočkám nějakého méně tradičního postupu. Úvod je zasvěcen příprávám na taneční vystoupení ve kterým se každý, kdo nezná příběh Salome dozví základní pointu a poté už následuje samotný tanec. Záměrně říkám tanec, protože balet mě to nepřipomínalo, ale předem upozorňuju, že se v tom hovno. Osobně si myslím, že ten kdo příběh o Salomé nečetl nebo neviděl jiné zpracování může mít trošku problém s obsahovou orientací. Carlosovo zpracování je založeno na souladu pohybu, hudby a barev, které vytvářely moje nálady. Nejvíc se mě líbil tanec Salome před Herodem, byl originalní, dynamický a plný vášně. Celkově považuju tenhel kousek za velmi kvalitní z hlediska uměleckého, ale že by mě dokázal až na zméněnou scénu pohltit, to bohužel ne. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama