Režie:
Kar-wai WongScénář:
Kar-wai WongHrají:
Tony Chiu-wai Leung, Maggie Cheung, Roy Cheung, Julien Carbon, Laurent Courtiaud, Rebecca Pan, Ping-Lam Siu, Man-Lei Chan, Pauline SuenObsahy(1)
Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (242)
Stvořeni pro lásku. Uvnitř syrové a kruté. Dojemný, mnou nepopsatelný snímek s určitou poetikou a s tak krásnou vizuální stránkou. Nevzpomenu si na žádného jiného režiséra, který tento styl vizuality zvládá natolik, že i cigaretový kouř je tak úžasný. Hudební doprovod je kapitola sama o sobě. (24. nejlepší film všech dob) ()
Kar-wai Wong jako Mistr obrazu, nevyřčených slov a odvrácených pohledů. Příběh dvou, nesmírně rezervovaných lidí, jejichž protějšky jsou téměř celou dobu nepřítomny (prý na obchodních/pracovních cestách), přičemž později vyjde najevo, že jsou milenci. Hlavní postavy se ve filmu neustále míjejí, distingovaně spolu prohodí několik slov, aby poté pokračovali tam, kam měli původně namířeno. Takto v podstatě probíhá i jejich romance, přičemž oba pravděpodobně vědí, že k milostnému naplnění jejich vztahu nemůže nikdy dojít. ()
Něžně krutý film o pastech, ve kterých se lidé udržují, jimiž si ničí životy, maří vzrušení. Napodruhé teprve vynikne krutost, přesnost vyprávění příběhu, strukturace. Maniakální dekorativnost scén má obrovský význam - preciznost provedení, do nějž se přelije energie, zástupná nenaplňované opravdovosti života. Jako maniakální leštění mříží. Stačí sledovat všechny ty látkové vzory na šatech stále stejného střihu. Zoufalá energičnost, s níž se hrají stolní hry. Ale opravdu. Napodruhé. Ten střih, ten tvar, to origamí poskládání příběhu. A ta strašlivá naivní důstojnost, disciplinovaná odtažitost, s níž se přijímá a vykonává rozsudek nad vlastním životem. *~ ()
Po formálnej stránke výborne natočené a s vycibrenými filmárskymi prostriedkami, ktoré miestami dokázali pekne vystihnúť "silu okamžiku". Po obsahovej stránke sa mi to ale vôbec nepáčilo. Príbeh o nenaplnenej láske je veľmi slabý, nudný, iritujúci a postavený na princípoch, ktoré idú mimo mňa. Dokázal však aspoň navodiť zaujímavú otázku - Je správne za každú cenu zostávať korektným voči tým, ktorí nám ubližujú a ktorí o nás už nestoja? To nech si už každý rozhodne sám, podľa seba a svojho uváženia. Čo sa mňa týka, videl by som aj lepšie riešenia nepríjemnej situácie oboch zaľúbencov, ako sa potom na konci vyplakávať a objímať s dierou v strome. Mne v podstate film nič nedal. 60/100 ()
Zjevně nejsem cílový divák díla Kar-wai Wonga - další vizuálně brilantní snímek u kterého jsem se dost nudila. Příběh je křehký, melancholický, zranitelný a vyžaduje spoustu soustředění a hodně lyrického diváka, kterým já bohužel nejsem, resp. možná někdy i jsem, ale musím mít určitou náladu a i tak preferuji lyriku trochu jiného druhu. ()
Galerie (97)
Photo © USA Films
Zajímavosti (35)
- Během filmování režisér i herci často improvizovali a to se velmi projevilo na konečném vyznění filmu. Původně mělo jít o daleko očividnější romatický slaďák, v němž na sebe měly hlavní postavy vilně pokukovat a častovat se dvojsmyslnými výroky. Jak natáčení pokračovalo, herci i režiséři se rozhodli pro daleko subtilnější atmosféru. (Morien)
- "Les Cahiers du cinéma" ve Francii tento snímek označilo za jeden z 10 nejlepších filmů roku 2000. (Morien)
- Počas natáčania často režisér Kar-Wai Wong improvizoval s hercami a formoval príbeh a náladu filmu podľa svojho uváženia. Pôvodne mal byť film oveľa zrejmejším romantickým filmom, v ktorom sa herci hádali vtipnými dialógmi a stvárňovali niekoľko scén milovania. Nakoniec sa herci a režisér rozhodli zmierniť na verziu, ktorá bola uvedená v kinách. (Pat.Ko)
Reklama