Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fred (Christopher Lambert) je pronásledován pohunky významného mafiána, kterému uloupil důležité dokumenty. Skrýší se mu stane pařížské metro, kde žije svérázná a fascinující komunita bohémů a bezdomovců, jež ho přijme do svých řad. Při vyjednávání o vrácení materiálů Fred naváže vztah s mafiánovou milenkou Hélénou (Isabelle Adjani), která znuděná životem zbohatlíků přijímá pozvání do snového světa metra a jeho obyvatel. (J.Connor)

(více)

Recenze (80)

asLoeReed 

všechny recenze uživatele

Bessonův snímek je jako novovlnní U konce s dechem, s tím, že u Godarda je víc poezie. Měl by se taky jmenovat raději Metro, dělá to k tomu cejchu osmdesátých let lepší sound. Parádní je, že hlavní protagonista, takový jarmuschovský typ, je dostatečně výrazný, a baví další známí herci (četníkovský Michel Galabru, Jean Reno, Richard Bohringer z Divy i richardovského Na levo od výtahu). Je to super, když se k tomu člověk uvolní. Film na tmu a na noc. Navíc je docela vtipný. Jestli je to soundtrack pařížského metra, funguje skvěle. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nezajímavá odpověď na americké nezávislé filmy plná extravagantních existencí a podivných osudů. Jediným zajímavým prvkem na tomhle filmu Luca Bessona je jeho prostředí - genius loci pařížského metra se všemi těmi tunely, eskalátory, větracími šachtami... Ale i tento klad přesvědčivě sráží herecký výkon Christophera Lamberta, to je ukázka přestylizované topornosti... Podobné filmy: Revizoři, Moebius ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Podzemka by se dalo pojmout jako učebnicový příklad francouzského neobaroka ve filmu, jelikož jsou zde patrné takřka všechny charakteristické rysy tohoto uměleckého hnutí. Film působí jako jeden dlouhý a velice barevný klip, ve kterém se nám představují bizarní postavičky, které nejdou pro nějaké to ostřejší slovo či náznaky násilí daleko, přičemž je celý děj podle názvu situován do metra, které vytváří prazvláštní atmosféru spletitého bludiště, ve kterém se míjí rozličné postavy, aby zde byly navzájem konfrontovány, a to vše s podmanivou hudební stránkou. Zkrátka solidně natočený a svižný film, který mohu vřele doporučit dál. ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Podivný, ale podmanivý příběh o "obyvatelích" katakomb a temných zákoutí pařížského metra, kteří si žijí svým vlastním životem ve svém vlastním světě. Při automobilové honičce zaparkuje hlavní hrdina své auto u brány do podzemky (jak nám napovídá název filmu) a tak se mu tam zalíbí, že tam společně s ním strávíme celý film. Ještěže nám to temné prostředí, kam nepronikne ani paprsek slunce, zpříjemní svými půvaby Isabelle Adjani, v roli flegmatického policejního šéfa se opět (po kolikáté už) představí Michel Galabru a celému tomu kolotoči udává rytmus za bicími sedící Jean Reno. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Muže ve smokingu v metru by nemělo být těžké najít." Kdyby byl na nástupišti nebo na eskalátorech, tak by to určitě nebyl problém, ale v útrobách Podzemky se ztratí každý. I zábavný týpek ve smokingu organizující koncert podzemní kapely. Mě to dost bavilo, Fredův provokativní úsměv si budu dlouho pamatovat, znuděná Helena mi připadala okouzlující a kapitán Gesberg mě zaujal svou produktivitou. Ovšem bez postaviček Bruslaře, Květináře a zejména Bubeníka by to prostě nebylo ono. Oni a skvělá muzika tomu betonovému podzemí vtiskli život, který jsem si jako Bessonův fanda řádně užil . ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v přestupní stanici Porte des Lilas pařížského metra. (BMW12)
  • V roličce baskytaristy (Erico) se ve filmu objevil Bessonův "dvorní" skladatel Eric Serra. (rawboy)

Reklama

Reklama