Reklama

Reklama

Česká reklama: Úsvit kapitalismu

  • angličtina Czech Commercial: The Rise of Capitalism

Obsahy(1)

Jak se Češi naučili mít rádi televizní reklamu. Na bláznivá devadesátá léta, kdy se reklamní spoty staly novým fenoménem české společnosti, vzpomínají jejich režiséři, tvůrci, kreativci a zadavatelé... Solitérní dokument o filmech, které byly sice krátké jako facka, ale ovlivnily generaci dnešních třicátníků a celou českou porevoluční společnost. Dokument sleduje vývoj české reklamy od roku 1990 do přelomu tisíciletí, proměny vztahů ve společnosti, zákazníků, zadavatelů i tvůrců k ní. Televizní reklama odráží vývoj českého kapitalismu i mediálního trhu a ukazuje proměnu audiovizuálního tvarosloví. Navozuje otázku – jde o umění? Nese s sebou etické problémy dotýkající se autorské odpovědnosti za její účinky? (Česká televize)

(více)

Recenze (7)

Lischai 

všechny recenze uživatele

Moc se mi to líbilo. Dokument začne cool znělkou a od té doby až do konce baví, není tu zbytečně moc mluvících hlav, hodně se ukazují zajímavé reklamy a vysvětluje dobový kontext. Člověk si zavzpomíná na věci co viděl v televizi jako děcko, pochopí souvislosti, zasměje se nad fórky a v závěru vlastně i trochu dojme. Vážně dobrá práce. ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Hodně výživných 50 minut. Žádné zbytečné plkání, spousta kultovních reklam i zákulisí jejich vzniku. Samozřejmě potěšila i zmínka o české sodě, která těmi svými parodiemi spoustu reklam ještě víc zvýraznila. Dobrá práce pane Jůza. ()

Spielbergo 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá sonda, která i přes hodně kecání velmi rychle uteče a divák se dozví mnoho zajímavého - i k zamyšlení. Rozhodně bych uvítal podobný pořad, kde by se tvůrci soustředili více na reklamy samotné a udělali souhrn toho nejlepšího / nejhoršího, co se v devadesátkách v české (československé) reklamní tvorbě urodilo. To by byla teprv nostalgie. ()

Reklama

Reklama