Režie:
Paul GreengrassKamera:
Dariusz WolskiHudba:
James Newton HowardHrají:
Tom Hanks, Helena Zengel, Neil Sandilands, Chukwudi Iwuji, Thomas Francis Murphy, Fred Hechinger, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (235)
Kapitán Kidd jezdí po konci americké občanské války po Státech a přináší místním zprávy z jiných koutů Ameriky i celého světa. Válečnými událostmi traumatizovaný dobrák od kosti nestojí o problémy, ty však přijdou s „úkolem“, kdy má domů dopravit indiánského sirotka. Jenže dívka o návrat do civilizace a k lidem, které nezná, jaksi nestojí. Universal tenhle kousek evidentně šteloval vstříc Oscarům a dalším filmovým cenám. Marně. Je to dobré, ale strhující rozhodně ne. Nevzrušivé putování napříč divokou krajinou zdecimovanou válečným běsněním tu a tam přeruší nějaká banda primitivů, jinak se ale odehraje vše přesně tak, jak divák čeká. U jiných by byl výsledek v pořádku. Jenže tady je to těžké, když je na place chlapík, který ve Vietnamu zachránil několik vojáků včetně poručíka Dana, který coby talentovaný homosexuální právník infikovaný virem HIV bojoval s předsudky, kterému na opuštěném ostrově pomáhal parťák Wilson nebo který viděl své podřízené padat k zemi na pláži s krycím jménem Omaha. Zrovna tak je to těžké, když divák vidí jméno režiséra, který má za sebou mrazivou rekonstrukci Letu číslo 93 nebo nadstandardní řemeslo se zabijákem, který má několik falešných pasů a nic si nepamatuje. Nutno podotknout, že se pánové v poměrně předvídatelně rozdané hře společně představili už v Kapitánu Phillipsovi. Ovšem ten byl i tak minimálně o třídu lepší. ()
Silný, byť až primitivně přímočarý, a na konci i krásný, byť předvídatelný, příběh, pohřbený ale ve vysloveně průměrném a nezáživném westernu. Je jasné, že tvůrci nepřímo komentují a reflektují současné rozvrácené Spojené státy, ta snaha je ale až příliš idealistická a jde proti snaze natočit vynikající a dechberoucí snímek... ()
Výtečný Tom Hanks a nádherné záběry na krajinu v rutinním příběhu bez nějakých větších dramatických zákrut, který ke konci už ale trochu nudí. Tak nějak bych v pár slovech popsal snímek režiséra Paula Greengrasse News of the World, jež by se dal chápat i jako jakási westernová "road-movie" s nepřehlédnutelným humanistickým podhoubím. Za zmínku rovněž stojí herecký projev mladé Heleny Zengel, který působivě dotváří celkový dojem z tohoto snímku. Avšak od těchto zkušených matadorů filmového průmyslu jsem očekával prostě něco víc než jen další průměrnou záležitost, na níž si za pár měsíců vzpomene jen málokdo. Tak snad příště! (Netflix) „See all those words printed in a line one after the other? Put 'em all together and you have a story.“ ()
Film o důležitosti slov a příběhů, v němž se komunikuje pouze skrze banální floskule, film, kde má jít neustále o život, ale neexistuje v něm nosný konflikt ani jakékoliv vnitřní napětí, film, který má nejlepší herečku roku 2019 Helenu Zengel, ale v její podmanivé vzdorovitosti ji pořádně nenechá projevit. Celé to pak korunuje Hanks, který se už definitivně zakonzervoval v jediné, povrchní poloze účastného empatického páprdy. V roli Freda Rogerse ve Výjimečných přátelích to samozřejmě mělo smysl, po Greyhound už je to ale jenom otravné a vlastně nesnesitelné. Všechno špatně! 30 % ()
Nikoliv zásadní či výjimečné, ale rozhodně příjemné, poutavé, chvílemi vyloženě skvělé (návštěva "bizoního" městečka je až mccarthyovsky temná a deziluzivní). Nezvykle umírněný Greengrass v pro něj nezvyklém žánru, koncept a zápletka jsou sázkou na jistotu, ale jestli pro tuhle (anti)westernovou road-movie o sbližování dvou osiřelých lidí existuje cílovka, já do ní nepochybně patřím. Hanks hraje přesně to, co čekáte, ale dělá to (opět) dokonale, a Helena Zengel uhraje většinu svých scén jen prostřednictvím subtilní mimiky a gest. Jejich zásluhou je snadné přilnout nejen k jejich postavám, ale i k filmu samotnému. 70 % ()
Galerie (21)
Zajímavosti (8)
- Helena Zengel (Johanna) dabovala samu sebe v italské, německé, španělské a francouzské jazykové verzi. Konkrétně místa, kde hovoří anglicky. (Jirka_Šč)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Nové Mexiko. (MikaelSVK)
- Film byl natočen podle stejnojmenného románu z roku 2016, který napsala Paulette Jiles. (SONY_)
Reklama