Reklama

Reklama

Manželské etudy: Nová generace

(seriál)
Trailer

VOD (1)

Epizody(5)

Obsahy(1)

Jaká je podoba partnerského soužití v 21. století, proč se v dnešní době lidé berou a co je v prvních letech manželství čeká? Do soukromí vybraných manželských párů nahlédne nová série dokumentů Manželské etudy: Nová generace... Autentický pohled na sny a překážky, se nimiž se potýká současná mladá generace, je zachycen známou časosběrnou metodou, kterou proslavila režisérka Helena Třeštíková. „Časosběrná metoda, kterou jsem převzala z původní série, poodkryje při dnešním zrychleném stylu života mnohem víc, než by se mohlo zdát. Zdánlivě banální situace a zachycení všednodenního života se ve střižně proměňují v cennou výpověď doby o jedné generaci,“ vysvětluje režisérka Hana Třeštíková. Zásadní rozdíly mezi začátkem původních etud a dneškem potvrzuje i dokumentaristka Helena Třeštíková: „V osmdesátých letech se mladí brali kvůli ekonomickému tlaku, byla to šance na byt. Dnes to zkoušejí nanečisto, jsou váhavější a volí soužití na hromádce. A potkávají se nyní s dost odlišnými, avšak často fatálními problémy.“ Úvodní epizodu s názvem Mirka a Kuba vystihuje popis „láska z technopárty aneb sedm let mladého páru“. Režisérka zachytila příběh vztahu od svatby, narození syna a stěhování za město až po krize a konflikty, které lze překonat jen stěží. Druhou epizodou je Irena a Petr, „klasický pražský pár“. Oba pocházejí z centra a chodí spolu již devět let. Jako důvod ke svatbě shodně uvádí, že chtějí vztah posunout, a také udělat velký mejdan pro sebe a své přátele. Svatbu berou jako zábavu. Třetí pár – Alena a Bernard – patří mezi ty nejklasičtější. Zkusili si spolu několik let chodit a pak i bydlet, mají se rádi, oba pracují a tak nic nebránilo, aby se vzali. Během natáčení se jim narodily dvě děti. Režisérka sledovala i učitelku Petru a zaměstnance Památkového úřadu Viktora. Pocházejí z Brna, brali se na Staroměstské radnici a společně bydlí na Vysočině. Oba touží po druhém dítěti a přiznávají, že pro bezproblémové početí se asi poznali příliš pozdě. Posledním párem je majitel firmy Lukáš a marketingová manažerka Zuzana. V době, kdy s nimi štáb začal točit, se jednalo o pár, který představoval generaci zlaté a úspěšné „mládeže". Život jim ale přinesl různá překvapení a úskalí… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (16)

koza3 

všechny recenze uživatele

Zatím se to nedá srovnat s původní sérií, kterou jsem viděl až v okamžiku, kdy mapovala přes dvacet let soužití. Sedm let nové generace je zatím docela málo na to hodnotit, protože tady hodnotíme hlavně ty "dramata", jaké páry se podařilo vybrat a kam se posunou jejich životy. Z pohledu technického zpracování či otázek tvůrců na páry, je to na srovnatelné úrovni. Čtyři páry jsou velice zajímavé, jeden je takový nemastný neslaný, ale i ten nás může překvapit. Suma sumárum se těším na další etapu a doufám, že všechny páry se rozhodnou pokračovat i přes to, že některé to už zabalily. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

5/5 Na Mirku a Kubu jsem si došla do kina, čekání na další díly na ivysílání bylo hodně dlouhé. Zatímco první pár se nebál komunikovat a chtě nechtě nabídl vcelku zajímavý příběh, další rodinky už tak výživné nebyly. Jako hlavní problém vidím často zaměnitelná povolání a podobný přístup k životu. Otázka je, jak tyto příběhy budeme vnímat s odstupem let. Zatím to vypadá tak, že největší šance na přežití mají ti nejprůměrnějších ze všech, kteří v životě jen plní své společenské role. A to věru není příjemná bilance. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Helena Třeštíková niekoľko desaťroční obdivuhodne pracovala na viacerých časozberných projektoch a ako ostatné, aj jej Manželské etudy bez debaty vstúpili do dejín českej kinematografie/televíznej tvorby. Koncom roka 2019 uviedla na trh svoje vlastné Manželské etudy jej dcéra Hana. Zatiaľ ide iba o prvých pár rokov manželstva. Je preto logické, že za tak krátke obdobie to ešte nie je „ono“; všetky mladé manželské páry sa (relatívne) usmievajú, sú spokojné a problémy, ktoré riešia, sú ešte pomerne neškodné. Na strane druhej, núti ma to trošku zamyslieť sa nad nami, divákmi. Zaslúžia si 4* iba temné a konfliktné Manželské etudy, v ktorých sa každý rozvádza, terorizuje, umiera a nevie si prísť na meno? Nie! Toto sú proste Manželské etudy, nie Pošta pre teba s Brychtovou. Jednotlivé páry sa mi páčili, až na posledný, značne materialistický, ktorý si robil deti jedno za druhým napriek tomu, že si takmer od začiatku nerozumel – tomu som zas pre zmenu nerozumel ja. Hane by som možno trošililinku vyčítal (občasné) sústredenie sa na politiku, čo je síce super nápad, ale neviem sa zbaviť podozrenia, že ho sem dala proste len preto, že bol v maminých Manželských etudách. Dávam „len“ 3*. Predsa len, je to ešte len začiatok (dúfam, že poriadne dlhého) projektu. A nech už to režisérka myslela akokoľvek, tak neschvaľujem jej ustavičné vypytovanie sa "a čo dieťa?" páru, ktorý má očividne problémy s otehotnením. ()

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Většina povolání protagonistů je v reklamě, marketingu a managementu. Před kamerou mají odstup, nevykazují emoce, neříkají detaily. Nikde nejsou vidět jejich příbuzní. Je to zoufalá sociologická sonda z mého pohledu lidí nevhodných pro manželství a rodinu. Partneři mají nastavený podivný vstupní filtr pro partnery. Je zde jediná normální dvojice , která má smysl pro normální typ rodiny a tatínek ví jak se má chovat živitel a maminka nespěchá do zaměstnání. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Filmařina paní Třeštíkové ml. (lépe) funguje, když má ústřední dvojice regulérní problémy (Mirka a Kuba, Zuzana a Lukáš). Taková soužití mají přirozený dramatický vývoj, který paní režisérka dokáže se svým štábem zachytit (proč by také ne). Z mého pohledu ale zcela selhala tam, kde problémy nejsou buď vůbec, nebo kde je jeden problém zásadní a nepřehlédnutelný. V prvním případě jsou její časosběry nudné, protože zcela pomíjí pozitiva a drobnokresbu (zájmy, dovednosti, názory), ve druhém případě se mění v úmornou pavlačovou bábu (Irena a Petr). Otázka “co dítě?” už mě tak hnětla, že jsem se styděl za svoji slabost pro tenhle šmíráckej žánr. Cesta na režisérskou sesli byla vydlážděná, vydal se po ní ale člověk, který postrádá empatii toho, kdo ji kdysi pracně vybudoval. ()

Galerie (38)

Reklama

Reklama