Reklama

Reklama

Obsahy(1)

The Big Combo je ukázkovým příkladem Lewisovy důmyslné práce s mizanscénou a vytříbené schopnosti inscenovat scénu do hloubky (v několika plánech). Stejně tak zosobňuje vrchol Altonova barokního stylu – The Big Combo je doslova nejtemnější ze všech noirů, v němž se více než se světlem pracuje právě s tmou. Mlžný opar, rozptýlené zadní světlo, kroužící světlo majáků a blikající neony jsou ve filmu neodlučně spjaty právě s prací Johna Altona. [Jana Bébarová] (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (25)

zigíš 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh by tolik nevadil, nakonec, přímočarost je esencí hard boiled žánru. The Big Combo doplácí spíš na nepříliš výrazné hrdiny (na obou stranách zákona) co mě ani na moment, nepřimnějí být plně zainteresován v ději. Ještě, že tu je -tolik všude adorovaná- ta úžasná práce Johna Altona za kamerou ! ()

Lanark 

všechny recenze uživatele

V hlavní roli: Tma . :) Kdyby Caravaggio byl filmař, tenhle film by byl jeho.. Jinak jsem tak trochu doufal, že zdejší komentáře zmiňující se o "nejtemnějším" noir filmu mají na mysli děj. Takže jsem tak trochu zklamán.Film, který se drsně prochází hodinu a půl slejvákem, aby na posledních pět minut vytáhl deštník je pro mě teda ta pravá nula... ()

Reklama

Perugino 

všechny recenze uživatele

„First is first and second is nobody!“ Film noir jak má být. Skvělá kamera mistra Johna Altona, vynikající dialogy (Leonard Diamond: She's under arrest, Mr. Brown. - Mr. Brown: What's the charge? - Leonard Diamond: Homicide. - Mr. Brown: That's ridiculous, she wouldn't kill a fly. - Leonard Diamond: She tried to kill herself - Mr. Brown: Is that a crime? - Leonard Diamond: It happens to be against two laws: God's and Man's. I'm booking her under the second), neodolatelná femme fatale a temná atmosféra. Když k tomu připočteme, že tento film předběhl svou dobu, tak to je určitě za 4 hvězdičky. Zklamal pouze trochu slabý děj. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Jedna významnější stará gangsterka, viděl jsem i názor, že "greatest film noir of the 50’s", vyniká především Altonovou prací se stylem, kamerou a stínohrou, než pak tím vším zbyvajícím. Příběh mi přišel nevýrazný až děravý, slabší i co se týče obsazení (snad s výjimkou samolibého záporáka Browna - R. Conte), do role posedlého detektiva bych rozhodně bral větší charisma. Takže asi pecka pro fajnšmejkry, já od Lewise beru radši GUN CRAZY a RETREAT HELL. ()

Rimland 

všechny recenze uživatele

Temný to noir. Ovšem spíše vizuálem než vyzněním. TBC má neskutečně lahodný a chytlavý úvod: kamera pomalu přelétávající nad prosvětleným nočním velkoměstem za doprovodu pronikavé jazzoidní hudby. Takhle si představuju film obdobného žánru. Žel bohu je to také naposled, kdy se těch městských záběrů dočkáme, protože zbytek se odehrává v notně potemněných interiérech. Ano, ta hra se stíny je nesmírně zajímavá a žánrově ikonická, ale podle mě to filmu spíš škodí. Občas jsem měl pocit, jako by mi někdo přetřel půlku obrazovky na černo. The Big Combo je nicméně velmi dobrý film, ve výsledku však ani ne tak kvůli pověstné Altonově kameře, jako spíš díky zajímavému příběhu, skvělým hercům a Lewisově režii. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama