Reklama

Reklama

Relikvie

Trailer 1

Když postarší Edna nevysvětlitelně zmizí, její dcera Kay a vnučka Sam spěchají do zchátralého venkovského sídla jejich rodiny, kde po celém domě nacházejí podivné stopy, které odhalují Edninu pokročilou demenci. Ale Edna se náhle vrátí stejně záhadně, jako zmizela. Kay se obává, že její matka nechce nebo nemůže říct, kde byla, ale Sam překypuje nadšením z toho, že je babička zpět. Když však začne být Ednino chování stále nepředvídatelnější, obě mají pocit, jako by ji začala ovládat jakási zákeřná temná síla. Celovečerní debut režisérky a scénáristky Natalie Eriky Jamesové vnáší do žánru filmů odehrávajících se ve strašidelných domech nezapomenutelný nový nádech. (Cinemax)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (122)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Poněkud nevyrovnaný, leč přesto zajímavý horor o stáří a neurodegenerativních onemocněních, který dost mate tělem. Od začátku je ke své škodě natáčen jako standardní duchařská záležitost o strašidelném domě, čemuž odpovídá i používání obvyklých žánrových motivů k budování atmosféry (záhadné stíny v chodbách, cosi schovaného pod postelí...), které ale nemají z příběhového hlediska pointu a jsou ve filmu jaksi navíc (stejně jako všechny vedlejší postavy). Námět filmu je totiž ukotven v tvrdé realitě (a vtisknout mu podobu hororu o rodinném prokletí dává perfektní smysl), přičemž jeho rozuzlení stojí na jediné vizuální metafoře, která všechno ostatní ve finále smete ze stolu. Radost z netriviálně pojatých postav a ze zdařilé práce s interiéry tudíž kalí zbytečné lpění na několika nedostatečně provázaných a především zavádějících náznacích přítomnosti jakýchsi přízraků, které nemají s ústředním tématem filmu nic společného. ()

Kelly2502 

všechny recenze uživatele

Posledných 20 minút ťaží maximum z mnohých tém, okolo ktorých sa film prvú hodinu ošemetne potáca, čím si vlastne ani nie som istý, či celkový dojem z filmu zvyšuje, alebo znižuje. Každopádne interpretácií sa ponúka hneď niekoľko, či už ide o bludisko v dome, ktorými sa musia postavy predrať, aby konečne pochopili dôležitosť rodinných pút, strhávanie kože reprezentujúce zmierenie sa so stavom, v akom sa matka nachádza a konečné rozhodnutie zostať, reprezentované oknom ako symbolom rodiny (nakoľko sa nachádzalo v dome, ktorý ich rodine patril minimálne tri generácie) a záverečná scéna s prevrátením úlohy rodiča a dieťaťa...nuž, je toho dosť a nebyť prvej hodiny, ktorá sa uberá relatívne bežným festivalovým krokom a netlačí na diváka už od samého začiatku (ako napríklad Babadook, s ktorým ho určite budú mnohí porovnávať) dal by som aj vyššie hodnotenie. Zároveň za najväčšiu chybu pokladám práve fakt, že Babadook bol vo svojom zobrazení duševnej nemoci ako určitej formy prekliatia nejednoznačný a nechával mieru skutočnosti nadprirodzena divákovi, tu je to omnoho doslovnejšie, čo ale samozrejme neuberá na možnostiach interpretácie diela. ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Po prvních šedesáti minutách u mě měla Relikvie našlápnuto na maximální počet hvězd, jelikož tak mrazivě a znepokojivě působící film jsem už dlouho neviděl, v tomto ohledu to byla prostě atmosférická bomba, ale i zápletka v této fázi filmu byla výborná, napínavá, nepředvídatelná, netuctová a k tomu všemu naprosto perfektní výrazné postavy, v čele s nejstarší členkou rodiny, ze které šel strach z každého záběru, a po celou dobu jsem si jen říkal, matka, nematka, ta by šla, vole. Brrr. Každopádně, celých těch úvodních šedesát minut jsem si zkrátka absolutně kompletně užíval a čím dál víc jsem se těšil na vyvrcholení této podívané, kde jsem upřímně věřil, že mě autoři dokáží ještě pořádně překvapit. A taky že překvapili, ovšem totálně negativně. Po oné hodině pro mě totiž následovala naprosto nepochopitelná dvacetiminutovka, kde došlo k jakési zvláštní hře na bludišťáka, ovšem nedávající vůbec žádný smysl a logiku a celý ten znehodnocující závěr pak už jen podtrhla pointa, kterou lze tedy možná považovat za hodně nečekanou a asi i originální, ale v korespondenci s děním v první hodině pro mě i tak představovala zklamání. Ve výsledku tak nakonec s opravdu geniálně mrazivé podívané zbylo jen podivné torso, i tak jsem se ale nakonec rozhodl hodnotit přeci jen nadprůměrně, protože ta první hodinka je prostě famózní. Škoda, velká škoda zpackaného závěru. ()

Cinematrix 

všechny recenze uživatele

To se takhle jednoho dne ztratí dementní bába. Matka s dcerou jsou z toho těžce rozebraný, tak se bábě nakýblujou do baráku a čekaj, jak to dopadne. Bába se po třech dnech objeví, ale to, kde byla, z ní nedostanou ani za brambůrky. Tak ta bába celou noc lítá po baráku, protože si nemůže vzpomenout, že si chtěla jít lehnout. Navíc vypadá, jako kdyby byla už pár let mrtvá, jenom jí to okolí zapomnělo říct, takže strach z ní šel, to se nedá popřít. Kdyby režisérka neměla totálně na salámu konec, dal bych i čtyři hvězdičky. ()

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

„Relic“ operuje s klasickými prvkami v klasickom prostredí. Mierne starší dom s možnosťami pre hororové scény, minimum postáv na čele so staršou paní (v roli Robyn Nevin) s určitým potenciálom. Príbeh síce postupne budovaný, ale na záver tie jednotlivé kúsky nejdú k sebe celkom dobre. Osobné hodnotenie: 63% (**) ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se v Austrálii (spolkový stát Victoria). (Rominator)

Reklama

Reklama