Režie:
Josephine DeckerScénář:
Sarah GubbinsKamera:
Sturla Brandth GrøvlenHudba:
Tamar-KaliHrají:
Elisabeth Moss, Odessa Young, Michael Stuhlbarg, Logan Lerman, Victoria Pedretti, Robert Wuhl, Paul O'Brien, Orlagh Cassidy, Bisserat Tseggai (více)Obsahy(1)
Mladí manželé jsou přesvědčeni, že dělají důležitý krok ve svém životě, a proto se nastěhují k vysokoškolskému profesorovi Stanleymu Hymanovi (Michael Stuhlbarg) a jeho ženě Shirley Jackson (Elisabeth Moss). Shirley je spisovatelka a hledá inspiraci pro svůj další román. Má to být psychologický thriller a dvojice jí slouží jako inspirace... (mac000)
(více)Videa (3)
Recenze (20)
Moc pěkný. Film plny tezke amtosfery, ktery si můžete číst podle sebe a rozmyslet / domyslet podle sebe. Moss kraluje, vic nez dobre podporovana ostatnim herci. Zážitek. SPOILER: ja si to navic vykladam, ze i ta dlouha navsteva mladeho paru vcetne nasledneho rozsireni o dite jede v hlave Shirley, viz odjezd autem. ()
Hororová poetika, nejednoznačnosť a pomalé tempo. Balansovanie na pomedzí žánrov. Shirley ma spočiatku nudila, potom iritovala a napokon pohltila. Od Jackson sa vraj učil aj Stephen King a mal na to veľmi dobré dôvody. Jej príbehy boli, na danú dobu, kontroverzné a také strašidelné, že po uverejnení jednej z jej poviedok v New York Times zaplavilo redakciu množstvo listov od pobúrených čitateľov/čitateliek. Josephine Decker si vybrala náročný materiál, no spracovala ho spôsobom, na ktorý by mohla byť Shirley Jackson právom pyšná. Ďalšie plusy: chémia medzi Moss a Young predčí aj vzťahové zápletky známejších filmových mužsko-ženských dvojíc. Záverečná scéna na útese mi pripomenula moju obľúbenú klasiku Thelma a Louise. ()
Upřímně už jsem tuhle feministickou "drásavou drámu" dost vytěsnil, takže už si přesně nepamatuju, který všechny aspekty toho nám mužům naprosto skrytého světa jen těžko popsatelných překážek a obtíží, se kterými ženy dennodenně bojují, vyobrazuje. Obecně jsou ale tyhle typy jako Shirley spíš samotářký zoufalky, kterejm se všichni (a chlapi hlavně) vyhejbaj, a ne, že se jim všichni obdivujou, nebo je to k nim minimálně strašně silně přitahuje. #nevimno (60%) ()
Najkomerčnejší film Josephine Decker, a zároveň aj ten najhorší. Trademarky prítomné v predošlej tvorbe, ako plávavý pohyb handheld kamery, práca s hĺbkou ostrosti, a prelínanie medzi realitou a halucináciou, resp. predstavou, sú tu prítomné, nie sú však ani zďaleka využité tak dobre ako je u Josephine zvykom. Takisto príbeh a jeho spracovanie je až príliš klasické, a nevyžaduje divákovu pozornosť v takom rozsahu ako by doterajšia tvorba tejto nádejnej filmárky naznačovala. V podstate ide o relatívne bežný film, s kompetentným až zaujímavým spracovaním, príjemným svetlom, decentnou mizanscénou a obstojnými hereckými výkonmi. To je oproti predošlým filmom režisérky pomerne málo. ()
Rodinné trampoty univerzitných intelektuáôlov, ich súperenia a večná nevera v snahe ukázať, kto ho má väčšieho, zasahuje veľmi bolestivo do života ich manželiek. Obzvlášť, ak takéto dve rodiny žijú v jednom dome. A dupľovane, ak sa ženy snažia prekročiť obvyklý tieň domácej gazdinky a rodičky detí. Nuž ale problémy intelektuálov, rozumbradových vysokoškolsky vzdelaných ľudí, vyplývajúce z ich sociáloneho statusu, ma nikdy príliš neoslovovali. Bez ohľadu na to, či ide o zobrazenie výseku života spisovateľky temných mysterióznych príbehov s hororovým podtónom, alebo nie. ()
Galerie (15)
Photo © Neon
![Shirley - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/061/165061048_71f772.jpg)
Reklama