Režie:
Hynek BočanKamera:
František UldrichHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Vladimír Menšík, Blažena Holišová, Veronika Freimanová, Václav Vydra nejml., Marta Malá, Ivan Vyskočil, Dana Medřická, Květa Fialová, Josef Somr (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Vesnický furiant Franc se rozhodne postavit dcerám jako svatební dar ohromnou a luxusní vilu, jež by vzbudila úžas a obdiv celé vesnice. Nevšímá si posměšků sousedů a jak se zdá, ani v nejmenším ho nezajímá názor dcer Oliny a Jiřiny. Energický muž zaměstná na stavbě nejen manželku a obě dcery, ale také Jiřinina snoubence Zdeňka. A když se na scéně objeví Libor, s nímž chodila Olina do tanečních, také jeho. Navíc o něm začne s vidinou okázalé dvojité svatby uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky otcovo nadšení nesdílejí. Nejsou si jisté ani tím, že to, co od života chtějí, je velká vila v Rezkovicích. Jiřina je navíc podrážděná Zdeňkovou povolností, s níž se podřizuje otcovým názorům a požadavkům. Jak se blíží slavný den, kdy by si měly oba páry říci „ano“ a Franc by jim s velkou slávou předal klíče od domu, je situace stále napjatější... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (108)
Z počátku to už vypadalo, že po delší době shlédnu nějakou kvalitní českou komedii, kterou nedávají až tak často. V prvních dvou třetinách filmu tomu tak opravdu bylo a já se bavil tolik (zejména díky skvělému hereckému obsazení), že bych se rozhodoval mezi 4 a 5 hvězdičkami. Naneštěstí závěr filmu se sesunul k dějově zmatené až nelogické kompozici o tolik slabší než začátek, že musím být ve svém hodnocení umírněnější. Trochu jsem doufal, že to zachrání konec, ale opak je pravdou. Škoda. ()
Opravdu hodně špatný film. Zadané téma zřejmě bylo „zhoubné bažení po soukromém majetku na morálku socialistického člověka a mezilidské vztahy“, výsledek je zmatený, režie překotná a neujasněná, scénář pochybný a místy trapný. Herecká sestava není marná, ale její výkony jsou podivně křečovité, dokonce ani Menšík není přesvědčivý jako jindy, takže film nezachrání. Komedie ani náhodou. ()
Opravdu jsem u této komedie nenašel moc důvodu k zasmání. Menšík hraje to co jindy, ale jeho fóry jsou tady takové dost opotřebované, a z nějakého důvodu má ta jeho postava má mít jakýsi morální dopad na diváka, že jak by se otec rodiny neměl chovat, což vyústí v naprosto prapodivné finále filmu, které sklouzne až k nějakému rodinnému dramatu, a řešením otázek o následcích svého chování, a některé charaktery na závěrečných 10 minut projdou změnou o 360° ()
Poněkud nešťastným se dle mého soudu jeví rozhodnutí tvůrců žánrově vymezit svůj film coby ztřeštěnou komedii s nádechem satiry, neboť tento bezesporu velmi zajímavý portrét maloměstského/vesnického stavitele a dominatní hlavy rodiny - uzurpátora svobodného rozhodnutí ostatních členů rodiny, který neempaticky diktuje své manželce i svým dětem, jak mají žít svůj život, je věrným obrazem skutečného stavu světa a svou tragickou podstatou by mnohem lépe konvenoval s žánrem čistokrevného dramatu. Vím dobře, o čem mluvím, můj otec jakoby Francovi (Menšíkovi) z oka vypadl... ()
Půl filmu v bezvědomí. Určitě jsem tohle Bočanovo dílo jako smrkáč viděla, ale v paměti z něj utkvěly akorát nepatrné střípky. Už chápu proč: já se těšila, jak se nasměju u Menšíka a zatím jsem se u Menšíka málem sežrala nudou. Vím, že to bez většího přehánění odráželo tehdejší dobu, ovšem pro mě byla tato "komedie" jednoduše o hovnu a slušná herecká účast na tom nic moc nemění, akorát tu normalizační nezáživnost činí snesitelnější. Nezasmála jsem se ani jednou, za klad lze považovat jakýsi zvrácený závan nostalgie. Hrát v "Půl domu bez ženicha" současné sereblity, možná bych tomu přihrála odpad. 48% ()
Galerie (9)
Zajímavosti (6)
- Vila, kterou stavěl Franc (Vladimír Menšík) pro svoji dceru, se nachází ve skutečnosti v Příbrami. (carott)
- Na konci filmu zazní „Ospalé ráno“ od Ladislava Štaidla. (SONY_)
- Natáčelo se také v Praze. (SONY_)
Reklama