Režie:
Jaroslav SoukupKamera:
Vladimír SmutnýHrají:
Rudolf Hrušínský nejml., Ladislav Potměšil, Mariana Slováková, Jaroslava Stránská, Radek Pospíšil, Jana Krausová, Pavel Nový, Bohumil Vávra (více)Obsahy(1)
Šestnáctiletý Jirka Horáček (Rudolf Hrušinský nejml.) žije s otcem (Ladislav Potměšil) na plzeňském sídlišti. Táta mu dává dobře míněné rady, avšak Jirka jeho rad příliš nedbá. Čas tráví s kamarádem Romanem na diskotékách, kde se mu velice líbí Eva (Mariana Slováková). Ta patří k o něco staršímu frajírkovi Cáfovi, ale Jirka se nevzdává a snaží se dívku získat pro sebe. Ztracenou legitimaci mu domu přichází vrátit Jitka (Jaroslava Stránská), které dává najevo svůj nezájem. Avšak osud tomu chce, aby Jirkova veškerá snaha získat Evu, ztroskotala, čímž i prohrál sázku a musí se vydat do holičství. Otec ztrácí nervy a syn chodí domů pouze v době otcovi nepřítomnosti. Nakonec se náhodou setkají u snídaně a usmíří se. (TV Prima)
(více)Recenze (561)
Rozumím svým odpadovým oblíbencům, ovšem film má v sobě určitý druh revolty, a řekl bych možná i vzdoru. Diskotéková rebelie 80tých let spojená i s rebelií vzhledovou či osobnostní. Vše je krásně sečteno v dobovém skandálním "účesu" potomka našeho nejuniverzálnějšího herce. Dnešní teenageři se musí na tento fakt dívat opravdu nechápavě. Slovní i groteskní humor, nejen Ladislava Potměšila, je také určitou kvalitou snímku, která se obejde bez zbytečně a přehnaně sexistického humoru, jenž je v podstatě podmínkou dnešních komedií o mladých. No a nakonec i ten Míša David měl v této době smysl pro melodii a hudba se k filmu opravdu hodí. Obraz doby těsně předrevoluční je podle mě v celku povedený, i když nova z toho neustálým opakováním časem udělá skutečný odpad. ()
To se nedá hodnotit. Z mého pohledu (rok narození shodný s filmem) se na to dá dívat dvěma způsoby. Buď realisticky, kdy hudba je příšerná, výprava otravná a příběh celkově utahaný. Jasný odpad. Nebo se na to dá dívat s nadhledem. Tedy trochu příběhu by se dalo vidět i v dnešní době, kostýmy jsou typicky 80. léta, písničky, no, celý film je jedna velká reklama na Michala Davida. Tedy solidní tři hvězdy. Ale co vybrat? Ano, správně radši nic. :D ()
Peklo má údajně devět okruhů. To sedí. 1/ beznadějně impotentní režie Jaroslava Soukupa, 2/ diváka s rafinovaným sadismem mučící scénář, 3/ ejaculatio praecox trpící herectví nejmladšího výhonku rodu Hrušínských, 4/ příběh, který... který nic, protože o něčem, co nebylo ani zplozeno, ani zrozeno, se toho moc říct nedá, 5/ barvičky jak ze snu masochisticky založeného psychedelika, 6/ písničky v čase zamrzlého idolu s hláskem prozrazujícím nešťastný úraz v dětství v podobě pádu obkročmo na svodidlo, 7/ móda vhodná tak pro fetišisty na nevkus, což samozřejmě není ani tak vina filmu jako doby, v níž se odehrává, ale protože z toho oči bolí i mě, takto delikventa, na kterém by si každá módní policie smlsla jak na propečené kachně, milosrdná ne a nebudu, 8/ pedofilní vložka s obnaženým hlavním hrdinou v centru města, 9/ v užaslé voyeurství se měnící divákova naděje, že to třeba aspoň ostatní herci trochu vytáhnou. Tož nevím, byl to film, ilustrace k Dantovu Peklu nebo lexikon sexuálních dysfunkcí? ()
Riskovat propadnutí náměstí v Plzni kvůli závěrečné echt scéně mi příjde marnotratné tehdy i dnes. Přesto mi vyprávění páně Soukupově přijde smysluplnější, než-li vzpomínky Michala Davida na téma, kde se hudebně inspiroval. Přeci jenom dělat po deseti letech od Saturday Night Fever a po čtyřech letech od Staying Alive totéž po česku, to je trochu zpátečnické. A Mariana Slováková je bohužel stejná nula jako je Andy Kraus tragéd. ()
Předlistopadová klasika. Béčkový pokus o muzikál na pozadí kulis materialistického socialismu. Z hlediska estetické kvality asi nic moc, jako dobový materiál super! Ne nadarmo v tomto filmu slyšíme hudbu Michala Davida, kterou půlka národa nenávidí a druhá ji odmítá, protože se neslučuje s trendem té dané generace, která do styku s M. Davidem zrovna přijde... Ale - pusťte ji ožralým lidem na diskotéce a pozorujte, co se bude dít, pak se pobavíme o tom, jestli teda má jeho hudba nějaké kulturní kořeny nebo ne. Já říkám - je to v nás. Jsme děti socialismu. ()
Galerie (19)
Photo © Bonton
Zajímavosti (42)
- Na konci filmu, když mládež utíká na náměstí, má Jirka (Rudolf Hrušínský nejml.), se střídají záběry, kdy Jirka (Rudolf Hrušínský nejml.) na hlavě střídavě má a nemá čepici. (max21)
- Keď Ladislav Potměšil (Horáček) naháňal na železničnej stanici Rudolfa Hrušínského (Jirka), nepríjemne si natrhol sval na nohe. Taktiež sa zranil, keď buchol do dverí a rozbilo sa sklo, pretože ho filmári narezali, aby sa lepšie rozletelo. (Raccoon.city)
- Roman Pikl (Roman) najradšej spomína na scénu v kaderníctve, keď Rudolfa Hrušínskeho (Jirka) strihali dohola."Trvalo to celý půlden, postupně mu zkoušeli různé účesy, třeba na pankáče, nebo měl ostříhanou jen půlku hlavy a podobně. Obvykle se pro potřeby natáčení dávají hercům kapky na slzení, ale Jarka (Jitka) je vůbec nepotřebovala, brečela smíchy. Já zase pořád nemohl dát ten nešťastný výraz, vždy jsem se musel začít smát a mohlo se točit nanovo." (Raccoon.city)
Reklama