Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (326)

hippyman 

všechny recenze uživatele

ač zarytý černobílofob a nemilovník starých filmů, přesto jsem žízniv po doplnění filmových mezer sáhl i po tomto kousku... a bylo to velmi příjemné překvapení! příběh si diváka velmi lehce upoutá a hýčká si ho svým příjemným humorem až do konečného vyústění... nejde o žádný rychlík, který jen projede kolem a jen rozvíří prach, Přednosta je stařičký osobáček a když se smíříte s menšími nedokonalostmi 3. třídy, povozí vás líp než pendolino... 80% ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Kuj železo, dokud je žhavé. Možná, že právě to měl na paměti režisér Jan Sviták, když se rozhodl zfilmovat tuto venkoncem nenáročnou železničářskou frašku. Všem bylo hned na začátku jasné, že nespoutaný živel jménem Vlasta Burian rozmetá scénář v samotném zárodku a že z původního příběhu nezůstane kámen na kameni. Sviták se s Burianem předtím pracovně nikdy nesetkal a neměl tedy žádné zkušenosti jako jeho předchůdci, kteří dokázali Krále komiků úspěšně (z)krotit. Řetěz se utrhl, ba co víc, nebyl možná ani uvázán a nedal se zastavit. Burianova výtečná improvizace se vlivem spontánního klaunství mění v jen stěží dosažitelnou smršť gagů, žertů, slovních hříček a mimických eskapád završených jednou z nejslavnějších filmových písniček vůbec. Vedle suverénního Buriana, který diváky i kritiku již několikrát přesvědčil o své výjimečnosti a až fetišistické slabosti pro uniformy všeho druhu, obstál se ctí i jeho nerozlučný jevištní a filmový partner Jaroslav Marvan. Odvaha a vytrvalost, s níž je v několika společných výstupech schopen bez nejmenšího zaváhání reagovat na Burianovy improvizační vodopády, uvádět je v jiskřivou životnost a poskytnout jim alespoň určitou záruku solidního hereckého řemesla, zasluhuje bezvýhradný obdiv a úctu. Naopak promyšlená a komediálně šťavnatá je jedna z úvodních scén filmu, kdy Burianův hrdina přichází do zahradní restaurace a zahájí svůj podvodnický labužnický koncert plný drobných ekvilibristických gagů a fórků. Je s podivem, že vedle temperamentního Buriana se tu bez problémů dokázali prosadit i ostatní – Zita Kabátová v roli půvabné paní přednostové, Šlemrová, Šlégl, Trégl a Hajská, jejichž figurky jsou dokonalou rozbuškou pro exploze Burianova fenomenálního klaunství. Dobová kritika na film shlížela skrz prsty a jistě měla v lecčems pravdu, ovšem dnešní divák vnímá toto ryze odlehčené až lehce bláznivé dílko především jako záznam spontánní exhibice Krále komiků a jako takový jej také přijímá, oceňuje a adoruje. Fenomén Burian přetrvává napříč dějinnými epochami a dokazuje, že opravdoví géniové nosí kostým šaška. ()

Reklama

fleker 

všechny recenze uživatele

jo to byly tenkrát časy, to se vám k člověku chovali jinak, řek bych, skoro jako k člověku..já mám tolik zajímavejch příběhů z železnic, že nevím kam dřív šáhnout, tak to vezmem vod tý poslední...hned jak sem nastoupil do toho novýho vlaku, sednul jsem si k takový roztomilý skupince cestujících, vopravdu jako fajn lidi, vypadali příjemně, pak přišlo ňáký kuře v uniformě s placatou čepicí a hned mě začalo vyhazovat ze sedačky: "tady nemůžete sedět!" .."proč ne?", zkontroloval jsem periferně tváře v okolí a uvědomil si svůj omyl, naštěstí mám vcelku vyvinutý reakce, protože sme na základce často hrávali vybíjenou papučí "podívejte se na mě pořádně člověče, copak nepoznáte, že sem retardovanej?"...chtěl mi ještě něco říct, ale musel jít mávat plácačkou,,,mezitím si pár cestujících začalo vyměňovat jazykové znalosti..jedna paní začala kamsi do zdi vyprávět, že se dcera učí japonsky, druhá, naprosto jiná cestující začala vydávat skřeky ve stylu "konyčyva", první cestující se na ni nechápavě podívala: "prosím?" .."říkám konyčyva, to je japonsky dobrý den, já se taky učím japonsky" , já chtěl taky zabodovat,i když umím hovno, a tak říkám: "kwai tai"... a paní hned dedukuje:"to je japonsky:těší mě?", "ne.."povídám: "... to je vietnamsky: leštit tágo"...mezitím přicupitalo na druhý kolo kuře průvodčí a chtělo opět vidět moji jízdenku,,,vytáhnul jsem ten zmačkanej žmolek z kapsy a předal k revizi "noale vy ste měl vystoupit už před dvěma stanicema" ,povídá "nojo, ale tam vlak nezastavil" - "A ZMÁČKL JSTE SIGNANILAČNÍ TLAČÍTKO" ,povídá už celkem nasraně , "NO JÁ MAČKAL JAKO BLÁZEN, ALE VODEVŘELY SE AKORÁT DVEŘE VOD HAJZLU" ..chvíli tak na mě koukal, přemejšlel co se mnou a pak povídá "noale takhle by to nešlo, ty dvě stanice mi prostě musíte doplatit" ,,no moch sem se sním hádat, ale jelikož už sme vjížděli na nádraží, tak mu povídám: "hele víš tyco, pokud to zachrání český dráhy před bankrotem, a vlaky začnou jezdit včas, tak já ti tu pětikačku milerád zaplatím".. ale to už ze zpoza stěny ozvalo, že jsme na konečné a že máme opustit vlak...jeden z postižených ještě zkoušel na reproduktor reagovat slovy " a co nám uděláš když ne? he?" ...a protože zrovna přišel ten drzej průvodčí, tak mu tak jako otcovsky povídám "za trest tu budeš dělat až dokonce života průvodčího", to se mu zřejmě líbilo, protože se pokusil o škleb pomlčka úsměv--- "no vážně, jak myslíš že český dráhy nabíraj lidi..." ()

RadimFišer 

všechny recenze uživatele

Nádherná ukázka české snaživosi a čisté geniálnosti. Je neuvěřitelně, že byl tento film natočen za okupace Nacistů v roce 1941. Vlasta Burian, podle mě, v té nejlepší roli jeho života. Nezapomenutelné rozdávání letáků na chůdách a objednání celého jídelníčku. Dvoření vysoce postavených můžů, tedy pana generálního inspektora a statkáře, je velice silný pozůstatek staré doby. Vidíme jejich elegantnost a povýšené chování. Hodnotím plnými 4 body. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vlasta Burian bol proste genialny komik. Hoci mam stale problem s ceskoslovenskymi filmami 30. rokov /jo, stale tvrdim, ze filmari sa len rezisersky hladali, herci tiez nemali prakticke skusenosti ...../, v zasade ich neglorifikujem, ale ani nezatracujem. S cs filmami 40. rokov potom uz problem nemam - predsa len nasi ceskoslovenski velikani ako Vavra, Fric, Bielik, Zeman uz nabrali reziserske skusenosti. A tuna ide o vyslovene genialnu komediu z Protektoratu Cechy a Morava. 94 % ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Situačná komédia bola natočená v rekordne krátkom čase v ateliéroch v Radliciach, pretože Barrandov a Hostivař obsadili Nemci. (Raccoon.city)
  • Nádraží v Mokré nad Soupravou je ve skutečnosti stanicí Praha-Jinonice. (HJ-FILIP)
  • Natáčania sa podľa dobových fotografií spoluzúčastnil prezident Emil Hácha po boku nacistických veliteľov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama