Reklama

Reklama

Tetsuo

(festivalový název)
  • Japonsko Tecuo (více)
Trailer
Japonsko, 1989, 67 min (Special Edition: 69 min, Director's Cut: 77 min)

Obsahy(1)

Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)

Videa (1)

Trailer

Recenze (338)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Tetsuo je rozhodne zaujímavý a nadmieru originálny film, ktorý sa len tak nevidí. Celé to prakticky až surrealistické podanie určite mnohým nesadne, na to je to až príliš extrémna filmová anarchia, ale táto premena človeka na stroj teda dokáže zapôsobiť, k tomu zaujímavé audiovizuálne pojatie a plno originálnych nápadov. Určite to nie je nič, čo by som si plánoval pozrieť viackrát a tie filmovejšie diela od tohto originálneho režiséra ma bavili viac, ale aspoň raz sa to určite pozrieť oplatí.. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Film hodnotím 3* jen pro hudbu který je parádní(existuje ale mnoho verzí já viděl verzi s Rave hudbou),jinak je to bizarní ne moc dobře natočená konina která mě nebavila. Vlastně jsem spíše poslouchal hudbu a byl na mobilu než abych tohle sledoval. Ale to co jsem pochytil byly jen bizarní scény kde se kamera nezastavila. A ani kdyby mi tu někdo odvyprávěl příběh tak bych nevěděl o co jde. ()

Reklama

Lateef 

všechny recenze uživatele

Naprosto originální film, jehož prožitek je násoben černobílým zpracováním a nadprůměrnou cyberpunkovou hudbou. Šílená transformace člověka v změť kovových předmětů neurčitého tvaru je něco neskutečného. První polovina je výborná, druhou ruší už příliš mnoho elementů (bizarní zrychlovačky, brutální střih, chaotičnost). Je tento film metaforou k závratně rychle se rozvíjejícím technologiím lidstva?? Možná. Ale určitě je filmem, na který nikdy nezapomenu. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Hodně bizarní surrealistická groteska o proměně člověka v chodící šrot se jistými prvkami dotýká i sci-fi a horroru a oplývá originální, nezaměnitelnou atmosférou, která plyne z temné černobílé atmosféry, industrialního prostředí, kakofonické hudby a experimentálního střihu. Jen si nejsem jist, když jsem se u mnoha scén hlasitě smál jako u komedie, zda to tvůrci chtěli, ale u té nečekaně groteskní až absurdní akce se spoustou přibývajícího zhoubného šrotu to prostě nešlo jinak a dá se říct, že jsem se skutečně svérázně bavil. Bohužel zdaleka ne po celou dobu – i vzhledem ke chabě rozvinutému ději (přestože jistá gradace stále více ab absurdum tu je) mi totiž 67 minut připadalo zdlouhavých a poslední třetina už hůře stravitelná. Nedivím se, že je Tetsuo ve své oblasti tak slavný, ale protože takřka okamžitě začne vybalovat před divákem svou hlavní zápletku, nějaké větší pohlcení do děje se znalostí pozadí a bližším seznámením se s postavami tu nefunguje a pro mě zdaleka nedosahuje zážitek např. z Cronenbergovy Mouchy (taky s nečekanou proměnou člověka). Sledovat víc než hodinu jednu samoúčelně a izolovaně rozvinutou bizarní zápletku, byť obohacenou o sbírku pár dalších absurdních nápadů, mě ke konci už dvakrát nebralo a k větší než jednorázové trojhvězdičkové spokojenosti nestačilo. [60%] ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl experimentální filmy rád, tady mi ale něco vadilo - a to "něco" bohužel nejsem schopen definovat. Možná to bylo tím pokusem o humornou nadsázku, každopádně bych tento film spíše řadil ke studenstkému testování mantinelů, než k vyzrálé filmové tvorbě. Celé mi to připadalo jako směska Švankmajera (zde je vliv klidně možný, Švankmajer je v Japonsku velmi populární), raného Cunninghama, "Pí" a "Mazací hlavy". Přesto - určitě to není plochý, jednovrstvý film, oceňuji režisérovu odvahu a nekompromisnost. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Film odkazuje na společnost, která více a více využívá elektroniku, jenž ji mentálně ničí. (Emo-haunter)

Související novinky

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

22.01.2020

Největší český festival sci-fi filmů a kultury Future Gate divákům přinese řadu nových oceňovaných snímků (Malý Joe, Vivárium, H0use), které budou soutěžit o hlavní cenu festivalu, ale i nesmrtelné… (více)

Reklama

Reklama