Reklama

Reklama

Odpolední láska

  • USA Love in the Afternoon (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (122)

Brygmi 

všechny recenze uživatele

Láska a Paříž. V mnoha filmech se tato dvě slova spojují, ale v žádném to není činěno takovým způsobem jako v Love in the Afternoon. Po romantickém úvodu o podobách lásky v Paříži se objeví cynické soukromé očko, které zcela neromanticky na těchto láskách těží. Tentokrát se ovšem nebude jednat o nějaký jeho případ, ale o dceru, která se právě kvůli povolání svého otce zaplete do vztahu se starším mužem. Jenže někdy věk nevadí. Ani když je on už prošedivělý seladon a ona naivní holka. Romantika největšího možného kalibru, občas nahořklá, občas viděná ironickým pohledem a občas očima zamilovaného děvčete. Dokonalé. (Jen ještě poznámka na okraj. Já být na místě hlavní hrdinky, tak Flannagana nechám s klidem zastřelit. Takových hovad, pro které jsou ženy jen nástrojem k použití, by se našlo. Žádná škoda.) ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Mal som s tým trochu viac problémov než s Wilderovkami zvyknem mať. Prvý problém sú postavy - ona je naivná krava a on úplný zmrd. Problém č.2 - mal som pocit, že Wilder sa príliš opantáva svojou genialitou a každá druhá scéna je asi o polovicu dlhšia než by mala byť. Ale Audrey aj Gary Copper dokázali zázrak a aj napriek nesympatiám k hlavnej dvojici ma zaujímali a fandil som im. A aj keď to nemá ten správny drive majstrovych najlepších filmov stále je to skvelé a navyše korunované nádherným záverom. 8/10 ()

Reklama

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém hraje Audrey je většinou záruka sentimentální old-fashion romantiky, na kterou patrně člověk musí mít zrovna náladu. Já v tom správném rozpoložení úplně nebyla a tak přesto, že si mě získal začátek, v půlce filmu jsem se dost nudila. Pomalá část se však nakonec přehoupla do druhé poloviny, která je rozhodně dějově zajímavější a svižnější a díky tomu si mne příběh zase získal. Je to přesně takový druh filmu, jenž potěší, pokud jste přesyceni novodobou romantikou, která se obvykle nevyhne trapným, ne-li fekálním vtípkům. Humor je sice i součástí "Love in the afternoon", ale jedná se o nenásilné a rozkošné fórky, žádné tlačení na pilu. Já byla dojatá i pobavená a samozřejmě okouzlená tím krásným milým stvořením s velkýma očima - Audrey zkrátka pozvedne jakýkoli film o několik úrovní výš. Jediné, co mi kromě vleklého prostředku úplně nesedělo byl věkový rozdíl mezi hlavními hrdiny (nedivím se, že Cary Grant odmítnul..) a tatínkovo svolení ke konci filmu. Ale nad příběhem se asi spíše vyplatí nepřemýšlet. :-) ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

"He who loves and runs away live to love another day." Překrásná a okouzlující herečka Audrey Hepburn a charismatický Gary Cooper. Neočekávaný konec a velmi slibná zápletka s mladou studentkou konzervatoře, která se snažila povýšit na úroveň pana Flannagana. Neexistuje zatím vůbec žádný film, který by v podání Audrey u mě měl nižší hodnocení než 100%. Ne jen proto, že jsem silně zaskočena jejím perfektně osobitým herectvím, ale také proto, že měla velké štěstí na nabídky a aby taky ne, když byla tak půvabná. Díky hercům a Billymu Wilderovi s I.A.L. Diamond za skvělý filmový zážitek. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert mladičké (a už přesto protřelé) Audrey Hepburn a zkušeného elegána Gary Coopera v humorně laděném snímku Billyho Wildera. Chemie mezi nimi i přes velký věkový rozdíl fungovovala a byl na ně krásný pohled. Krásnou kulisu dělaly vedlejší, ale o nic méně důležité postavy jako otec či "hloupý" manžel. Klasický příběh lásky mezi dvěma lidmi, kteří se nemohli lišit víc, a přesto měli něco společného ... odpolední lásku. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (10)

  • Během natáčení byl Gary Cooper velice zklamaný, protože Spojené státy sousedily se Sovětským svazem v Suezské krizi a odmítly podniknout nějaké kroky proti brutální invazi Sovětského svazu do Maďarska. (orkadimenza)
  • Film byl nejen finančním propadákem v kinech, ale ve své době byl i vlažně přijat kritikou. Mnoho kritiků mělo pocit, že 55letý Gary Cooper byl pro svou roli příliš starý a měl ji odmítnout, tak jako to udělal Cary Grant. (orkadimenza)
  • Dalším pohoršením pro cenzuru byl dojem toho, že pár se mnohokrát na svých setkáních v hotelu miloval. Proto musela být přidána Cooperova poznámka, která tento dojem vyvracela. (contrastic)

Reklama

Reklama