Reklama

Reklama

Odpolední láska

  • USA Love in the Afternoon (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (122)

01Zuzana10 

všechny recenze uživatele

Rozkošné, elegantné, milo old-fashion komediálne. Čo som si všimla: Audrey má nádherné nádherné mandlovo tvarované oči a ladnú siluetu. Počas celého filmu prevládali zábery na postavy v celku, polocelku, polodetaile ale do tváre sme hercom mohli vidieť až v závere. Čomu som v podstate rada, inak by mi vekový rozdiel vadil asi väčšmi. Vhodná hudba. Opakovanie nevadilo. Dojem starého filmu pripomínali aj scény čiastočne zastavené, obraz posúvajúci sa k pohybujúcemu sa objektu. Dobrú náladu a úsmev šírili aj slovné hračky a ich konverzačnosť. Ukončenie trošku zúfalým záverom nehodnotím ako veľmi šťastné. Ale inak je film čarovný. Avšak iba pre ľudí, kt. oceňujú kúzlo atmosféry a rokov minulých, ktoré sú tu krásne zosobnené. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Úsměvná oddechovka s velmi příjemným hereckým obsazením, krásnou hudbou a správnou romantickou atmosférou. Prozatím je pro mě vrcholem Wilderovy tvorby Sabrina, ale nejspíš si na tohoto zajímavého režiséra ještě posvítím ;-). "Stali se imunní, mechanizovaní, klimatizovaní, hydrauličtí...Nejsem si vždy jista zda měl srdce." - "Co on je....příšera z vesmíru?" - "Ne, je to Američan." ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

To by  nebyly vánoční prázdniny, abych si nepustil film s Audrey. Vidíte, už Prázdniny v Římě jsem viděl poprvé   na Štědrý den 2018, Snídaně u Tiffanyho s bytovými  párty  a snovým Moon river   jsem drtil na Vánoce 2019 (minutu ticha za ty časy).....a drtím Audrey  i sny o bytových večírcích o svátkách furt. Není to krásná, není to vánoční zpráva? Já myslím, že ano.   My Fair Lady jsem tedy na ČT na Boží hod nestíhal (ani Deštivý den v New Yorku), a reprízu jsem předevčírem zaspal, protože jsem spal (:D). a pak  večer si nic s Audrey zase nepouštěl, protože byl Panter (:D). Ale teď to v rámci predsilvestrovskeho filmového maratonu konečně vyšlo! Dobová atmosféra je krásná, Audrey opět naprosto kouzelná..A já načnul a zunkal vynikající darovaný likér,  takže na konec mě film naprosto chytnul, i když mě vůbec nechytnul starý a nevýrazný Gary Cooper. Skoro bych si ho nevšiml.  Až pak když jsem si přetáčel některé scény jsem postřehl, že i on sem tam uhodí  nějákou pěknou hlášku. Kdyby se pokusila příjít ve čtyři, taky bych se pokusil nebýt ztracená existence.   Pravda, těžko se mi všimalo někoho než Audrey, která myslím v tomto dosahuje vrcholu svého éterična. Třeba ty pohyby po návratu domu u dvéří jsou úchvatné. Ale  i tak jsem se dokázal trochu identifikovat s chudákem Michelem, kterému se natírá sako, zato Tristana a Isoldu dokáže docenit daleko lépe než já (kéž bych byl alespoň Michel.)    Coopera předčil  i Bogart z loni viděné  příbuzné Sabriny, ale oba tyto filmy jsou především esencí Wilderova talentu vytvořit příjemnou dobovou atmosféru a kouzla Audrey. Z Odpolední láskou jsem zažil opravdu nezapomenutelně krásné předsilvestrovské odpoledne,  takže je jenom škoda, že hlavní dvojka není jen  o trochu přirozenější. To pak z toho mohla z toho být  teprve krásná Wilderovská popelka a další pětihvězda.  Ale i tak jsem z toho sentimentální.  A ať nežeru, mě neznámý Maurice Chevalier coby úsměvavý tatínek detektiv byl taky super. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Och bože, myslel jsem, že kombinace mých oblíbených jmen Wilder & Hepburn bude zárukou příjemné zábavy. Namísto toho můžu bezprostředně po dokoukání napsat jen, že ten film je... tak strašně úmorně dlouhý. Ale vážně, dokoukat ho mě stále nemalé přemáhání, hnané vposledku už jen zvědavostí, jak celá ta kravina dopadne. Protože za sebe nemám problém napsat, že mě serou filmy, které uráží mou inteligenci - a tento se k nim řadí dokonale. Jeho absurdně vykonstruovaná zápletka se blíží míře nepravděpodobnosti téměř nesnesitelné - sledovat celý ten přiblblý spektákl se proto rovnalo téměř utrpení, které ještě umocňovala ta příšerná kráva, která opakovaně mlátila svého nebohého jorkšíra. Jestli toto má být vtipné, pak asi žiju v jiném vesmíru. Pochopení jsem neměl ani pro brutální věkový rozdíl mezi ústřední milostnou dvojicí - pokaždé, když se mě nějaký přiblblý hollywoodský film snaží přesvědčit, že po světě chodí nezadané krásné mladé dívky, které jsou stižené gerontofilií, aniž by to současně byly zlatokopky - jinak si totiž nelze vysvětlit motivaci postavy Ariane, která se z nepochopitelného důvodu zakouká do chlápka, který by mohl být její děda, aniž by to dělala ze zištných důvodů - dostávám chuť rvát si vlasy z hlavy a řvát vzteky na celé kolo. Och bože, radši nedomýšlet, kolika lidem už stihly podobné filmové bláboly kontaminovat myšlení celou tou jejich zvrácenou logikou, že láska je na prvním místě - a že Francouzi na ní mají v jistém smyslu monopol, chtělo by se dodat po dokoukání téhle slátaniny, která zase o chlup podpořila mou averzi ke všemu žabožroutskému. Tři hvězdy hlavě za roztomilou Audrey a příjemnou starosvětskost celého filmu, jehož cudnost tvoří osvěžující kontrast vůči současné přesexualizované filmové produkci. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Skvele zrežírovaná romantika s množstvom vtipných dialógov a nádhernou Audrey Hepburn. Jej scény s otcom sa mi na filme páčili najviac. Čo sa ale príliš nevydarilo bola postava kurevn... ehm zvodcu Gary Coopera. Jednak chémia medzi ním a Audrey bola nulová. Gary bol už príliš starý a vyzeral jak jej dedo. No a ani charakter jeho postavy mi nebol sympatický a nemal som chuť si priať, aby sa dal tento pár dokopy. Práve naopak. Chcel som, aby Audrey dostala konečne rozum a na toho starého chrena sa vykašlala. Takže som si jeho scény najviac užíval vo chvíľach, keď na ňu žiarlil a trpel. Ale keďže je Billy Wilder režisérske eso, tak vo finále som sa nevedel dočkať, kedy sa Gary rozhýbe a Audrey vtiahne do vlaku. No a stalo sa to, takže parádny happyending funguje na jednotku. Ale len vďaka tomu dávam filmu aj štvrtú hviezdičku. 7/10. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (9)

  • V hlavní mužské roli se měl původně objevit i Yul Brynner, manžel největší celoživotní osobní přítelkyně Audrey Hepburn paní Doris Brynnerové. (SeanBean)
  • Během natáčení byl Gary Cooper velice zklamaný, protože Spojené státy sousedily se Sovětským svazem v Suezské krizi a odmítly podniknout nějaké kroky proti brutální invazi Sovětského svazu do Maďarska. (orkadimenza)

Reklama

Reklama