Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volným pádem je tragikomický příběh introvertního pokladníka Michala (Robin Ferro), který se zamiluje do dívky z nedalekého květinářství (Beáta Hrnčiříková), plachá povaha mu však nedovolí udělat první krok. Tragikomice Michalova příběhu, kterému osud a společnost stále hází klacky pod nohy, nahrává i svérázný otec (Vladimír Polák) nebo Michalův šéf (Albert Čuba). Volným pádem je ukázka toho, že být empatický, milý a vstřícný nutně neznamená být zároveň úspěšný a oblíbený. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (63)

made1 

všechny recenze uživatele

1. shlédnutí: Robina Ferra vnímám jako takové želízko v ohni. Tolik se o něm nepíše a nemluví, ale pravdou je, že on není jen komikem, co hraje ženské karikatury jak z partesu, civilní role ve Volném pádu nebo divadelním Bullovi jsou mistrovstvím všednosti. Vladislav Georgiev je takovým sluníčkem, které vám vyloudí na rtech nejeden úsměv. 2. shlédnutí: našla jsem víc skrytých vzkazů, Albert dal toho blba ještě šťavnatěji a Vava byl úžasně ulítlý fotřík......... Není to taškařice na první dobrou, ale někdy se zamyslet, je to správné a dobré pro nás. ()

cdome.82 

všechny recenze uživatele

Má to své kouzlo, ne že ne. Ale každou druhou scénu jakoby něco chybělo. O celém vyznění je tu už řada komentářů, ale mně tam chybělyi i ty "drobné" výrazné přechody mezi scénami - večírek (který se mimochodem z půlky sestává jen ze záběrů pomalu ujídaného pašíka - a jak by se z toho dalo těžit) a jeho přechod do "after-afterparty" mezi paneláky by asi zasloužil víc kontrastu - abych hodil příklad. Vlastně přemýšlím, co byl záměr - na to ukázat ztracenost něžného introverta v dravém světě, na to bylo Alberta Čuby i Beáty Hrnčiříkové málo, ukázat ztracenost celé generace - to samé. Ukázat Štěpána Kozuba v další padnoucí roli magora - povedlo se - ale jakým způsobem ta pasáž posunula děj? Ukázat, že lidé kolem jsou ploché existence, jen svoje karikatury a stíny, to se asi povedlo. jen by to pak stálo za úvahu, zda neubrat na humoru. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jo, je to depresivní. Takový šedivý nesocialismus nebo spíš asocialismus. Tuhle partičku znám až teď, se zpožděním, po zkouknutí všech jejich internetových projektů, tedy kromě tygrů. Kozubův humor mi nejde. A k filmu: natočené je to dobře, napsané taky. V podstatě vše kvůli tomu, že borec neumí otevřít hubu. Katakombes Milou kinematografos. ()

JetDryerFan 

všechny recenze uživatele

Spíš než komedie je to za mě psychologické drama, v jehož první polovině mi bylo Míši pořád dokola jen a jen líto a ani nevím, jestli ten konec pro něj vlastně dopadl dobře nebo ne. Ale to asi k filmu s názvem Volným pádem patří. Hodně snímků s podobnou tématikou se často snaží v divákovi vyvolat tak moc nějaké emoce, že to nakonec nefunguje. Kozub to ale provedl skvěle. Empatie zafungovala na sto procent. A i přesto, že je tam pár kopanců, Míšovi musí fandit každý. Příjemné zpestření na poli české filmografie. ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Vlastne ani neviem, čo to chcelo byť. K Míru som toho už dosť popísala v komentári k dielu Riško a Fučo, čiže tu to nebudem opakovať, snáď len toľko, že Kozubova práca je zas iba samoúčelná a autoštylizačná záležitosť, akoby si každú postavu v scenári napísal tak, ako by ju sám zahral.⚪ Ferro je ako herec civilný, nie úplne márny, ale zas nepredvádza nič, čo by stálo za reč. Všetky postavy sú len krovie, ktoré tam musí byť, aby dej držal ako-tak pokope, od divnej zákazníčky pri pokladni, cez debilného riaditeľa Čubu (ktorý fakt nevie hrať), až k bezdomovcovi a otcovi hrdinu.⚪Všetky scény chcú byť násilu emotívne, pričom však postavy nepoznáme, nemajú vystavanú žiadnu psychologizáciu, a aj scény, ktoré majú potenciál sú zabité nevhodným záverom (napr. scéna s bezdomovcom, objaví sa v nej asi 10% akejsi hutnejšej atmosféry, no tá je skoro hneď zabitá úplne neadekvátnym smiechom postáv a takto by sme mohli pokračovať.)⚪Ono to celé pôsobí tak, že si v Míre chceli nakrútiť aj niečo vážnejšie, ale potom si nad celý ten koncept sadli a zistili, že sa vlastne boja, že o niečo dramatickejšie by ten ich mainstreamový divák, čo sa smeje len na nadávkach v ostravčine a absurdnom fekálnom humore z Troch tigrov ani nestál a ani by ho to nezaujímalo, a tak do deja pridali absolútne zbytočné pseudovtipné scény s trápnohumorom, aby aj ich bežný divák mal na čo pozerať.⚪A tak to aj vyzerá. Len oni tam všetci tak nejak nechápu, že dadaizmus a avantgarda majú tiež svoje pravidlá a musia mať nejaký zmysel, a že dada fakt nie je dialóg o ničom k ničomu, ktorý v sebe nemá žiadny druhý významový plán a obsahuje len ,,trapno-skoro-imprivizáciu," navyše ešte podtrhnutú fekálnym alebo primitívnym humorom typu: syn pozerá a otec sexuje s milenkou, syn pozerá a otec má orálny sex s milenkou, niekto si oholí chlpy z rozkroku do pohára a podobne.⚪ Scenáristicky je to tiež nešťastné, keďže sa veľmi zle pracuje s načasovaním, niektoré scény by mali byť použité neskôr, aby aspoň z 1% dokázali vyvolať akúsi emóciu, teraz myslím hlavne prvú scénu s bezdomovcom, tá mala byť vyslovene až niekde nakonci, kde by dávalo to zblíženie aspoň o trochu väčší zmysel. Niektoré scény sú úplne zbytočné a ako som spomínala, na vyplnenie času a zasýtenie aj jednoduchších fanúšikov (ezokozub, čubariaditeľ, sexscény) a záver, tak to už nie je ani absurdné, ani primitívne, to je hlavne debilné, keďže Kozub očividne ani len netuší, ako funguje právny, resp. sociálny systém a zákon o deťoch a ich adopcii, aj keď sú geneticky vaše a nie, naozaj tak ako je to tam zobrazené to nefunguje.⚪Jedna hviezdička za zaujímavú hudbu a pesničkový doprovod, inak je to režijná a scenáristická ,,ptákovina" bez ladu a skladu, ktorá pripomína diela wattpad autoriek, ktoré do svojho fanfiction dielka na 100 stranách natlačia veľmi zlou štylistikou všetky možné klišé a archetypy a myslia si, akú úžasnú vec napísali. Verím, že aj Kozub si to myslí, no veď akože, myslieť si to môže. Akurát, že tamto nie je ani komédia, ani tragi, ono to nemá žáner. Alebo má, dosť sa to ponáša na také lacné ,,študentské" filmy youtuberov.⚪ () (méně) (více)

Zajímavosti (5)

  • Film měl být původně uveden klasicky v kinech, ale kvůli pandemii covid-19 byl film nejprve dostupný na platformě MirPlay.cz, kterou vytvořilo ostravské Divadlo Mír. (SONY_)
  • Štěpán Kozub do svého scénáře přidal mnoho vlastních životních zážitků a nespokojenost s tím, jak spolu mnohdy lidé (ne)komunikují. (SONY_)
  • Albert Čuba (Cyril) prohlásil, že díky filmařským postupům, které byly použity, šlo o jemné nakročení do plné profesionality. (Olík)

Reklama

Reklama