Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 2

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (272)

castor 

všechny recenze uživatele

Solidní tvůrce Alexandre Aja se umí vyřádit víc, to už jsme si párkrát ověřili. Zkusil to s jedním hercem a s jedním místem. Dostatečně stísněným. Ovšem nezvládl to klíčové: nedostal se hlavní postavě (a tím pádem ani divákovi) co nejvíce pod kůži. Žena středního věku se probouzí v uzamčené zdravotnické kryokomoře. Nemůže ven, neví, proč tam je a vlastně ani netuší, kdo je. Navíc jí pomalu dochází vzduch. Jasně, občas musí vytáhnout kanylu z těla, občas řeší laboratorní myši v komoře, hlavně jí ale chybí odpovědi na otázky, které (ne)přicházejí od systému umělé inteligence, se kterým hrdinka komunikuje. Aja, jenž kdysi ve vyprahlé pustině nechal zmutované potomky horníků útočit na jednu rodinku (Hory mají oči), pak nechal stovky piraní ochutnat nejedno odhalené ňadro (Piraňa 3D), později s rozčertěným Danielem Radcliffem zkusil ambicióznější látku s přesahem (Rohy) a naposledy i přes z nohy trčící zlomenou kost nechal jednoho z hrdinů vzdorovat jednomu z nejobávanějších predátorů (Kořist), dokáže vykouzlit sympaticky klaustrofobickou atmosféru a na malém prostoru je vizuálně nápaditý. Mélanie Laurent, která skvěle pracuje s mimikou i s hlasem, si zaslouží palec nahoru. Ten druhý je pro Aju, od kterého si ale pro příště přeju zase nějakou stylovou jízdu plnou krvavého násilí. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Iba majstri dokážu na malom priestore rozvinúť zmysluplný a pútavý príbeh. Navyše zabalený do príjemnej atmosféry, ktorá núti diváka hľadať odpovede na otázky a možné riešenia. K takým majstrom určite patri Alexandre Aja, ktorý ma aj so svojimi predchádzajúcimi snímkami o tom kráľovsky presvedčil. Začína to ako thriller, kde divák vážne nevie kde je sever a neskôr sa z toho vykľuje scifi a to aj s príjemnou bodkou na premýšľanie. Silný nadpriemer, neviem čo toľko ľudí hundre. Fakt skvelé. 85/100 ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

A zase budu za misogyna. Protože po prvních pár minutách už jsem vduchu nelibě prskal "sakra to snad napsala ženská!". Protože opět další scifárna, jejíž děj se orientuje především na iracionální (a místy dost mozkorvoucí) dialogy mezi člověkem (mírně hysterická ženská) a strojem (ohavně vlezlý mužský hlas), v níž se řeší všelijaké otázky a otazníky, nastolují různá morální dilemata a vysílají různá humanistická poselství, aniž by v ní ovšem šlo primárně o nějakou tu vědeckou fantastiku. Prostě užvaněná a moralizující "one woman show" konverzačka, zabalená do scifistického oblečku. Navíc dáma v hlavní roli často po francouzsku nepříjemně přehrává. Postupně jsem ovšem ocenil pár zajímavých překvapení (dějové zvraty by byl příliš silný výraz) a taky docela obdivuju, že tvůrci dokázali natočit stominutový film v interiéru dvou tří metrů krychlových. Výsledný dojem nakonec ca průměrný. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

V mezích klaustrofobických filmů se nedá hýřit originalitou, protože když jste zavřený v bedně, ať už jde o dřevěnou rakev nebo luxusní kryokomoru, důvodů proč by jste tam měli bejt není zrovna hodně. Přesto Aja dokázal v rámci žánru překvapit, i když u toho vykrad minimálně tři filmy (nelze jmenovat, protože by to byl spoiler). Je to umně natočeno, s dobrou kamerou, výbornou Melanie Laurent a se slušným soundtrackem. Divák filmem protřelý, s průměrnou zálibou v vědu, ale odhadne všechny zásadní zvraty chvíli před tím, než k nim dojde. I tak v rámci tvorby Netflixu solidní čtyřhvězdí. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Minimalistické komorní drama o jedné kryse, která hledá cestu z tunelu, obrazně řečeno. Za ryzí sci-fi to lze považovat jen s velikou nadsázkou. Tematicky a dějově bych to přirovnal ke Gravitaci, Moon, Pasažéři, nebo třeba 127 hodin. Další příklady by se jistě našly, ale základní myšlenkou je unudit diváka xmrti. Natočit něco takového je vždycky trochu balancování na tenkém ledě a ne vždy se to podaří. Tohle je příklad typické nemastné a neslané ucourané vykrádačky "point of interest" filmů, která se táhne jak poševní hlen přestárlé provozovatelky nejstaršího řemesla. Vše je dost předvídatelné, stejně jako konec, a tak divák pomalu upadá do letargie a po očku sleduje, kolik ještě musí protrpět do konce této tryzny. Nezachrání to ani hezký xicht hlavní představitelky, ani flashbacky z minulosti, jak se snažíme vypátrat příčinu celé té kyslíkové patálie. Už zítra si nevybavím detaily a za týden už si nebudu pamatovat děj, který byl složitý, jak puzzle pro děti do tří let. Jediné, co vím s jistotou je, že to nikomu doporučovat nebudu. 35% ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)
  • Natáčení probíhalo v červenci 2020 ve studiu Kremlin v Ivry-sur-Seine ve Val-de-Marne. (bianci)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno