Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (2 767)

plakát

Lov (2020) 

Krosžánrová blbina, která chce potěšit jetím proti proudu, ale která se nakonec stejně stane pouze akčním revenge béčkem s do komična laděnou brutalitou. Herečka v hlavní roli nicméně neotřele atypická. Nejtypičtější žánrové postavy ostatně schválně zařvou v prvních minutách, aby film hned v expozici překvapil a připravil na neotřelý zážitek. Ten vám může a nemusí sednout.

plakát

Nuit de la glisse : Magnetic (2018) 

Příliš dlouhý adrenalinový dokument na to, jak bezkoncepčně skáče mezi sportovnímy styly a lokalitami. Z plavek a velkých vln do alpských lyžařských sjezdů, zpátky do vln a zase zpátky do hor, letních na kolech či zimních paraglidových. A zpátky do vln, na kite surfing. Hezké záběry ano, ale ty jsme již viděli i v soudržnějších a tematicky ucelenějších opusech. Ani zpovědi těch borců nepřinášejí žádné myšlenky, které by směrovali do nějakého závěrečného smysluplného resumé.

plakát

Černobyl (2019) (seriál) 

Tohle není seroš, ale ztrhující 5-hodinový film, který vzdává hold všem, co se podíleli na zastavení potenciálně ještě větší ekologické katastrofy, než k jaké tehdy došlo. Fantasticky přibližující jednotlivé etapy po výbuchu, umožňující prožít onu lidskou tragédii i národní katastrofu z více uhlů pohledu (od požárníků až po prezidenta Gorbačeva). Střílení kontaminovaných psů. Pomáhající horníci a jejich vůdce. Postupně vznikající pochopení a respekt mezi hlavnímí mužskými postavami (vědec Harris a politik Skarsgård). Rozkládající se těla ozářených v nemocnicích. Otřesný přístup šéfa KGB a vůbec obsazení a herecké pojetí jeho osoby… V tom filmu je tolik silných příběhových elementů, až je to k neuvěření. Mrazivě přesné zrcadlo lajdáckého, lživého a bezcharakterního politického systému, na kterém Sovětský svaz postavil svoji “slávu”, aby se jím následně nechal zevnitř zaživa prohnít.

plakát

Všechno nejhorší (2017) 

Úspěch tohoto teen rádoby-slasheru nechápu. Zpočátku zajímavý námět s opakováním dne, do kterého se hrdinka probouzí a ve kterém je opakovaně zavražděna, je rozvinutý do repetitivní banality bez potřebné gradace a s jakože překvapením, které ji vůbec nikam neposune. Velice slabou třetí hvězdu dávám pouze za obrázkovou tvářičku Jessicy Rothe.

plakát

Bratrstvo pěti (2020) 

Příliš uvolněný mix přehršle opakujících se politických názorů, dobrodružné poetiky a Blanchardovy výpravné hudby, která hraje nesmyslně i ve scénách, ve kterých má být ticho. Asi aby okořenila zdlouhavost a dramaturgickou chabost dějové kostry. U několika scén především v první polovině je strašně cítit, že jsou dvakrát delší než bylo potřeba. Nejvýraznější postava Delroye Linda je nesympatická a v close-up monologech až otravná. Filmu ale nelze upřít příjemný feel-good charakter.

plakát

V síti (2020) 

Hororový dokument. Ne tím, že existujou podobní “predátoří” ale tím, KOLIK jich existuje. Jak na to reagovat? Vystopovat je a pozavírat tisíce až desetitisíce mužů, často nejspíš otců a živitelů rodin? To asi nejde. Ale již humbuk, který kolem tohoto dokumentu nastal, snad jejich vyčínání omezí. Minimálně na pár let. Klusák a Chalupová to zvládli výborně. Oceňuji nápady jako vyjasnění “hodného obličeje” za tónů přívětivé hudby, nebo poslední scénu, která gradující napětí celého filmu vystřelí do emocionální roviny, až se divákovi spolu s tvůrcema před kamerou třesou ruce.

plakát

Neviditelný (2020) 

V kině po třech a půl měsících (!), kdy jsem mimo domov na televizní obrazovce sjížděl spíše starší karanténní béčka, a hned taková pecka! Velice důstojné dohnání restu ze začátku roku, který mě nadchnul již Ritchieho Gentlemanama. Whannellův Neviditelný se rozjíždí na principech duchařského hororu, následně se přehoupne v rafinovanou paranoidní hru na kočku a myš, a ta vyvrcholí ve vražedný thriller s vychytaným akčním vizuálem, u kterého nedýcháte. Každá ze tří poloh filmu prokazuje Whannellovu znalost pravidel žánrů a scénáristickou i režijní invenci. Tohle není práce pouhého řemeslníka. Tohle obsahuje bravurně budované napětí prostřednictvím pouhé divákovy nevědomosti a intenzivní temné hudby, šokujicí zvrat u kterého se vám zastaví dech jako již dlouho u ničeho (!), kreativní a intelignentní hrátky s žánrovými klišé, promyšlenou výpravu i delikátní kameramanské akrobacie. A všechnu tu parádu dává s přehledem v úctyhodně odvážné stopáži, abychom se jí nasytili do maxima.

plakát

Něžné pohlaví (1967) 

Retro stylovka v duchu Jamese Bonda, akorát více obnažující dokonalé ženské těla nájemných vražedkyň, mezi kterými nechybí Elke Sommer! Dost se v ní kecá u stolu, ale naštěstí také cestuje po atraktivních lokacích, hlavní hrdina je sympaťák (takovej levnější Cary Grant) a hlavní záporák s jeho výpravně atraktivním sídlem magický. Příjemná oddechovka.

plakát

Berberian Sound Studio (2012) 

Strickladovy expresionistické haluze. Vždy mě baví, a vždy mi v komplexnosti jejich podání něco chybí. Nějaké spojení jejich myšlenkového vyústění s realitou. Moct si dělat cokoliv je jistě tvůrčí labuž, ale film by měl být přes jakékoliv autorské úlety dělaný především pro diváka, který si v něm najde nějaké vlastní pravdy, pokušení, úzkosti, myšlenkové paralely atd. Proto to třeba Lynchovi prochází lépe. Berberian Sound Studio je o možném vlyvu zvukařské práce na psychiku zvukaře. O kolizi kultur v uměleckém vyjádřování se. Britská zdrženlivost a kultivovanost versus italský temperament a živočišnost. A krutost. Kdo máte přehled v hororech, znáte rozdíl mezi anglickou produkcí Hammeru a tvorbou italských řezníků... Strickland zde představuje slibný námět, navíc pro cinefily z atraktivního prostředí filmové postprodukce, vyvíjí příbě správnými cestami s rostoucím psychickým nátlakem, ale ve finále ho nedotáhne do uspokojivého climaxu. Nejvíce mě zde potěšila přítomnost hypnotických hereček z jeho pozdějších filmů. A samozřejmě pečlivě namíchaný, brutálně výrazný vícekanálový zvuk.

plakát

The Open House (2018) 

Máma i syn v rámci haunted-house subžánru ne úplně typickými, příjemně civilnímy postavami, a i to chladné horské prostředí je vítaným osvěžením věčně propíraného tématu. Ale skoro celý film stojí na samoúčelně napínavých scénách, které nic neodkrývají a příběh nikam neposouvají. Protože tam skoro žádný příběh není, což potvrdí i možná překvapivě uzavřené, ale naprosto nedovysvětlené finále. Odfláknutý scénář.