Zajímavosti k filmům (363)
Kvílení (2010)
Osm let po slavném procesu se kultovní básník dostal do obdobných potíží i v tehdejším Československu: poté, co byl při své návštěvě Prahy zvolen králem Majálesu, ho zatkla StB, byl obviněn z „kažení mládeže“ a deportován na letiště. [Zdroj: AČFK]
Ležáky 42 (2010)
První dvě projekce filmu pro veřejnost se uskutečnili 20.6.2010 v Památníku Ležáky při pietním aktu a 24.6. v 19.00 v kině DUKLA v Pardubicích.
Ležáky 42 (2010)
Dokumentární dramatizace Ležáky 42 se natáčela 25 nat. dní. od 3.7.2009 do 18.4.2010. Většinu scén filmaři snímali na původních místech.
Expendables: Postradatelní (2010)
Velmi násilné scény neprošly cenzorským sítem British Board of Film Classification, takže některé byly vystřiženy a film byl v Anglii povolen jen pro publikum od osmnácti let. V USA i u nás byl uveden v původní verzi.
Expendables: Postradatelní (2010)
V USA se natáčelo ve starých katakombách z počátku 19. století Fort McComb, které používala nejprve armáda konfederace v Občanské válce a později je převzala i armáda Unie. Natáčení se oproti plánu o tři dny zdrželo – to proto, že se strhl obrovský liják, který katakomby zaplavil.
Vary Karla IV. (2008)
Videospot získal 1. cenu v národním kole Tourfilmu 2008 a Cenu hejtmana Karlovarského kraje na 41. ročníku mezinárodního filmového festivalu Tourfilm 2008 za nejlepší snímek s lázeňskou tématikou.
Karlovarské obrazy (2007)
Vydáno na DVD v r. 2010, spolu s videospotem Vary Karla IV., v nákladu 3 000 ks.
Vary Karla IV. (2008)
Vydáno na DVD v r. 2010, spolu s dokumentem Karlovarské obrazy, v nákladu 3 000 ks.
Karlovarské obrazy (2007)
Dokument získal Cenu hejtmana Karlovarského kraje na 40. ročníku mezinárodního filmového festivalu Tourfilm 2007 za nejlepší snímek s lázeňskou tématikou.
Žena bez piana (2009)
Do role svérázného Radka byl obsazen český herec a hudebník Jan Budař. [Zdroj: MFF Karlovy Vary]
Agora (2009)
Film je inspirován skutečnými událostmi, které nebyly doposud filmově zpracovány. [Zdroj: Bonton]
Agora (2009)
Rozpočet filmu přesáhl 50 mil. EUR. [Zdroj: Bonton]
Agora (2009)
“Chtěl jsem, aby měli diváci pocit, že sledují dokument CNN o událostech z té doby. Dojem, že sledujete nejžhavější zprávy, byl základem mého přístupu. Chtěl jsem prolomit některé zažité postupy dobových filmů; nejen natáčet ve větším formátu, točit širokoúhlé záběry a použít grandiózní hudbu. Agora je mixem strohé přesnosti a okouzlení.“ - Alejandro Amenábar [Zdroj: Bonton]
Čtyři lvi (2010)
V roce 2007 vznikl scénář, ale jak BBC, tak i Channel 4 jej odmítly s tím, že se jedná o příliš kontroverzní téma. Morris pak v hromadném mailu pod názvem Funding Mentalism vyzval fanoušky, aby přispěli na realizaci filmu částkou 25-100 liber, a nabídl všem přispívajícím možnost zúčastnit se natáčení v komparzních rolích. Nakonec to nebylo třeba – produkce se ujaly Film 4 Productions a Wrap Film. [Zdroj: HCE]
Čtyři lvi (2010)
Satiru na moderní terorismus se rozhodl zkušený komediograf Morris napsat po vyslechnutí několika neuvěřitelných historek o zákulisí džihádu. Tři roky strávil výzkumem, hovořil s experty na terorismus, s příslušníky policie i tajné policie, ale i s obyčejnými muslimy. [Zdroj: HCE]
Orion (2010)
Na střihu snímku, natočeného v nejlepších tradicích íránské kinematografie, se jako konzultant podílel známý režisér a scenárista Jafar Panahi. [Zdroj: MFF Karlovy Vary]
Odcházení (2011)
Divadelní hra o pěti dějstvích Odcházení vznikla v roce 2007. Česká premiéra se konala 22. května 2008 v Divadle Archa v režii Davida Radoka, v hlavních rolích se představili Jan Tříska, Zuzana Stivínová, Vlasta Chramostová a další. V zahraničí byla poprvé uvedena téhož roku 20. září v Londýně, během posledních 2 let se pak úspěšně hrála po celém světě, zatím poslední inscenaci Odcházení uvedlo v květnu 2010 divadlo Wilma Theatre ve Filadelfii. [Zdroj: Bontonfilm]
Libanon (2009)
V Izraeli měl snímek rozporuplný ohlas, vřelého přijetí se mu však dostalo na řadě mezinárodních festivalů (včetně Zlatého lva na MFF v Benátkách). [Zdroj: MFF Karlovy Vary]
Canterburská povídka (1944)
Film, ve své době kritikou zatracovaný, se po letech dočkal spravedlivého docenění a je považován za jedno z nejosobnějších Powellových a Pressburgerových děl. [Zdroj: MFF Karlovy Vary]