Recenze (291)
24 hodin života (2017)
Spousta nelogičností, wtf zápletka vycucaná z prstu, ale současně doplněná o spoustu klišé, a nevidím důvod, proč prostě neudělali klasický žánrový film a museli do toho tahat odpočet 24 hodin, který byl ještě tak trapně udělaný. Jinak akce dobrá a chvílemi i docela "autentická".
Americký zabiják (2017)
Přímočará akce, která si hraje na Bourna, ale chybí jí to nejdůležitější, bournovská atmosféra.
Barry Seal: Nebeský gauner (2017)
Ale jo, ačkoli to není Narcos, jde to. Co v tomto zobrazení (nejen) drogového businessu chybí na autentičnosti a propracovanosti, dohání to scénář poetickou absurdností a satirickou karikaturou trochu zvráceného a ke konci zhrouceného amerického snu jak v "business" lince, tak v lince obrany demokracie a zahraniční "politiky" USA v Jižní Americe dělané skrze tajné služby. A když si předchozí větu po sobě přečtu znovu, zjišťuji, že to byl fakt dobrej film i přes to, že v něm hrál Tom Cruise :-)
Který je ten pravý? (2017)
Nejsem (skoro) rozvedená máma se 40 na krku a tak mě film jaksi neoslovil. Jediné, co bylo fajn, bylo sice schématické, ale někdy příjemné spojení věkové rozdílu a divného rodičovského trojúhelníku mezi mámou, malými holkami a odrostlými chlapci, které ale přestalo fungovat v momentě, kdy dorazil přerostlý a přestárlý chlapec. Nechci se rovnou pouštět do hodnocení toho, jak jsou ve filmu vyobrazeni muži, protože jednak je scénáristkou žena a jednak na srovnání účtu nepřesného a nevkusně stereotypního zobrazování zejména žen ve filmech, by se muselo natočit podobných filmů, jako je tento ještě strašlivě moc. A to prosím ne, lepší totiž bude, když se na vyrovnávání příkoří v zobrazování žen ve filmech použije jiná taktika, než točení podprůměrných filmů.
Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)
Chvílemi až příliš na efekt, filmařského a scénáristického furianství mohlo být méně. Ale kombinace ženy agentky, nostalgického času studenté války, ze které si spoustu kulis ještě pamatuje, lesbické aférky, velmi dobrých soubojových scén, krátkou automobilovou honičkou a podrážení špiónů dvojitými agenty a naopak, je prostě zábava.
Loganovi parťáci (2017)
Redneck Ocean's Eleven. Civilní, občas vtipný, a hlavně promyšlený film. Dlouho jsem se u filmu takhle upřímně nebavil. Dialogy jsou sice jižansky venkovsky stylizované, ale přesto propracované, postavy barvité. A že nejde všemu, co se stalo věřit? On to totiž úplně vážně míněný film ani nebyl.
Sicario: Nájemný vrah (2015)
Shit, this is raw.
Wind River (2017)
Na první pohled typický agitační snímek. Máme tu otázku zneužívání žen, nebezpečí v době dospívání a otázku domorodých národů. Spousta témat z agitačních snímků je zveličená, ale tady jde ještě o celkem mírné zobrazení tvrdé a kruté reality. "Natives" jsou na severu Ameriky dost citlivé téma, a i když se toho trochu udělalo v rámci rétoriky, situace mnoha kmenů je pořád tragická. Co na snímku zaujme, a řada lidí nejspíše neocení, je zobrazení vztahu k přírodě, která je (nejen z pohledu natives) v těchto oblastech všudypřítomná a ovlivňuje vše. Kdo v podobných místech, anebo ještě více na severu, zejména v Kanadě byl, asi tuší, co tím myslím. Tenhle film tudíž neberu jako žánrovou detektivku kombinovanou s (neo)westernem (ačkoli i tak je dost dobrý), ale jako ódu na severoamerickou přírodu, život v ní a s tím spojenou životní filozofii. A nutno podotknout, že jde o velmi dobře zahraný a hlavně natočený a stylizovaný kousek.
Temná věž (2017)
Průměrná pohádka pro děti s trochou krve, ale nic víc.
Spider-Man: Homecoming (2017)
Pro mě asi jeden z nejzdařilejších komiksových filmů, a to už hodně dlouho nepatřím mezi náctileté publikum. Civilnost a nadsázka se ke zpracování hodí, a asi nejvíc odpovídá tomu, co mě na komiksech baví. Takže vedle Deadpoola jde o nejlepší komiksové zpracování z okolí Avengers, které doopravdy baví, a nejde jen o akcí nabitou počítačovou grafiku.