Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (1 214)

plakát

Absolvent (1967) 

Počínaje úžasným Hoffmanem (jako vždy) po chytlavý soundtrack opravdu chytře natočený romantický film, který si rozhodně zaslouží diváckou pozornost. Vzhledem k žánru ale nemám chuť k opakovanému zhlédnutí (alespoň ne teď hned) takže proto "jenom" lepší čtyři hvězdičky. 80%

plakát

Adamova jablka (2005) 

Známé rčení ve kterém figurují hory a láska bych po zhlédnutí další severské kvalitky (tentokráte ne tragické, ale silně černohumorné) snímku Adamova jablka redigoval takto: "Víra i hory přenáší.". 80% P.S Nastal nejlepší čas, abych zájemce seznámil se svou literární prvotinou, také zde se totiž lehce mihne náboženské téma.

plakát

Adaptace (2002) 

Komentář obsahuje spoilery. K Adaptaci jsem už od začátku přistupoval poněkud skeptičtěji. Uživatel rejzanek ji totiž označil za film, který nemohl dokoukat. A jelikož je to uživatel, kterého si velmi vážím (protože je to mistr ve vyhledávání málo známých, ale zato velmi dobrých filmů) neměl jsem důvod mu nevěřit a na sledování se vykašlat. Zvědavost mě ale dohnala, opravdu jsem chtěl vědět co rejzanka tak iritovalo, a tak jsem si tento snímek sehnal. A neudělal jsem chybu. Po stránce scénáristické je to totiž naprostá bomba. Nepamatuji si, kdy naposled jsem viděl tak skvělé vypracovaný scénář. Ze začátku tenhle film vypadá jako nudná sebereflexe jednoho neurotika (samotný Charlie Kaufman), takové filmy podle všeho točí Woody Allen který asi nebude můj favorit (soudím dle jednoho filmu, proto mne berte s rezervou), ale asi uprostřed sledování se film začne měnit. Je to asi v té době kde přebírá otěže Donald, Charlieho dvojče. Film konečně dostává nějaký dramatický spád. A tady vidím hlavní devízu Charlieho scénáře. Už od začátku hlavní postava proklamuje, že své práci nestaví na automobilových honičkách, sexu nebo vraždách. Zatímco Donald na radu zkušeného hollywoodského scénáristy na ničem jiném nestaví. Pokud vím, tak žádný Donald neexistuje. Charlie si ho vymyslel. Proč? Potřebuje ho ke konfrontaci. Na jednu stranu staví sebe (tlouštík, který nemá štěstí u žen + uvážlivý scénář, který ale v dnešní době nemá šanci) a na druhou svého bratra (svůdce, tvůrce jediného scénáře s množstvím logických chyb a klišé, který ale slaví úspěch). I přestože má Charlie svého imaginárního bratra rád, nic mu nebrání, aby ho na konci zabil. Nebo že by se Donald zabil sám. V tu dobu přece vypráví on. To on psal druhou polovinu filmu, tu akční. Možná, že jsem sám, ale v tomhle filmu vidím docela jasný názor, který má Charlie na to jak by měl vypadat ten správný scénář. I přes počáteční krizí přežívá Charlie. Dokonce se mu rýsuje druhé šance u ženy, do které je tajně zamilován. Adaptace je jednoduše film o válce mez scénářem lyrickým nebo avantgardním a mezi scénářem velkolepě epickým či extrémně adrenalinovém. Proč tedy jenom čtyři hvězdičky, když jsem tak rozradostněný? Měl jsem nápad na to jak zakončit tenhle film, bohužel Charlieho nenapadl. Vím, že je to docela dost sobecké vysvětlení a ještě sobečtější důvod nejít na pět hvězdiček, ale své rozhodnutí pravděpodobně nezměním. 75%

plakát

Addamsova rodina (1991) 

Otázka zní, dá se vůbec nějaké filmová rodina milovat více? Když neberu v potaz kultovní Simpsonovy (kteří dostáli mnohem více prostoru, tím pádem jejich oblíbenost v mých očích strmě stoupala), tak musím říct, že ne. Tvůrci totiž do této famílie nacpali tolik černého humoru (podotýkám vtipného, kvalitního), že se ostatní vtipálci hrající se stejnou kartou mohou jít zahrabat. Nepamatuji si totiž na žádný film (seriál), který by se spádem výše zmíněných černohumorných fórků Addam. rodině vyrovnal. 80%

plakát

Adikts (2024) (seriál) 

Misfits z Wishe. Mám v píči, dědek, víš jak. Přestože minimálně Sedlák s Uhlíkem dokazují, že patří mezi největší naděje českého filmu. 55 %

plakát

Adresát neznámý (2001) 

Depresivní a kruté. To jsou ty správné slova, kterými bych charakterizoval toto Kimovo dílo. Tyto dva prvky se tam objevují celé dvě hodiny. Neustupují, spíše naopak. A asi proto mě tento film nezaujal, tak jako předchozí filmy stejného režiséra, které jsem měl tu čest vidět (3-iron a Čas). 65%

plakát

Aféra Concorde (1979) 

Ohlodáno zubem času. Vidět "Concorde Affaire '79" zpočátku osmdesátých let, tetelím se blahem a neváhám s hodnocením nejvyšším, takto však nemohu. Katastrofických (konspiračních) filmů je jako máků a mnoho z nich je kvalitnějších, zábavnějších, pozornosti-hodnějších... Přičtu-li si herecký ansámbl bez špetky charismatu, ba snad i talentu (Nóóó, nemá talent! Kuzma je tamhle!) je o výsledném ohodnocení rozhodnuto... 55%

plakát

Africká Královna (1951) 

Velice příjemné překvapení. S jistou mírou nadsázky: vzhledem k roku vzniku filmu (1951) a proklamovaným žánrům jsem očekával zhruba toliko, že si "odškrtnu další položku z povinné četby" (1001 filmů, které musíte vidět, než umřete), ale nakonec bylo všechno jinak (ale to se stává, třeba i u knih, když kupříkladu vzpomenu, jak moc mě "bavila" četba Hugových Dělníků moře...), do budoucna nemám problém tenhle film doporučovat dál (proto taky píšu tento komentář) a fakticky si umím představit, že se k němu budu (v rámci televizních repríz) opakovaně rád vracet. ___ Akorát se sám sebe tážu, kde je ten hraniční bod, kdy se do sebe dvě nesourodé osobnosti zamilovat prostě nemůžou? Voe, nestrašte mě, že kdybych se plavil dejme tomu po Amazonce s Karlou Maříkovou (r. 1981; jsem si upřímně myslel, že je mladší), tak skončíme jako Humphrey s Katherine. Nemůžete-li mně garantovat, že by to dopadlo tak, že bych s ní cirka na sedmém kilometru nakrmil piraně, tak mě na vodu nedostanete ani párem koní! 80 %

plakát

Afričan (1983) 

Víte, jaký příběh jsem na základě úvodních scén očekával? Že ONA (C. Deneuve), iniciativní francouzská podnikatelka, přijede do Afriky vybudovat na území přírodní rezervace komplex pro milionáře, aby se tito následně mohli obdivovat ráji na zemi, tam však během plnění tohoto plánu nečekaně potká HO (P. Noiret), dobrodruha, zamilují se, a on jí tento od začátku pomýlený nápad (protože, kam vkročí noha turisty, tam sto let tráva neroste!) rozmluví, zároveň jí názorně vysvětlí výhody života v divočině, kam se ho ona rozhodne nadšeně následovat! Načež zazvoní zvonec a pohádky je konec! A k čemu došlo? K jistému žánrovému obratu (který generuje úplně jinou chemii mezi ústřední dvojici + příběh de-romantizuje, zbavuje ho rituálu svádění, ale současně činí vztah hlavní dvojice jaksi osudovějším): těm dvěma totiž nebylo filmem předurčeno, aby svůj vztah teprve vybudovali/založili, nýbrž aby ho znovu obnovili! Je to právě tento posun, který dle mého skromného názoru filmu (resp. producentům/režii) dovoluje, aby do role titulního milovníka obsadil tehdy již třiapadesátiletého Phillipa Noiret (r. 1930), který co si budem... tyhle role nikdy nehrál (typově to není Belmondo ani Delon). O to víc mě jeho výkon příjemně překvapil, jeho cholerické výbuchy pro mě byly na filmu tím nejzábavnějším! Dá se říct, že pro mě zastiňují i C. Deneuve, a to už je co říct! 75 %

plakát

Agent Cody Banks (2003) 

Dětský James Bond. Docela to ušlo, ale z podobného soudku mám přece jenom radši Spy Kids. 50%