Recenze (1 293)
Star Trek VIII: První kontakt (1996)
Upozornění pro fanoušky seriálu Nové generace - najděte si verzi s dabingem, který obsazením odpovídá seriálu, jinak vám to bude trhat uši. Pan Burns ze Simpsonů jako kapitán Picard a do toho Riker s hlasem Picarda, to je fakt na palici. 😄 (Na to dokonce existuje parodický sestřih ze dvou dabingů, kde Soukup-Picard vede dialog se Soukupem-Rikerem.)
Kurýr: Restart (2015)
Moc nerozumím zdejšímu nízkému hodnocení - co od toho všichni čekali? FIlozofické romantické drama? Dostal jsem starého dobrého Kurýra - rychlé auto, krásné holčiny a efektní bojové scénky (šuplíky, záchranný kruh), místy až bollywoodsky absurdní (hydranty, vodní skútr). Za zmínku stojí sympatický otec hlavního hrdiny. Snad jediný zápor filmu jsou (no pun intended) záporáci, kteří zapadají to zástupu šedi mnoha jiných standardních záporáků - je otázka, zda by místo Bukviče nějaký ověřený charakterní herec vůbec dokázal ze scénáře dostat něco víc.
Kickboxer (1989)
Tak konečně jsem se dostal i k téhle klasice a můžu více ocenit gumové medvídky ve Žhavých výstřelech. 🙂 Kickboxer přišel v době, kdy zdaleka nešlo o nic nového - Van Damme už měl za sebou Krvavý sport, Sly už stihnul čtvrtého Rockyho a také Karate Kid už ve stejném roce dokončil trilogii. Příběh je prostý jakýchkoli odchylek od standardní šablony - jednoduchá revenge story za bráchu. Training montage nemá žádnou hloubku, téhle kategorii jednoznačně vévodí Karate Kid. Dokonce ani finální bitka nenabízí žádné větší drama - hlavní hrdina první polovinu drtivě prohrává, aby druhou polovinu drtivě vyhrál, konec pohádky. Dvě věci se ale musí uznat... Jedna - kdo chce vidět Van Dammovy kopy, otočky a roznožky, tak těmi se tu určitě nešetří. Druhá - scénářem, hlavním hrdinou, hudbou, je to jeden z nejvíce osmdesátkových filmů vůbec.
Kate (2021)
Další z dlouhé řady badass chick filmů (Kill Bill, Underworld, Aeon Flux, Ultraviolet, Lucy, Wonder Woman, Black Widow, Jolt; za nejlepší však považuji Saltovou a Bessonovu Annu), tentokrát s Mary Elizabeth Winstead, ze které se klube akční herečka (Blíženec), byť se mi zdá, že u ní ten soubojový heavy-lifting dělají její dublérky více než u jiných hereček (takový syndrom pozdního Seagala). Rozkládající se dívčina postupem času není až tak moc sexy, ale aspoň jí nechali kompletní přední krásný bíly chrup. 😀 Woody Harrelson si také zaslouží zaznamenáníhodné plus. Slabší čtyři hvězdy.
Blíženec (2019)
Po eskapádě na Oscarech jsem si dal od Smithe na pár let pauzu. Teď běžel v televizi Blíženec, tak jsem doufal, že už snad nebudu při pohledu na něj neustále myslet na to, jak "úžasnou" má manželku - a povedlo se, už můžu zase koukat na jeho filmy. 😁 Jeho výkon je standardně nadstandardní, jako vždy hraje vlastně sám sebe (no pun intended). Mary je tady více hot, než jsem čekal od vizáže obyčejné kancelářské krysy, na druhou stranu je to přece dcera Johna McClanea. 😛 Každopádně celý film stojí na vizuálním efektu omlazení - a jestli měli někoho omladit, tak si troufám tvrdit, že zrovna Smith byla ta nejlehčí volba, kterou mohli udělat, protože ten je vyhlazený i dnes. Samotná práce na mladé tváři směle konkuruje Indianu Jonesovi včetně náročných lokací s měnícím se světlem. Zaznamenal jsem jen pár horších scén - akční sekvence, kde mladý Smith sjíždí po stromě dolů, pak záběr, kde je mladý Smith dlouze objímán, a také záběr zvenku letadla vplouvající dovnitř. Co mě rušilo víc, to byl dabing - Filip Švarc je výborný dabér, ale jeho barva hlasu vhodná více pro ušlápnuté nerdy ze střední školy vůbec nesedí ke Smithovi, který má v originále sebevědomý rozléhající se chlapský hlas. Na druhou stranu zase stojí za zmínku "jednozáběrová" sekvence motocyklové honičky, připomínající naháněčku z filmu Vyproštění.
Aquaman a ztracené království (2023)
Standardní komiksovka jako obvykle s nejlepšími vizuálními efekty současnosti (včetně obligátních NPC armád), ale příběhově žádná čerstvá myšlenka, pěkně podle šablon, aby se náhodou nesáhlo vedle. Jméno Abdul-Mateen se pokusím do příště zapamatovat, záporák má tady náboj. Čekal jsem zda Amber Heard bude nebo nebude součástí příběhu po eskapádě s Johnnym Deppem - nakonec součástí je, ale nedivil bych se, kdyby byla dodatečně sestříhaná na minimum.
Jolt (2021)
Pokud tahle Jana Wicková zastaví, tak nepřežije. Tři a půl hvězdy za svižnou akční zábavnou jízdu se stále atraktivní Kate Beckinsale. To, že hlavní hrdinka mlátí zásadně chlapy, nevidím jako nějaké přepálené "girl powaaah", 99% šéfů firem a bodyguardů jsou holt chlapi. A to, že šedesátikilová holčina přepere dvousetkilového macka, to považuji za standardní součást suspension of disbelief u tohohle žánru. Pokud by snad došlo na pokračování, asi se nebudu bránit tomu zhlédnout i to. Pokud chcete pokračovat ve filmech se zdánlivě křehkou blondýnkou v čele, pak mohu doporučit Leitchovu Atomic Blonde s Charlize Theron nebo Bessonovu Lucy se Scarlett Johansson. Pokud však toužíte po skutečně pořádném akčním nářezu, v tom případě si dejte druhou Bessonovu jízdu, Annu s neznámou Sashou Luss.
Rocky IV (1985)
Když se řekne Rocky, mám jej spojeného právě s tímto dílem. Dolph Lundgren hraje nekompromisního tvrďáka a stačí mu na to čtyři krátké repliky - mimochodem, doporučuji raději originál místo dabingu, protože tvrdé ruské "I will break you" nebo "if he dies, he dies" není v češtině tak úderné. V tomto díle se také představilo plno skladeb, které si rád občas poslechnu i mimo film, zejména hudba ke slavnému training montage. A když už je řeč o tréninkové sekvenci, tak i ta je za mě také nejlepší v sérii. Mám chuť tomuhle filmu dát tři hvězdy za to, že dokázal pro mě být tím pravým reprezentantem Rockyho, ale když na to kouknu z výšky, je to pořád stejně jako ostatní díly velmi jednoduchoučký příběh, kterému by konkuroval kdejaký Kickboxer nebo Street Fighter. Mno a když si ještě vzpomenu na Paulieho, který se tentokrát nechová jako magor ke svým blízkým, ale pro změnu je magor do robota, tak nechám i tomuto dílu hvězdy dvě.
Vice (2015)
Ultra-low-budget Westworld / Blade Runner / Ostrov / Náhradníci z Wishe s detektivem z Expanze. Bruce Willis tady nepotřebuje předvádět nic zázračného, jeho roli šéfa by zvládl kdokoli. Pokud mermomocí potřebujete vidět Willise ve filmu s podobnou tématikou, tak to raději ty Náhradníky.
Rocky III (1982)
Úplně jsem zapomněl, že film začíná tím, jak Rocky obhájí svůj titul desetkrát (!) Prostě střih a z Rockyho je největší boxerská legenda všech dob, což v mých očích docela sráží vývoj postavy. Training montage trojky má koule, protože je pod taktovkou Apollo Creeda (dnešní generace je celá nesvá z toho, jak se mohou dva upocení svalnatci objímat). Clubber Lang je komiksový záporák bez jakékoliv hloubky. Paulie opět střídá polohy vyšinutého magora a zodpovědného kamaráda. A postavy po sobě opět bezdůvodně ječí, aby bylo nějaké to drama. Scénárista Sly se zahnal do kouta tím, že dal postavě příliš brzy dítě, takže ho musel na půlku filmu potupně uklidit ke služce, aby vůbec mohl použít Adrian, která nakonec měla alespoň jednu funkční scénu, kde nebyla jen přívěskem. Mno a Hulk Hogan byl jen naprosto zbytečná reklama na sebe samého, potažmo na wrestling jako takový.