Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Dobrodružný

Recenze (4 330)

plakát

Kumštýři: Ostruhy nekonečna (2021) 

,,Máš infarkt? - Ne vystupuju z auta.. '' --- Jako pár hlášek tam padlo, ale celkově mi to ač mám tygry a tu partu kolem rád nic moc nedalo. Rád bych někdy viděl Robina Fera hrát víc, protože si myslím, že má asi pod kapotou, jen ten výkon jsem zatím nikdy neviděl ani ve filmu ani v reálu. Většinou poulí oči nebo staticky někde jako socha stojí a čumí do blba. Celkově bych řekl, že Kumštýři jsou  spíše ideální byť trochu natažená věc pro nějaké platformy typu youtube. Je vidět, že klukům je tento formát malý a chtějí na stříbrná plátna jenže divadelní herectví a studiová improvizace je něco jiného než celovečerák. Divadla mír je teď plno, ale kluci by si měli dávat na jisté přesycení trhu. Stejně jako jsme tehdá budovali vlast a posilovali mír tak až jsme ho měli plné zuby, mohlo by se i Míru stát to samé a to bych jim nepřál. Jisté je, že Štěpán Kozub stále zraje a tohle je jen taková jeho jedna z vývojových fází. Jsem docela zvědav kam až tato herecká nymfa jednou doroste a co z ní vznikne. Dávám za 3 krysí střívka. * * *

plakát

Věž inženýra Eiffela (2004) (TV film) 

Parádní dokument nejen o věži samotné, ale i o době a důvodech proč vznikala. A samozřejmě i jejím geniálním tvůrci, který svým dílen nesmrtelně poznamenal tvář moderní Paříže. Díky dokumentu budeme mít možnost nahédnout i do útrob tohoto podivuhodného díla, mimo klasické návštěvnické trasy. Na vlastní oči jsem ji neviděl, ale věřím, že se na Eifelku někdy podívám. Bohužel co tak slýchám od těch co Paříž navštívili nedávno, asi jsem už prošvihl ten čas kdy Paříž patřila Francouzům a byla romantickým cílem všech milenců a novomanželů... Dávám za 5 nýtů. * * * * *

plakát

Start do protisměru (1987) (TV film) 

Jo nemyslete si. Nejsme jediní kdo má problémy. V osmdesátkách pravda neřešili 500 leté sucho a LBGTQ, ale také je trápilo spousta věcí. Třeba rozdupané pastviny, kradení ve skladech JZD a křížení ovcí. S filmy se zemědělskou tématikou se na konci režimu roztrhl pytel. často je hlavním hrdinou někdo, kdo se snaží něco zlepšit. Samozřejmě se mu to v tom bordelu a zažité pracovní morálce nedaří. Vzpomeňme třeba na chudáka Abrháma, který v Druhém dechu také skončil v JZD u telat a vlastně on sám seriál je jen o zemědělcích. Jirmana jsem měl v té době jako herce rád. Jeho smutný kukuč jej předurčoval do rolí odpadlíků či stranou stojících individuí, vždy však s dobrým srdcem. Zde sledujeme jeho boj jako výzkumného pracovníka v zapadlém JZD. Problémy má jak s nadřízenými, kteří jeho vizím nevěří, tak s pracovníky JZD, kteří si dlouhá léta pracovali po svém a najednou jim jejich zažitý režim narušuje někdo kdo ani není místní. Ač se film točil snad kdesi v raničním pásmu, je na všech chalupách i statku vidět ten neskutečný úpadek všeho. Domy jak po bombardování ... prostě hrůza. Podivná byla i hudba ve filmu tak typická pro osmdesátá léta (flétnová sóla) a neseděly mi tam ani flashbacky hlavního hrdiny. Dávám tedy za dvě ovce, víc ne. * *

plakát

Hry bez hranic (1965) (pořad) 

Tehdy jsem pořad sledoval. Bylo to trochu něco jiného než naše soutěže a navíc jsme zápolili se západní cizinou! Nedávno jsem měl možnost vidět díl z roku 1992 z Valašska. Soutěž probíhala u nás, pořadem provázel Pavel Zedníček a Martina Adamcová. Celé to na mne působilo již značně vyčpěle. Jo, tehdy jsme se ještě strašně těšili do Evropy netušíc co za 20 let nám všechno budou soudruzi z Brusele diktovat za kraviny...  * * *

plakát

Mr. Kubelík Show (2020) (pořad) 

Parádní věc, nekorektní jak humanitární bombardování Kosova! Mr. Kubelík je božan, vždy super na hosta připraven a děsně mi jako moderátor sedí. Hosté paráda! No a to pojídání čily k tomu, to je bonus navíc! Dávám za 5 papriček! Koukejte na to než to smažou! * * * * *

plakát

Devadesátky - Král diskoték (2022) (epizoda) 

Druhý díl se mi líbil o poznání více než první. Už to nebylo pro diváka takové zmatené, nové tváře, skoky v čase... Tady užvíme kdo je kdo navíc Michal Novotný dostal více prostoru pro svého Jonáka což rozhodně nebylo na škodu. Musela to beht šílená doba. Uvědomil jsem si to, když Mikluš říká Fingerovi.. víš já mám k tomuhle ještě toho Roubala! Přičemž sám Roubal byl sousto nevídané. Zatímco já se v té době probíjel školou zažívajíc úspěchy i neúspěchy a nasával zkušenosti, to samé v podstatě zažívali kriminalisté co šli tehdy po vraždách... Jo, jestli se to takto ponese dál, bude to fajn seroš. * * * *

plakát

Galahitparáda 1993 (1993) (pořad) 

Plynule navážu na svůj předchozí koment. Tady je to snad ještě větší peklo. Hrdinka to celé uvádí jakoby z vojny od tankového pluku z Žatce. Mix písní pekelný, opravdový eintopf. Navíc ty klipy... Ono je to prostě strašně srandovní. 4 roky po revoluci se každej snažil bejt buď světovej a tak ty klipy podle toho vypadají (třeba u Ledeckého, kde mu kolem kapely jezdí v kruhu borci na motorkách! wow! .-) a nebo na to kapely kašlaly a klipy měly psycho jako Tři sestry nebo Nedvědi, kteří se na nějakou choreografii vyprdli, sedli si před tunelem na kámen a při zpěvu čučeli do oudolí... Je to zvláčtní. když člověk vidí hitparády a to podotýkám naše ze šedesátek, tak to nepůsobí tak blbě jako tyhle 30 let starý klipy... * *

plakát

Galahitparáda 1992 (1992) (pořad) 

Náhodou jsem se dostal k tomuto záznamu a fakt neuvěřitelná věc :-). Tehdy se prostě do hitparády dostalo vše, takže v žebříčku umístěných je Habera, Nedvědi, Tři sestry, Zmožek, Peterka, Shalom...  Fakt mazec. :-). No jo, takový byly devadesátky. Ale lhal bych, kdybych tvrdil, že z některých písniček napři Lucie či přiznávám i Shalomu na mne něco z těch dob nedýchlo. Vzpomínky jsou mrchy a hudba je umí sakra barevně vyvolat... Ale jako pořad je to celé spíše hrůza. * *

plakát

Toulavý Engelbert (1973) (TV film) 

U hudby by se nikdy nemělo říkat nikdy a možná to platí všeobecně. Sám jsem už mockrát vstoupil v úžasu a s pokorou do vod, u kterých jsem dříve tvrdil, že je vždy obejdu obloukem. Většinou za to mohl malý rozhled a nezkušenost mládí. Pepík Laufer byl pro mně ikona sedmdesátých a osmdesátých let. Frajírek s doutníkem, který si i v komunismu hrál na cosi víc. Znal jsem od něj hlavně tu jeho hymnu kamioňáků. V devadesátkách pak jeho postava u mne dostala ještě tvrdší zásah po poslechu písně Díky vám statečný rozvědčíku. Tím u mne skončil. Když pak byly v Plzni první Slavnosti svobody a Honza Vyčítal se dozvěděl, že tam má Laufer jet také,  zavolal mu a řekl prý: Pepíku, hele...sem fakt nejezdi... No, nedivím se. Jenže přešel čas a já se trochu ponořil nasycen předokupačním bigbeatem do naší pop music přelomu šedesátek a sedmdesátek. A zase jsem na Laufera narazil. A to jako na velmi talentovaného zpěváka i tanečníka s poděděným francouzským šarmem. Už od prvopočátků bylo vidět, že se odlišuje od našich tehdejších celebrit. Dnes jej velmi uznávám a proto mne velmi zaujal tento muzikál. Už jsem to tu psal vícekrát. Pod pojmem muzikál se dnes předvádí lecos a kdejaká socialistická zombie je chrlí jak na běžícím pásu. Těmi opovrhuji. Ale pak tu jsou kousky co stojí za vidění a toto je jeden z nich. Středověký muzikál - tak to stojí v titulcích. Já bych řekl starší brácha Noci na Karlštejně a nazval bych to Svadbou na Kosti.  Ano točí se to na hradě, ano je tam snaha aby to bylo dobové, ale se středověkem to nemá společného nic a už vůbec ne písně a hudba. Laufer tam běhá v čemsi co pčipomíná punčocháče přepásené koženými slipami s obrovskou sponou. Miloš Kopecký má zase zrcátkové legíny, které by v osmdesátkách z nejednoho majitele udělaly krále discoparketu. Jinak to ale nebylo tak zlé a na hradních interiérech, dubových stolech osvícených svícemi, s pečeněmi a kalichy vína není zas co zkazit. Písně byly opravdu krásné a i sama zápletka. Celý muzikál se mluví ve verších což mu dává punc starobylosti. Škoda, že to nebylo v barvě. Nikdy jsem nemusel J. Molavcouvou. Tady si střihla dvojroli a byla zde opravdu krásná. Písničky jsou poplatné sedmdesátkám a i když v nich nechybí loutna, harfa a flétny, řádí se v nich na bicí, baskytary a to zhusta. Chvilkami jsem měl dokonce pocit, že ve vladařově komnatě zpívá dav : "Ááá, ááá, ááá, ááá! Ani pustý krok, Zolchar, Nána, Vlkop, Sex, červi se rozlezou, bič boží, bič boží, bič boží je vyžene! :-). Ne vážně, nezpívat Molavcová a grupa ve svých volných šatech a košilích se vztaženýma rukama vzhůru v gotické cimře, ale někde na pláži s pomalovaným VW Camperem za zády, je iluze hippies dokonalá. Od hororového zádumčivého Herze dost zajímavý počin! Dávám za 4 přivonění k vlasům dam. * * * *

plakát

Jezerní královna (1998) 

Za mně pohádka z těch slabších. Schneiderová byla tehdy krásná prinzezna a Mirek Táborský si zase pro jednou zahrál pořádně odpudivé individum. Nesedli mi tam nesympatičtí němečtí herci. Točení s Němci tomu podle mne hodně uškodilo. Německá pohádka, německý humor, jo a ještě východoněmecké porno, to jsou termíny zcela jasné každému. A kvalitu to neznamená. Přesto je dle mého na této pohádce něco naprosto vyjímečného a tím je ústřední melodie O. Soukupa. To je opravdu parádní záležitost ! * * *