Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (1 338)

plakát

Domácí péče (2015) 

Něco mezi solidním depresivním dramatem a pokusem o vesnickou komedii. A zatímco prvním jmenovaným žánrem u mě Domácí péče zabodovala, komediální prvky vůbec nesedly. Bohužel mi je tento druh humoru poněkud vzdálený a dost mě mrzí, že z toho Horák ve svém debutu neudělal buď jedno (drama o vyrovnávání se s nemocí a péči o pacienty) nebo druhé (další prostou komedii, na kterou bych do kina nešel). O to spíš, že v některých pasážích jsem tento příběh sledoval s velkým zaujetím a s výborně zahranou postavou Vlasty neměl problém soucítit. I tak se ale mezi českými novodobými dramaty jedná o tříhvězdičkový nadprůměr.

plakát

Frankensteinova nevěsta (1935) 

O dost svižnější a řekl bych, že i celkově lepší než o 4 roky starší Frankenstein. Hororovou atmosféru, jak ji známe z novějších filmů tu sice opět nenalezneme, ale díky většímu množství akce to zas tolik nevadí. Monstrum v podání Karloffa tu navíc dostává o poznání více prostoru a skvěle ho doplňují i ostatní postavy. K dokonalosti tomu něco chybí, ale bavil jsem se nad očekávání dobře.

plakát

Los ojos de Julia (2010) 

Španělé horory umí a tenhle film je toho jasným důkazem. Od samého úvodu totiž zvládá postupně budovat napětí, nechávat diváka v nejistotě a místy i solidně děsit. Belén Ruenda si navíc se svou rolí poradila velice dobře a veškeré její trápení je tak snadno uvěřitelné. Ke konci mi film přišel možná až zbytečně zamotaný, ale i tak musím říct, že je to jeden z nejlepších hororů, co jsem za poslední dobu viděl.

plakát

Frankenstein (1931) 

Abych řekl pravdu, čekal jsem něco úplně jiného. Z tohoto zpracování je sice cítit doktorova touha po stvoření života i pozdější uvědomění, že hra na Boha se nevyplácí, ale zcela chybí hororová atmosféra, na kterou jsem se tak těšil. Částečně je to tím, že monstrum nedostává dostatečný prostor k tomu, aby diváka děsilo, největší ,,zásluhu" na tom ale má naprostá absence hudby. Někomu se film možná líbil o to víc, ale mě to dost vadilo. O to víc, že byl v předmluvě slibován děsivý zážitek. Pochvalu naopak zaslouží vizuální stránka, která je na tu dobu opravdu vynikající. Celkově ale za slabší 3*.

plakát

Girlhouse (2014) 

Na to, že jsem čekal totální brak, který bude spoléhat jenom na pěkný holky, se to docela povedlo. Jasně, občas to postrádá logiku, hororovější atmosféru či nějaký nápad navíc, ale celkově mohu říct, že mě to bavilo. Jen škoda, že vrah nebyl trochu zajímavější a sem tam třeba neprohodil nějakou drsnější hlášku. Překvapilo mě, že holky hrály velmi slušně a třeba Ali Cobrin moc rád ještě v nějakém filmu uvidím. Lepší 3*.

plakát

Vzkříšení démona (2015) 

Na Lazarus Effect mě nalákalo především sympatické obsazení v čele s Olivií Wilde, kterou jsem si v roli posedlé vědkyně prostě nemohl nechat ujít. Výsledek je bohužel značně rozpačitý, ale tak hrozné, jak tu někteří píší, to rozhodně není. Filmu především schází propracovanější příběh (postavit celý děj na jedné události z dávné minulosti se tady zdá být trochu málo) a je vážně škoda, že větší prostor nedostali oživení psi. V některých pasážích (především v druhé polovině) mě ale tento horor dokázal bavit i děsit, a za to si alespoň průměrné 3* zaslouží.

plakát

Přichází Satan! (1976) 

Klasika, která s přibývajícími léty neztrácí na síle. Od úvodních minut totiž mistrně buduje napětí, které s postupem děje graduje až k výbornému finále. Přidává tomu výborný výkon Pecka, oscarová hudba i výborný scénář a hlavně perfektní dětská postava, která na rozdíl od mnoha jiných hororů není otravná, ale dělá ve filmu přesně to, co má.

plakát

Zelig (1983) 

Woody Allen patří k malé skupince režisérů, kteří mají a budou mít můj obdiv, i přesto, že se čas od času vyskytne film, který mi nic moc neřekne. A Zelig je přesně tím případem. Byť nesmírně oceňuji jeho originalitu, formu fiktivního dokumentu a vlastně i scénář, působil na mě nesmírně rozpačitě. Zpočátku mě jednotlivé proměny neskonale bavily a byl jsem nesmírně zvědavý, co přijde dál, ale s postupem času mě to začalo silně nudit. A to je u filmu s tak krátkou stopáží špatně. Škoda, že to nebylo o něco svižnější, někdy v budoucnu ale určitě dám Zeligovi ještě šanci.

plakát

Volání o pomoc (2007) 

Je příjemným nezvykem vidět Adama Sandlera ve vážné roli, kde se nesnaží dělat přihlouplé vtípky, ale soustředí se na svůj (zde velmi dobrý) herecký výkon. Reign Over Me ale zdaleka není jenom o něm. Je především o zvláštním přátelství, jednom smutném osudu a zajímavém scénáři, který se zprvu nenápadným způsobem snaží poukázat na to, jaký dopad mělo 9/11 na obyčejného člověka. Očekávaná hra na city funguje spolehlivě, jen jsem čekal, že to na mě zapůsobí o něco víc.

plakát

Rychle a zběsile 7 (2015) 

Další dávka pořádně zběsilé akce, opět plná scén u kterých nezbývá než nevěřícně kroutit hlavou. Oproti předchozímu dílu mi to ale vadilo o něco méně. Scénář má klasicky solidní mezery a neustálé bouračky, výbuchy a pády při tak dlouhé stopáži poněkud unavují, ale možná díky rozlučce s Walkerem, možná kvůli atraktivním lokalitám či kouzelné Nathalie Emmanuel (ten britský přízvuk!) jsem si to celé ve výsledku docela užil. Na osmý díl se nijak zvlášť těšit nebudu, ale ujít si ho určitě nenechám. Sedmička pro mě za lepší 3*.