Sobis87

Sobis87

Michal Svoboda

okres Pardubice

homepage

74 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
    • 16.11.2017  10:24
    Toni Erdmann (2016)
    *****

    Toni...Toni Erdmann. Díky, Toni, byl to nezapomenutelný zážitek, byl jsem dojat a brečel jsem smíchy...několikrát.

    • 16.11.2017  10:22

    Fantastická krimi, skvělé postavy, vydařené vedlejší linie a citelný nádech gialla...žánrová pecka!

    • 16.11.2017  08:32
    Hannibal (2001)
    ****

    Ve světle Fincherových portrétů psychopatických jedinců (nebo jedinců, ze kterých by se mohli stát psychopati - viz. fantastický seriál Mindhunter) není Hannibal ničím jiným než žánrově účelným konstruktem, který démonizuje hlavní postavu, aniž by kladl větší důraz na psychologii...ale možná právě pro tu nečitelnost je postava Hannibala právě tak dobře funkční, tedy pokud si přiznáme, že tenhle film není uctivým pokračováním oslavovaného Mlčení jehňátek, ale přímočarým žánrovým potěšením, které rozvíjí poslední scénu předchůdce s větším důrazem na hororové, splatterové, thrillerové tendence. Finální večeře je už hodně na hraně, děsivá a zároveň směšná, přepálená, zato poctivá v detailech - a možná proto mě tak moc baví. Scott zvolil vcelku roztěkanou formu (POV hlediska zdrogovaných lidí, nízký framerate v dramatických situacích - to vše v kontrastu s vycizelovanými záběry, které splávají s pompézností architektury Forencie). Ne, Hannibal rozhodně není vysoké umění, ale tím, jak je sebevědomý ve své šokantnosti a míšení potěšení "nízkého žánru" s herci nejvyšší jakosti, je bezmála fascinující. Ten film mě jednoduše baví - je drzý, je zvrhlý, je namyšlený, a přitom psychologicky povrchní a útočící na nízké pudy - a Vám se může líbit a díky Hopkinsovi se za to ani nemusíte tolik stydět.

    • 2.11.2017  07:53
    Wonder Woman (2017)
    **

    Formálně precizní šablonovitý spektákl, který prostě nemá čím překvapit ani nadchnout, ale zase je sympatický svou přímočarou naivitou...ale ke konci to už je hrozná blitka na úrovni Power Rangers. A navíc...tyhle komiksy na jedno brdo mě už fakt nebaví.

    • 9.6.2017  08:35

    Pravda, po naprosto fantastickém úvodu jsem čekal něco sofistikovanějšího a podvratnějšího (kdybych si mohl přát opravdu moc, tak třeba gotický Klub rváčů...) než epický, opulentní gotický horor, který je navíc spíše napínavý a úchylný než strašidelný. I tak jsem si ho skvěle užil, těch několik logických lapsů jsem bez problémů potlačil a myslím si, že Verbinski rozhodně nezklamal, málokdo má vizuál zmáknutý tak jako on. I přes přepálenou stopáž si ten film po čase dám klidně znovu, čistě pro žánrové potěšení.

    • 13.5.2017  10:56
    Kvílení (2016)
    *****

    Pro mě jednoznačně film roku. Šíleně krutá a krutě šílená epika, jejíž poslední půlhodinu jsem sledoval se zatajeným dechem.

    • 28.4.2017  13:08
    Orel Eddie (2016)
    ****

    Výkonnostní feel-good film, který do jisté míry naplňuje, ale zároveň i podvrací poetiku 90s klasik, které v dnešní době už nemůžou tak úplně fungovat, jako je např. Hříšný tanec...jenže ono to tentokrát opravdu funguje. A díky skvělým hercům to šlape fakt dost dobře. Z Orla Eddieho se klidně může vyklubat každoroční klasika.

    • 28.4.2017  13:07

    Elektrizující tenze. Krásně střízlivý pohled na jinak epický žánr. Přesní, ale umírnění herci. Absence potřeby polopatického vysvětlování a z toho plynoucí prostor pro více abstraktní požitek - tzn. upřednostňování niternějšího diváckého pnutí souběžně s pozvolna ubíhajícími minutami oproti prvoplánovému požitku z vrstvení atrakcí. Ačkoliv prvních několik minut pro mě představuje jednu z největších atrakcí roku - minimalistický klavír, soumrak, důraz na plynutí času, minimum slov, titulek...neprávem odsouzený film roku.

    • 31.3.2017  12:38

    Oproti předloze to nosná témata hodně zjednodušuje a spíš než za plnohodnotné převyprávění bych to považoval za líbivou exkurzi některými GITS motivy (v některých případech rovnou celými scénami), nad kterými není čas se moc pozastavovat...na druhou stranu to zase vyústilo v sympatiky střídmou stopáž. Herci nemají moc co hrát, ale v tomhle případě to ani moc nevadí, ono to totiž do celého toho odosobněného světa i docela sedí. Já mám hlavně radost z toho, že jsem se zase jednou mohl podívat na Takešiho Kitana na velkém plátně. Scarlett je ok. Pilou Asbæk a Michael Pitt přímo super. Vizuálně to je žrádlo, i když, přiznávám, celé tak trochu strnulé. Ale co si budeme povídat - po všech těch rozmáchlých superhrdinských blbostech, které se tváří jako něco víc, je tohle opravdový balzám. A ano, je to spíš další Robocop než původní Ghost in the Shell...nevadí mi to, film jsem si prostě užil. Mohlo to totiž dopadnou o dost hůř. Tečka.

    • 14.3.2017  09:51

    Sympaticky přímočarý žánrový film, kterému nechybí dravost, patos a...ano, ani ta poctivá dávka "romerovského" klišé, včetně silně polarizované sociální kritiky.

    • 14.3.2017  09:49
    Elle (2016)
    *****

    Verhoeven je bůh a věřím, že pro něho v Hollywoodu opravdu už není místo... v USA totiž asi už nepřijímají ani filmové teroristy. Isabelle je skvělá, ve své roli až děsivá...no a i ten černý humor tu moc hezky funguje.

    • 14.3.2017  09:45
    The OA (TV seriál) (2016)
    *****

    Tenhle seriál vyžaduje hodně tolerance a některé scény větší dávku shovívavosti. Buď se vám znechutí anebo vás strhne, nadchne. Mě naprosto dostal, i když mi taky chvilku trvalo naladit se na jeho poetiku a na to, že je tak trochu zahleděný sám do sebe.Ale když vás v dnešní době ještě dokáže něco překvapit, je to velký plus.

    • 14.3.2017  09:42
    La La Land (2016)
    *****

    Krásná, precizní a láskyplná pohlednice z dob zlatého Hollywoodu, který však nikdy nebyl až tak zlatý. Explozivní mix/shake všeho, co byste asi tak milovali na klasickém muzikálu, ale co se tehdy nikdy nemohlo sejít v rámci jednoho filmu...alespoň ne v takové míře. Je to podobné jako Hazanaviciusův The Artist - ten taky napodoboval němé filmy, i když ony ve skutečnosti úplně takové nebyly. Říkejme tomu moderní revize věcí minulých. P.S.: k tomu všemu dostanete na konci jako bonus pěknou ťafku do slabin. P.P.S: Ryan a Ema jsou boží hvězdný pár.

    • 12.1.2017  07:44
    Matrix (1999)
    *****

    Kult. Podobenství. Poameričtěná manga. Audiovizuální extáze. Další díly netřeba, ale díky za ně kvůli několika dílčím scénám.

    • 8.1.2017  20:24
    Invaze (2007)
    **

    Jakoby někdo vzal potenciálně ambiciózní látku a přestříhal ji v rychlopalné béčko, které má sice své světlé momenty, ale po celou dobu vyvolává pachuť promarněné šance. Občas zamrazí, ale celkově spíš zamrzí... Navíc ten střih...je poznat, že scény byly původně delší a pomalejší, ale to, jak jsou sestříhané, aby se smrskla stopáž a aby se přidalo na tempu, působí jako kontraproduktivní avantgarda. O plynulém vyprávění tu nemůže být ani řeč, jak na sebe filmová forma neustále upozorňuje (právě prostřednictvím narušované kontinuity).

    • 22.12.2016  17:08

    Taková nuda s takovým ansámblem...no, klobouk dolů.

    • 29.11.2016  20:02

    Tyjo, sotva jsem to dokoukal, film jak z devadesátek, což by ve výsledku nemuselo být špatné, jenže ta destrukce a přepálená akce tu je tak hrozně eunuchovská, že mě nic, jakože fakt nic nedokázalo probrat z nudy. Emmericha jsem nikdy nemusel a tohle mi připomnělo všechny důvody, proč tomu tak je. Nuda. Trapas.

    • 17.11.2016  10:29

    Doctor Strange oplývá generickým příběhem, který (snad kromě dvou scén) nemá čím překvapit, ale i tak se v rámci produkce Marvelu jedná o celkem svěží dílo, které se i v několika slabších chvílích může opřít o perfektní obsazení. Ohýbání reality bylo cool, akční scény sem tam překvapily fajn nápady a i ten humor fungoval tam, kde měl. Neudělalo mi to takovou radost jako Strážci galaxie, ale zase jsem neměl nejmenší problém to dokoukat...na rozdíl od libovolných Avengers...a Civil War. Možná to bude i tím, že zatímco Tony Stark se už vyčerpal, tak Mistr Doktor se teprve rozjíždí. Spokojenost.

    • 21.10.2016  11:21
    Wolverine (2013)
    ***

    za extended verzi...

    • 23.9.2016  10:53
    Regresión (2015)
    ****

    Formálně vymazlený film, který klame tělem. Amenábar pořád pevně drží opratě, má k dispozici skvělé herce (Thewlis!) a jediné, co filmu vážně škodí, jsou žánrová očekávání ze strany diváků.

    • 14.9.2016  12:41

    3* za odvahu, která Marvelu chybí. Má to potenciál, jsou tam zajímavé náznaky, ale nic z toho není dotažené do zdárného konce. Příběh doplácí na vlastní tezovitost a nedůvěryhodnost, akce je fajn, jen když je kontaktní (jakože opravdu kontaktní, ne digitálně kontaktní), na ten epický bordel plný digitálních postaviček se ale už nedá moc koukat (v tomhle ohledu nejen Snyder, ale vlastně celý superhrdinský subžánr akčního filmu krutě nudí). Affleck je jako Batman moc fajn, snad se v sólovce dočká přízemnějšího příběhu. Marvel zatím dokáže tvořit kompaktnější filmy než DC, ale ještě aby ne, když dokola jede podle té samé šablony.

    • 1.9.2016  10:20
    Orphan (2009)
    ***

    Pointa je fajn, druhá polovina hezky graduje a film ke konci dokáže i hezky strhnout, navíc Esther je fakt parádní záporák. Jen škoda té předvídatelnosti a hlavně demence postav (Sarsgaardův tatík je hrozný blbec), kvůli které opravdu nemůžu hodnotit výš. Vlastně jsem se při sledování o nikoho moc nebál. Celkově ale solidní thriller, nic víc, nic míň.

    • 20.5.2016  11:40

    Sympatický únik od všech těch sofistikovaných velkofilmů, ve kterých se zrcadlí současný trend dělat temné a trýznivé drama i z příběhu, ve kterém po nebi lítá panák s červenou pláštěnkou a kudrlinkou. Všichni teď chtějí dělat to co Nolan a najednou tu je Proyas s barevným velkofilmem, který před psychologií upřednostňuje rozjívenost a fantasmagorii, která mě bavila opravdu po celou dobu a film mi velmi rychle utekl. Herci jsou moc fajn, i když nemají co hrát, akce divoká a nijak oslňující, ale zase zrežírovaná pevnou rukou, a když už to někdy nedává moc smysl, pořád je se na co dívat. Z toho světa přecházejí oči a ani nevadí, že triky zrovna nejsou na nejvyšší úrovni. Však i starý Souboj titánů ve své době vypadal zastarale, ale měl své kouzlo. A něco podobného pro mě představují i Bohové Egypta...hravou pohádku plnou atrakcí, která nenudí, a na kterou se pro její chyby snad ani nedá zlobit, nakolik je upřímně přímočará ve svém vyprávění. A tohle má navíc i fantasticky přestřelené scény s Geoffrey Rushem, které mě bavily snad ze všeho nejvíc. Hezké osvěžení v té změti komiksových bijáků, které se bojí vystoupit z komfortní zóny a přežírají davy stále tím samým.

    • 20.5.2016  11:22

    Po scéně se sudem jsem tomu chtěl napálit plný počet, ale ten závěr to táhne dolů. Není sice úplně nelogický, ale rozbíjí dosavadní atmosféru a pečlivě budované napětí najednou nahrazuje uspěchaná rychlokvaška. Škoda, mohla to být nekompromisní pecka a ústřední trio bylo výborné.

    • 20.5.2016  10:13
    Deadpool (2016)
    ***

    Má to fajn vyprávěcí strukturu a několik povedených vtipů, ale toho (kvalitního) humoru a proklamovaného shazování sebe sama tam není tolik, abych jen tak přehlídl stejnou šablonovitost, jakou mají ostatní originy. Jasně, nebere se to vážně, ale ono se to nebere vážně stále tím samým způsobem - tzn. naplnit dané klišé a až na samém konci ho shodit něčím, co ne vždy trefí branku. Jasně, párkrát mě to fakt rozesmálo, ale teď si vzpomenu snad už jen na vtip s Xavierem a roztomile rozverný úvod v taxíku. On vlastně celý ten úvod na dálnici je dost povedený a o to větší je pak zklamání, že film najednou dost zpomalí a ve scéně zrození naprosto selhává. Ocenil bych víc meta-humoru, poctivější dekonstrukci superhrdinského filmu a vůbec...hrát spíš na kvalitu než na kvantitu. Být děcko, tak jásám nad každou hláškou a jsem paf z brutality, ale teď mi to už tak nějak nestačí. Je to svěží závan v překomiksovaném filmovém průmyslu, ale mohlo to být důmyslnější. P.S.: záporák je neskutečně nudný a přízemní, Deadpool by si zasloužil podobně rozjetého protihráče a ne tuhle generickou figurku...škoda, protože v komiksu je z čeho vybírat.

    • 28.10.2015  08:25
    Marťan (2015)
    **

    Perfektně natočená a nadstandardně zahraná propaganda. Tohle by ale měl být u nákladného blockbusteru už standard, navíc Ridley není natolik svůj (narozdíl od jeho bratra Tonyho, který byl pro některé diváky svůj až moc), abych mohl ocenit jeho autorský otisk. Nemohl jsem se ubránit dojmu, že mě tvůrci mají za naprostého idiota a přes všechny ty vtípky, rádoby pohodovou atmosféru na nehostinném Marsu a disko vypalovačky neprokouknu, že se nejedná o nic jiného než o zakázkový film, který má podpořit vesmírný program a navrtat se Číně do zadku. A to jakože moc okatě. O to pozoruhodnější to je zjištění, že v Hollwoodu nedávno vznikla produkční divize se zaměřením primárně na čínský trh, který už několikrát vytáhl ze srabu nějakou tu vysokorozpočtovou produkci - viz. Terminátor Genisys). Na to, kolik už Ridley natočil nekorektních filmů (i ten Exodus se co do pojetí hyper-kladné biblické postavy Mojžíše docela předvedl), je tohle fakt čajíček a zklamání. Takhle okatě politické filmy se v Hollywoodu točily za studené války.

    • 28.12.2014  23:24

    pocitově..plnej kotel

    • 20.7.2014  20:18

    Poté, co takřka neomezené možnosti poskytnuté digitálními technologiemi téměř zabily film v jeho vznešené podobě (viz. všichni ti Transformeři a přepálené comicsové adaptace), se jako zázrak zjevil Úsvit planety opic - film, který právě skrze nejmodernější digitální technologie znovu přivedl do popředí uvěřitelný fikční svět, na který se lze napojit, a především důraz na umění charakterního herectví. Ano, mám na mysli motion-capture lidoopy zabírané v polodetailech a detailech (opět si vzpoměňte na lidské charaktery, jak se v moderních filmech ztrácejí v přesycených celcích, ze kterých přecházejí oči), řeč (digitálního) těla, opravdovou váhu dialogů a z děje logicky a zcela přirozeně vyplývající akční scény, které pak děj dále posouvají, jsou nositely emočního pnutí a představují katarzi. Nikoliv Avatar, ale Ústvi planety opic pro mne představuje triumf digitálního věku, pomník ryzí (a střízlivě umírněné) filmařiny, kdy fikční svět a charaktery jsou nadřazeny tvůrčímu egu, moderním trendům (všimněte si absence roztěkané kamery a dominanci statických záběrů - i v akčních scénách - a pečlivých kamerových jízd) a kultu celebrit. Světlo naděje v době degenerující kinematografie, novodobá klasika.

    • 10.7.2013  19:39

    Nabubřelé americké ego, cukrkandlový patos a ta "magická" aura kolem státníků, kterou hollywood dlouhá desetiletí toliko vytrvale přiživuje - tak to jsou ty věci, které mi pokazily jinak vcelku solidní akčňák, který disponuje parádním hereckým obsazením, nebojí se krve a sem tam je i příjemně staromódní. Škoda výše zmíněného a také dokonalé předvídatelnosti, málem se nám tu rýsovala uspokojivá náhrada za zpackanou Smrtonosnou past 5. Málem. P.S.: To opatrné šťouchnutí do Severní Korey, které se následně omlouvalo odhalením pravé identity záporáků (a popravou severokorejského státníka), mi přišlo nadmíru úsměvné. Ze socio-politického hlediska se nakonec jedná o nadmíru zábavné dílo, stejně jako např. Zelené barety s Johnem Waynem, aneb vychovávání národa skrze zábavní průmysl a užívání jednoduchého kódování v praxi. Další důkaz toho, že USA se toho od Sovětského svazu naučilo více než dost.

    • 6.7.2013  08:59

    Přes solidní množství akce a fajn herce mě to vůbec nebavilo...takže vlastně ten samý výsledek jako v případě prvního dílu, jen ten Sommers byl napoprvé sem tam přeci jen trochu nápaditější.

<< předchozí 1 2 3 4 7 14 20 26
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace