kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

    • 29.11.2013  14:56
    Řezník: Ta holka v mym sklepě (hudební videoklip) (2011)
    ***

    Kontroverzní horrorcore rapper Martin Pohl, vystupující v masce pod uměleckým pseudonymem Řezník, je na české scéně představitelem značně kontroverzního a extrémního hudebního stylu zvaného horrorcore založeného na mimořádně otevřených a naturalistických textech popisujících extrémní násilí, humilitu či degradaci člověka nebo nejrůznější zvrácenosti, nevyjímaje kanibalismus. Na jeho nechutné texty a morbidní klipy se musíte mega obrnit, a ani to stačit nebude.Těžko odhadnout, jestli je tento umělec duševně chorý jedinec a perverznosti, o kterých zpívá, myslí vážně, anebo si hraje jen na pozéra s nadhledem, který se chce vymykat lidské společnosti s urputnou snahou na sebe strhnout pozornost. Tak či onak, propaguje ohavnosti, kterých by se někdo na druhé straně řečiště mohl chytit, a odezva jeho textů by mohla nabrat fatální rozměry. Skandální Řezník si neuvědomuje, jak může svými texty někoho z lidu inspirovat, a tam, kde se o tom jenom zpívá a internetoví hlupáci mu přizvukují, se může odehrát něco za hranicí zákona. Rapper pak v takovém případě, s největší pravděpodobností, pokrčí rameny, falešně se slituje nad obětí a na druhý den se vytasí s písničkou, ve které opět bude detailně popisovat zrůdnosti toho činu. Takové texty raději ne. 60%

    • 17.1.2012  17:19
    Řeč peněz (1997)
    **

    Film, který by chtěl zaujmout, ale zoufale nemá čím. Kariéra Charlieho Sheena šla v době vzniku filmu prudce dolů a o Chrisi Tuckerovi se mluvilo jako o novém nástupci Eddie Murphyho, ale to se nestalo. Otřepaného scénáře točícího se kolem diamantů nedozírné ceny se ujal specialista na akční filmy Brett Ratner a dělal, co mohl. Do filmu se vecpala pochopitelně komediální výplň, aby Tucker byl co nejvíc ukecaný a Sheen co nejvíc otrávený. Film má svoje lepší, ale většinou slabší momenty, kdy se ze scénáře nelze nijakým způsobem dobrat něčeho, co by diváka překvapilo, nebo to neviděl už v jiných filmech. Pokud tedy máte méně nakoukáno v oblasti krimi komedií, je možné, že vás tenhle snímek zaujme. 40%

    • 9.12.2010  20:57
    Řidičák (1988)
    ****

    Asi to zažil každý, kdo si chtěl udělat řidičský průkaz, aby oslnil nějakou dívku ve své nadupané káře. Corey Haim chce na jednu výstavní bloncku udělat velký dojem tím, že ji sveze, ale vzhledem k tomu, že zkoušky na řidičák neudělal, tak ze super projíždky s dívkou snů nebude nejspíš nic. Ovšem v případě Haima není žádný problém vzít tátovo auto z garáže a svézt v něm nejen svůj idol, ale i své povedené kamarádíčky a nikdo z nich netuší, že se jede "na černo". A jak už to v bláznivých komediích bývá výsledek je vždy opačný než by hlavní hrdina chtěl. Bavil jsem se až nečekaně dobře, protože komedie gagy chrlí kulometnou kadencí a většina z nich opravdu stojí za to. Haim s Feldmanem si dokonale sednou a je to hlavně jejich zásluha, že se z průměrného scénáře stala nadprůměrná komedie typická pro 80.léta.

    • 29.11.2011  12:02
    Šach mat (1996)
    ***

    Tohle je film, který dost vybočuje z filmografie Cynthia Rothrock. Ta snad tady poprvé více hraje, než kope a byl jsem mile překvapen. I ostatní herci se činí a z nich nejvíc utkví v paměti násilnická postava gangstera Stephena Nicholse. Filmu nechybí spád, schematické situace jsou řešeny akčně, anebo jsou poměrně zdatně maskovány a do toho velmi solidní soundtrack. Režisér Celozzi zvládá přechody do akce zručně, ale film na akci nestaví. Z dnešního pohledu film ztrácí hlavně po technické stránce (obyčejná kamera) a také tím, že by dnešním thrillerům a akčním filmům konkurovat nemohl. Jako ukázka, co se kdysi točilo v 90. letech však obstojí. 60%

    • 4.2.2009  11:24
    Šakal (1997)
    **

    Je zabit bratr mafiánského bosse a Bruce Willis je Šakal, který byl objednán, aby vykonal atentát jako pomstu za zabití. Obětí se má stát ředitel FBI a zjistí se, že jediným, kdo by mohl Šakala identifikovat je bývalá teroristka, která se ukrývá kdesi ve státech pod novou identitou a cesta k ní vede přes jejího bývalého milence Richarda Gera, který je irským teroristou odpykávající si dlouholetý trest. Záhy je přizván ke spolupráci a boj s časem začíná a také začíná boj s divákovou trpělivostí, protože Bruce Willis je ve své roli velmi špatný a nic mu nepomáhají ani četné příčesky, které v rámci maskování používá. Nevytrhl to ani Richard Gere a film je to solidně nepřesvědčivý. 40%

    • 4.3.2009  09:02
    Šaman (1992)
    **

    Doktor Campbell hledá hluboko v amazonském pralese přírodní lék proti rakovině. Do života podivínského dobrodruha zasáhne nezkušená mladší kolegyně. Chovám vůči režiséru Johnu McTiernanu averzi, od toho se odvíjí i moje hodnocení. Vadí mně jeho režijní styl a má vrozenou schopnost podělat co se dá. Navíc tenhle film je málo zajímavý a velmi zdlouhavý.

    • 24.2.2009  20:25
    Šampion Mike Tyson (TV film) (1995)
    **

    Film mapuje kariéru slavné boxerské legendy Mika Tysona od jeho počátku až po údajné znásilnění dívky v hotelovém pokoji za které byl Tyson odsouzen. Uli Edel se ale nepouští do žádných kontroverzí a spíše nevzrušivou formou vzdává holt vyjímečné osobnosti což je škoda, protože příběh je hodně zkratkovitý a popisný a o Tysonových skandálech zde není ani zminka. Film to mohl být silný, ale jeho zpracování ve mně nezanechalo žádný zvláštní dojem. 40%

    • 25.8.2017  15:35
    Šance 2013 (TV pořad) (2013)
    odpad!

    Vůbec se nedivím, že pořady plné scének a písniček z obrazovek vymizely. Tahle oslava zaprděného pořadu Šance z devadesátých let neměla vtip, nápad, nic. On i ten Kurt Kobalt se z nějakého důvodu zabil, to já vždy s televizní zábavou hraji ruskou ruletu. "Bubínkáč" pod krkem a už to jede. Tady už mně patrony lízaly bradu. Život mně zachránilo "sousední" Roztoč to (vidíte, že o té ruletě nežertuji) na Barrandově, kam jsem nechtěně přepnul, když jsem v zoufalství klekl na ovladač. Hřálo mě vědomí, že přepadové komando bukvic CIJAMU (CIbulka, JAgelka, MUsil), které se záhy dostaví, mě v tom nenechá. A vědomí, že na Silvestra si dám s nimi nášup v podobě maratonu barrandovské zábavy, bylo pro mě povelem, abych to ještě nevzdal. 0/10

    • 11.2.2009  12:28
    Šerifové (1998)
    **

    Američtí šerifové, v čele s Tommy Lee Jonesem pronásledují, uprchlíka Wesleyho Snipese obviněného z dvojnásobné vraždy. Ten je však rozhodnutý prokázat svou nevinu a najít ty, jež si ho vybrali za obětního beránka ve své špinavé politické hře. Je jasné, že Tommy Lee Jones se tímto filmem pokusil navázat nepřímo na svou úspěšnou postavu nesmlouvavého pronásledovatele z dramatu Uprchlík. Tehdy pronásledoval Harrisona Forda. Tentokrát Wesleyho Snipese, ovšem s tím rozdílem, že Snipes je vycvičený agent, který se vyzná v terénu a před svými pronásledovateli má vždy náskok. Dočkáme se nějakých zvratů, slušné porce akce, zavilého výrazu Tommy Lee Jonese, nezajímavě hrajícího Wesley Snipese a nemotorně (ne)hrajícího Roberta Downeyho. Opakovaný příběh se dočkal zbytečné recyklace ve slabém, téměř televizním provedení Stuarta Bairda, který filmu do žil nevstříkl jedinou milikapičku napětí a řemeslné dovednosti. 40%

    • 11.2.2009  21:40

    Harrison Ford a Anne Heche = netradiční spojení. A jedná se o vtipnou dvojku. Herci nečetli scénář, nebo věřili režiséru Reitmanovi, že to celé spasí? To si teda pomohli. V okamžiku, kdy se na ostrově střetli se skupinkou novodobých pirátů, jsem měl dojem, že tvůrci ztratili scénář a začali improvizovat. Komedie, u které se lze přiměřeně pobavit. Ford a Heche ji hodně táhnou. Pomalejší rozjezd a odskoky z ostrova do "civilizace" za jejich opuštěnými partnery byly rušivé elementy.

    • 16.4.2012  17:13

    Slabší film od Lipského. Ani mě nijak nenadchl výkon jeho bráchy v hlavní roli. Vycpaní medvědi kombinovaní s živými, řada podařených komediálních čísel, a spousta nedorozumění a trapasů v budově školy. Velká snaha a řemeslně zvládnutá režie se upřít nedá, ale celkově mně nápad nepřišel nijak ohromující, i když originalita měla své velké zastoupení. Herecké obsazení opět vysoce kvalitní, jak bylo u Lipského zvykem, ale opakovaně si film hned tak nedám. Cvičení medvědi byli nakonec z filmu to nejlepší. 60%

    • 2.2.2009  10:48

    Černočerná komedie, která disponuje solidní porcí nápadů, ale taky obsahuje solidní porcí zvrácených nápadů, které jdou právě v rozporu s invenční režií Petera Berga. Herci za moc nestáli a rozhodně ani nic nepokazili, ale Daniel Stern rozhodně z paměti jen tak nevymizí a jeho kreace zoufalého muže, myslícího na nejhorší, si zaslouží pochvalu, a Cameron Diaz nebyla taky vůbec špatná. Tuhle komedii je nutno vidět, protože v některých pasážích jde za hranici dobrého vkusu, a to se ukazuje jako její velké mínus.

    • 25.4.2012  14:43
    Šest ran do klobouku (TV pořad) (1981)
    *

    To už je let. A soutěž to byla taková celkem normální. Celá řada osobností se v ní vystřídala. Pěkně se tam házelo na závěr do obřího "klobouku" balonkama a byla to taková ta zábava, která se prezentovala značnou oblibou u televizních diváků. Bylo to koncipováno zábavně, herci uvolnění, moderátor Lukeš v pohodě, akorát bez napětí a po čase hrozil stereotyp ve zvýšené míře. Dneska by se na to nedalo dívat. 20%

    • 10.2.2009  18:03

    Kravina.

    • 24.9.2019  17:39
    Šesterčata (2019)
    ****

    Nepřiznaná pocta všem černým komikům, co v jednom filmu ztvárnili (alespoň) více než jednu postavu. Marlon Wayans zavzpomínal na zašlou slávu Eddieho Murphyho a oprášil jeho hravý vzorec ze Zamilovaného profesora, načež se pokusil o jakýsi komediální upgrade. Ano, cílí se mezi afroamerické umělce, Wayans vytáhne ze svého komického ranku macatou ženštinu, co připomíná mix Sereny Williams, Kim Kardashian a Beyoncé Knowles, dojde i na Murphyho typologickou černošku a narážek je docela hodně, jen nejsou tolik nápadné. Hlavní hvězda, která zastiňuje svými výstupy ostatní účastníky, ztvárnila celkem šest postav a jednu "bonusovou". Wayans se obklopil svými stálými tvůrčími kolegy, Michael Tiddes režíruje a Rick Alvarez dodal psané písmo, nicméně celé to má improvizační nádech, jelikož řada scén a scének je poměrně dlouhá, divák má vnuknutí, že na jejich konci přijde pointa, což se ale neděje a nevypadá to, že se jelo podle pevného scénáře. Určitě bylo náročné hrát sám na sebe, což Wayans zvládá suverénně, a jeho komediálnost v prvé řadě těží z toho, jak se mu všech šest postav daří od sebe oddělit/odlišit. Alan je normální maník, co má partnerku v očekávání, ale trápí jej, že je adoptovaný, tudíž se jednoho dne vydá vyhledat svoji biologickou matku, ale na získané adrese najde jen zaostalého a obtloustlého bratra, co se celé dny cpe cereáliemi, sestřičku má kriminálnici, další z bratrů je nýmand se vším všudy, jiný bratr laboruje s ledvinou a poslední ze šesterčat je nezvěstný. A hledaná matka je (údajně) po smrti. Wayans je z hlediska průpovídek značně odvázaný a z hlediska sexuálních narážek nebývale umírněný, což je oproti minulým jeho parodiím změna. Dabér Martin Sobotka se musel solidně zapotit, aby pokryl celou škálu slovního projevu, kdy Wayansovi jede klapačka na plné obrátky, čímž má ode mě pochvalu, neb to zvládl mistrovsky. U filmu jsem se smíchy nepotrhal, především vtipy na téma amerických seriálů ze sedmdesátých i osmdesátých let minulého století mají na českého diváka nulový dopad, neb k nám ani nepronikly, ovšem je zde slušná porce vtípků, které obstojně fungují. A zejména jsou to Wayansovy maskérské proměny, které opravdu po celý film zabaví. Technicky je to určitě natočené zdatněji než někdejší "Jako vejce vejci" s Michael Keatonem a jeho několikanásobné komické variace, určitě i dvojnásobně neopěvovaný "Zamilovaný profesor" byl překonán, ale ten se překonat dal. Tahle komedie od Netflixu (Wayans po komedii Naked navázal na opětovnou spolupráci) si neklade žádné jiné ambice než navodit dobrou náladu. A to se jí daří dokonale. 7/10

    • 6.2.2009  08:14

    Na film se dá dívat, dokud neznáte závěrečnou pointu, která vlastně tenhle film i režiséra proslavila, a poté spustila lavinu závěrečných twistů v jiných filmech. Herci si nevedou špatně a autentický výkon Joela Osmenta jde pod kůži, i když tenhle film zase tak výjimečný neshledávám, a to hlavně ze dvou důvodů. Jednak mírně nudí a po závěrečném zjištění, že Willis je celou dobu duch, nudí ještě víc, a napodruhé už nezaujme. Mám ale takový pocit, že režisér Shyamalan už nikdy nepřekročil stín tohoto úspěšného filmu. A to je škoda. Nějaký talent rozhodně má. 60%

    • 22.5.2019  09:10
    Šibenice (2017)
    ****

    Mistr Al Pacino zanechal nemalé herecké otisky napříč kinematografií, tudíž má plné právo projevit ne úplně plnou zainteresovanost v thrilleru tak trochu bezejmenného režiséra, co pojednává o honu na sériového vraha, který upgradoval dětskou hru šibenice na verzi pro starší a pokročilé, v níž je dostatek explicitní brutality a ve které se utvoří prima parta v počtu tří lidí, dva zkušení detektivové a jedna mladší novinářka, co je ochotna plnit režisérova přání. Potlačení ega herecké legendy dalo vyniknout právě hereckému umění služebně mladšího kolegy Karla Urbana, který tedy utlumené hlavní hvězdě filmu vydatně vypomáhal ve všech fyzických úkonech a nahlas předčítal rapid účinky všech dostupných kloubních preparátů, které objednával na vlastní náklady z internetové lékárny, aby jeho herecký vzor předčasně neukončil natáčení. Se scénářem se režisér tasil, jen když měl Al Pacino zdánlivě dobrou náladu z toho, že se ráno v karavanu probudil živ a zdráv, v retro kině promítali Zjizvenou tvář a Adam Sandler mu neposílal žertovné esemesky s návrhem na pokračování komedie Jack a Jill. Pro mě bylo důležité, že film měl tempo, mělo to záhadný i zamotaný průběh, vražd bylo slušné a neutuchající množství. Občasný nájezd do celkové klišé rutiny, např. starý detektiv se vrací z penze, aby vypomohl rozlousknout složitý případ, se odbourával ztemnělými exteriéry i interiéry a neotřelými nápady a nepolevující dynamikou režiséra Johnnyho Martina. Investigativní trio Pacino, Urban a Brittany Snow bylo poměrně funkční a nikdo se netvářil, že vzniklo převratné dílo svého žánru, které má oscarové ambice. Jejich naháněná se sice neobešla bez určitých nesmyslů i náhod a podivného, ne úplně srozumitelného závěru, ovšem večer v zábavném a napínavém krimi duchu byl spolehlivě zajištěn. 8/10

    • 18.7.2015  16:00

    Nostalgie je děvka, co už znásilnila kdekoho. Výsledkem pak byla vyšší hodnocení u filmů slabších kvalit. Ale mě si ta malá, proradná děvka nepodá. Nelze však hodnotit bez vzpomínek na bezstarostný dětský věk, kdy se od rána v sobotu čekalo na tento film, který měl běžet večer na programu bez loga v rohu obrazovky, na kterém v podstatě přes den nic kloudného neběželo. Večer to nebylo o nic lepší, ale toho léta páně nevím kolikátého, se prý zadařilo. Dávali Šimona a Matouše. Takhle nějak mně to vylíčil můj starší brácha, který mně coby blbému dítěti mnohem později barvitě popsal i děj, ale nesdělil mně tehdy jeden zásadní poznatek. A sice, že se nejedná o Buda Spencera s Terencem Hillem, ale o jejich dvojníky. Film jsem si tehdy pustil na videu. V očekávání maximálně bombastického zážitku jsem byl lehce zmaten vizáží obou protagonistů. Těm (originálům), které jsem doposud znal, tak úplně z oka nevypadli. Jsou to oni, nejsou to oni. Během filmu jsem pořád přemítal nad tím, že se mně u té dvojky něco nezdá. Tehdejší pocit z filmu už si nevybavím, ale jelikož jsem film viděl čerstvě, je hodnocení bez problému. Šimon s Matoušem byli (relativně) vtipní, herecky sympatičtí, příběh byl mimořádně jednoduchoučký, opatřený originálním až specificky groteskním humorem, který se ale hodí právě do těch dětských let. Akčnost, dá-li se tak naivní dění, respektive zrychlené pobíhání postav, co filmem probleskuje, nazvat, se dnes smrsklo na ryze trapný vývar ze špaget, na kterých sýr s omáčkou dávno vyčpěl a celé to přestalo chutnat. Bohužel, tenhle film je zde hodnocen nostalgickým způsobem. Valných kvalit nedosahuje. Obraz je úděsný, je znát, že technicky je film těžce v piči. O nic lepší to není ani po scenáristické a režijní stránce. V naprosté krizi, kdy vám ukradnou dvdéčka i externí disk s vašimi oblíbenými filmy a vy zjistíte, že zloděj neměl zájem jen o Šimona s Matoušem z pošetky za 50 Kč, se to vidět dá. Jinak ne! 40%

    • 10.10.2009  21:55

    Populární dvojníci Buda Spencera a Terence Hilla, jež vešli do diváckého povědomí coby dobromyslní sympaťáci Šimon a Matouš, měli něco do sebe, ale i jejich filmy trpěly tím, co jsem zaznamenal už i u originální dvojky. Byly mírně slabomyslné a velmi stereotypní. U těchto eskapád moje křivka smíchu párkrát vykazovala vyšší hodnoty, dokonce se objevil náznak něčeho zajímavého se snahou vybočit z daných kolejí, ale bezbřehá trapnost to spolehlivě zabíjela. Nápady se našly, dvojník Donalda Pleasence radost pohledět, nedomrlý strážce zákona neuvěřitelně zábavný, písnička z filmu "On My Way" patřičně chytlavá a ústřední italsko-americká dvojka Antonio Cantafora & Paul L.Smith přiměřeně sympatická. Za pozornost rovněž stojí vynikající český dabing ze staré školy pánů Ladislava Mrkvičky, Rudolfa Jelínka a spol. Od filmu velké zázraky nečekejte, hlavně tvrdé pěsti, razítka,dětsky naivní humor, rychlý spád a mimořádně bídnou obrazovou kvalitu, na níž se značně podepsal zub času. 60%

    • 6.6.2012  10:57

    Šišaté hlavy a placatý humor. Když si na Zemi zaletí mimozemští obyvatelé s nápadně neobvyklým tvarem hlavy je třeba zpozornět. Jsme v komedii a není se třeba obávat jejich nepřátelských úmyslů. Připraví si u nás živnou půdu pro případnou invazi a v nejhorším odtáhnou zase tam odkud přišli. V mém případě si klidně mohli odtáhnout co nejrychleji, protože tak nevtipně, jsem si jejich návštěvu rozhodně nepředstavoval. Dan Aykroyd a spol. asi spoléhal na to, jak budou vzhledově odlišní, a dál jim bude stačit, když budou jen a pouze trapní. Na jeden film se vytrapnili až dost a můžu si odkšrtnout další nepovedenou komedii, která v zárodku vypadala nadějně. 20%

    • 18.1.2009  10:24

    Film se sice moc nevytáhl a milovníci komiksových spektáklů se neubrání zklamání, ale na druhé straně jako zábavný kousek funguje o dost lépe. Za přispění herců, jako jsou Michael Angarano, Kurt Russell, Kelly Preston nebo Mary Elizabeth Winstead, si užijeme zábavnou i poměrně nápaditou jízdu završenou velmi překvapivou pointou spočívající v tom, že se z jedné hodně hodné postavy stane hodně záporná postava.

    • 18.6.2010  10:47

    Originální komedie, ve které proti sobě jako nesmiřitelní sokové v lásce stojí Jon Heder a Billy Bob Thornton. Potíž je v tom, že prvně jmenovaný je nesmělý mladík, který usiluje o srdce pohledné sousedky Jacindy Barrett, a druhý je jeho učitelem a dává mu lekce jak nabít sebevědomí, a navíc je to parchant, který rovněž pase po přitažlivé sousedce a neštítí se být v nerovném souboji velmi záludný. Na scéně se objeví i Ben Stiller v roli zhrzeného veterána a o legraci je postaráno, protože gagů a humorných i citlivých scén je požehnaně.

    • 24.3.2009  14:26
    Škola ve mlejně (TV film) (2007)
    ***

    Sympatická pohádka, která je natočena netradičním způsobem a zoufale se snaží vymanit se z televizního rozměru a nakonec se jí to nepodaří. Scénář je mírně chaotický, herecké výkony nejsou k zahození a režie na televizní poměry vynikající.

    • 16.1.2017  15:17
    Škola základ života (divadelní záznam) (2011)
    *

    S úctou k tradici si dám Peška plnou krabici. Vyfetuji klidně jeho ponožky in memoriam, poskáču holky v sextě, s Benetkem pokoříme rekord ve skoku o piči, jen už nikdy ani pohledem nezavadím o žádný divadelní remake, neřkuli v okázale debilním a maximálně nezábavném provedení MD v Brně. Já beru, že slavný film a jeho slavné scény mohou být pro divadelní aranžmá dobrým materiálem, jenže ze slavných scén jsou zde jen útržky, které jsou jen velmi slabým sledem pitvoření a ustavičného jalového přehrávání, které je po půl hodině nesnesitelné. Celé představení má přes dvě hodiny(!), což bylo velice přehnané. Takže nastupuje kabaret, značná porce písniček a tvůrci nevědí kdy skončit. Asi nejzajímavější byla předělávka několika notoricky známých a památných scén z filmu. Pro diváka znalého filmu bylo "překopání" známých scének sice mírným šokem, nicméně se dá ocenit, že se původní dílo nekopírovalo otrockým způsobem. Jenže to je na celé představení žalostně málo. Samo litr, že se divadelním předělávkám pro příště vyhnu, gentlemani. Viděno z televizního záznamu. 1/10

    • 2.6.2019  22:15

    Dva produkující poťouchlíci Simon Pegg a Nick Frost lákají na účast Margot Robbie, ta je ale v ději naprosto nedůležitá, a zbytek filmu patrně paroduje reklamy na čističe wc, které zatočí s choroboplodnými zárodky okupující toalety. Bestie různých velikostí i barev, co vylezou z díry, vypadají tak nějak podobně a taky je v nich cosi z Ropáků. Absolutně by to nevadilo, kdyby se na jejich příchod nečekalo hodinu a ta hodina, co jejich řádění předchází, měla ujasněno, jaký žánr vlastně reprezentuje, neb horor tedy určitě ne. A opravdu by neškodilo, kdyby celý tento počin v něčem vynikal. Tvář filmu je hodně proměnlivá. Samozřejmě je mně jasné, že záměrem tvůrců byl odlehčený ráz, něco málo parodie i komedie, ovšem celá první hodina nic takového nepodniká. Šouráme se po proslulé studentské koleji s Finnem Colem a Asa Butterfieldem, což jsou hlavní protagonisté filmu, ti řeší nesmrtelnost brouka a smrtelnost gay jedince, co si jednoho léta hodil mašli, dalších studentů, co zasáhnou do děje, postupně přibývá, objeví se Michael Sheen, Nick Frost i Simon Pegg, ale ani s nimi se nedostavila zábavnost. Horor po redukční dietě přiskotačil až v druhé půlce, v ní se přitvrdí, gore má solidní úroveň. Režijně to má své originální bujení i netradiční nános, Crispian Mills už ale nestihl vše optimálně, co prohýřil v první dost nudné, ničím zábavné polovině. Příště by to chtělo něco podniknout s tempem a vyladit žánrový přetlak. A hlavně nikdy víc už nelákat na Margot Robbie. Britové umějí i líp. 6/10

    • 9.12.2017  19:42

    Zkrocená hora po "jackblackovsku". Ano, s trochou nadsázky se dá k tomuto filmu i takto přistoupit. Hlavní je, aby se k němu nepřistupovalo jako k ryzí komedii. Film totiž až tak jednoznačně neplní kritéria komedie. Humor v něm samozřejmě je, příběh na něm ale vůbec nestaví. Dvojka Andrew Mogel/Jarrad Paul nepíše úplně blbé scénáře, tohle je jejich režijní prvotina. Před nějakým časem zachraňovali (kariéru) Jima Carreyho, když mu napsali "Yes Man". Zfotrovatělému Danu Landsmanovi po letech do života vstoupí školní hvězda ze střední jménem Oliver Lawless, který je podle indícií zřejmě těžce za vodou, sklízí totiž úspěch s účinkováním v televizní reklamě na opalovací krém. I když je to velestupidní propagace výrobku, na Dana to udělá obrovský dojem, přičemž zavětří, že s ním by chystaný školní sraz po dvaceti letech mohl být pro něj spasením, mohl by se zbavit jednou provždy nálepky outsidera. Aby nápad zrealizoval, vydá se za dávným jakoby kamarádem až do jeho současného působiště, tím je Los Angeles. Danův život se po setkání s Oliverem obrátí vzhůru nohama. Pozná lásku mužů, uzavře pro svého zaměstnavatele fiktivní obchod, lže všem okolo. Dopad na sebe nenechá dlouho čekat. Oliver je suverénní floutek, který přátelství jen předstírá. Neprávem strhaný a neotřele vedený film našel hlavní hnací sílu v ústředních protichůdných charakterech, jež bravurně ztělesnili Jack Black a James Marsden. Ti mezi sebou vedou tichou válku, Marsden je idol, buldozer ženských srdcí a mužských análů, kdežto Black je jeho pravý opak, neatraktivní, obézní fotřík od rodiny. Zatímco většinu filmu je to nazírání na mužské ego hodně nestandardní, Marsden má navrch, závěrečné vyústění už se mohlo vyřešit jinak. Nechci spoilerovat, do zvoleného konceptu to tolik nezapadalo. Ovšem i tak je tenhle počin příjemným překvapením, které má nejblíž k hořké tragikomedii. A navíc se mně líbilo, že film uměl vyvolat dojem, že je inovativním a nevídaným ve svém žánru. 10/10

    • 30.12.2013  14:37

    Blbina to je, co o tom jiného napsat. Lacině působící pohádka, co před léty prošuměla kiny, ačkoliv svým televizně-studiovým formátem se do nich nehodila. Je vystavěná sice jako poměrně sympatická, ale po většinu stopáže vytváří pitvořící se shluk, který nemá příliš jasno, jak z toho ven. Asi nejvíce to drží herecká garda osvědčených jmen, ale nutno zdůraznit, že jen drží. Konvalinková, v té době přehrávající se do buclatých žen s kily navíc, a když nehrála naivní hlupačku, tak třeba právě čarodějnici v lese. Lucie Vondráčková, které náhle přestala chutnat Marmeláda a přišly na ni jiné chutě, a to především herecké. Co se asi stalo s Radoslavem Budáčem, který se tehdy nějak moc motal kolem Lucky Vondráčkové (natočil s ní např. ještě hudební klip), v té době ještě hezké a nikoliv Plekancové, a hereckou jistotu završil s tou správnou slizkostí kvalitní záporák Jan Přeučil, ale i on byl ve svém výkonu tentokrát velmi rutinní. A s tímhle obstojným hereckým obsazením se z toho velká kvalita nevymáčkla. Podle některých fundovaných recenzentů je tohle údajně nejhorší počin v dějinách tvorby pro děti a mládež. Může být. Selhal v podstatě naprosto ve všem. Od dramaturgie přes nekvalitní scénář, lacinou studiovou realizaci až po tristní režii, za kterou by nejeden student FAMU dostal vyhazov. Jen těžko si lze představit, že by na tenhle nepodarek někdo zavítal do kina. Je úplně jedno, o čem pohádka vypráví, ale předně by se mělo ji umět vyprávět. A to právě režisér Havlíček nesvedl. Televizní formát je pro tuhle hodinovou pohádkovou "férii" vhodný a ztratí se v něm hodně nedostatků. Kdo je opravdu hodně nenáročný, tak si pošmákne, tvrdím, že to není v globálu až tak nesympatické, a kdo na to nervy nemá, tak to se zvoláním "šmankote" hodně překotně vypne. Mé hodnocení: 40%

    • 6.11.2013  07:58
    Šmejdi (2013)
    odpad!

    Czech šmejd. Novinářka Silvie Dymáková je absoutně afektovaná pizda, která se nejen chce zviditelnit, nikoliv poukázat na problém podvodných obchodních praktik se seniory, ten je totiž v jejím případě až druhořadý, ale také si užít svých patnáct minut dokumentární slávy a to prosím pěkně v kinosálech. Je k neuvěření, že se tahle hrůza promítala v kinech, kdy před ní museli vyklidit místo filmy jako takové a paskvilně zrežírovaný, nekvalitním mobilem (vydávaným za skrytou kameru) natočený a maximáně bídně ozvučený "holy shit" dokument od přeafektované kravky doma se rozbrečící (uvedla to v rozhovoru o dokumentu) když jí naštvaný prodejce začal tykat, se do nich protlačil. Nevšiml jsem si, že by senioři dobrovolně se účastnící předváděcích akcí byli nesvéprávní. Jednali tudíž ze svého vlastního přesvědčení, chtěli zisk, následně tratili a až pak litovali své účasti. Když bych byl v důchodovém věku, nepojedu na žádné akce, budu doma sedět na zadku, a je to tedy jen a jen jejich chyba pokud se na vlastní náklady vydali za evidentně sračkoidním zbožím. Jistě řada z nich má i nějaké mladší příbuzenstvo nebo známé se kterými jistě cestu na prodejní akci probírali a ti je mohli varovat před možnými riziky. Silvie Dymáková je sice pohledná mladá žena, dost možná i kvalitní novinářka, ale režii s kamerou by pro příště měla přenechat někomu jinému. Zdatnějšímu profesionálovi pokud možno. Senioři hořce litují svých vyhozených peněz za předražené produkty a já lituji svých vyhozených peněz za kino. Mé hodnocení: 0%

    • 5.11.2011  11:35
    Šmoulové (2011)
    ***

    Jednou to přijít muselo, a ačkoliv si Šmoulové svůj boom odbyli už před drahnými léty, teprve letos se dostali do filmu a jsou hned trojrozměrní, ale tihle Šmoulové svoji rodnou Belgii snad nikdy neviděli. "Poamerikanizovaní" modří trpaslíci zamířili magickým portálem ze své středověké vesnice uprostřed lesů rovnou do víru velkoměsta. Konfrontace s New Yorkem probíhá podle očekávání standardně. Ujme se jich sympatický návrhář reklam Patrick s jeho milou, těhotnou ženou Grace, nahánět je v ulicích a obchodácích bude spolu se svým kocourem Azraelem i zlý čaroděj Gargamel, který za nimi také prolezl portálem. Stále je nenávidí a stále je potřebuje jako přísadu do svého zázračného lektvaru, děti si užijí pestrobarevné legrace a dospělí to s nimi přežijí, protože pro většinu z nich jsou roztomilí trpaslíci vzpomínkou na jejich dětství. Nedá se říct, že by příběh oplýval nějakou přehnanou nápaditostí. Jde jen o jakousi kostru, na kterou jsou postupně navlékány jednotlivě zábavné, ale i poučně výchovné příhody, ve kterých Šmoulové většinou zběsile někam prchají, někam padají, nebo případně někam letí, jsou otravní, hyperaktivní a vymýšlejí, jak se dostat zpátky ze světa lidí do své milované vesnice. Čtveřice scénáristů se s větším vykreslením šmoulích charakterů moc nezaobírala, ale naštěstí je zachovala, a asi spoléhala více na to, že to Raja Gosnell nějak přijatelně pospojuje a trikoví kouzelníci vdechnou Šmoulům život. A to se skutečně podařilo a Šmoulinka dokonce vypadá lépe než kreslená, a dokonce se dozvíme i něco o jejím původu. Rovněž Gargamel je lepší, než ve své animované podobě, a může za to hlavně zábavný herecký výkon Hanka Azarii, ale oproti tomu Azrael vypadá jako docela obyčejná digitální kočka. Škoda, že příběh je moc předvídatelný, a občas se dostaví nudné pasáže, které jsou blízké spíše americkým divákům a celé to vyznívá jako oslava New Yorku, než náhlednutí do kouzelného šmoulího světa. Vyšmoulených 60%

    • 3.10.2013  10:25
    Šmoulové 2 (2013)
    ****

    Se Šmouly šmoulovat i ve druhém díle může úplně každý. Tentokrát se v ohrožení ocitne Šmoulinka, kterou zlý čaroděj Gargamel unese za pomocí vlastnoručně stvořených skřítků Neplechů - nevypočitatelné Vexy a natvrdlého Hackuse, kterými Gargamel opovrhuje, protože se sice Šmoulům podobají, ale nedokážou zmodrat. Složení kouzelného lektvaru zná jen Šmoulinka, kterou kdysi sám stvořil, aby zničila nenáviděné Šmouly infiltrací do jejich vesnice. To se mu nepodařilo, protože ji přijali mezi sebe, ale Gargamel to nevzdává a stejné chyby už se nechce znovu dopustit. Na záchranou misi se vypraví Tatka Šmoula, Nešika, Fešák a Mrzout, který dokonce postupem času přehodnotí své negativní postoje v partě. Výprava se spojí s rodinou Patricka Winslowa (Neil Patrick Harris), se kterou se skamarádili v prvním díle, a na scénu vstoupí Patrickův nevlastní táta a děda (Brendan Gleeson), se kterým má poněkud komplikovaný vztah a bláznivé dobrodružství v Paříži může začít. Přetažení šmoulích hrdinů z jejich animovaného království do hraného filmu, skýtalo od počátku nejedno úskalí, a bylo nutné klasické postavičky skřítků zmodernizovat a přizpůsobit současnému dětskému divákovi, který by se u původního pojetí vycházejícího z animovaného seriálu zaručeně nudil. Není tedy výjimkou, kdy šmoulí parta a spol. hláškují ostošest, Gargamel běžně používá tablet nebo mobil, a dokonce není nouze ani o peprnější hlášky, které v dětském filmu nepůsobí nejlíp (např. "Gargakoule"). Filmem zní moderní písničky, děj splašeným tempem pádí kupředu, jsme svědky krátké proměny dědy v kachnu, nechybí řada originálních gagů a film je od začátku do konce jednou trikovou atrakcí, která má jen nepovedeného kocoura Azraela coby nepříliš optimální kombinaci živé kočky s digitální. Početný scenáristický tým, v čele s režisérem Raja Gosnellem specializujícím se na filmy pro celou rodinu, namíchal šmoulí guláš ještě s lepšími ingrediencemi než poprvé. Je sice proklatě modrý, ale neznamená to, že by byl nepoživatelný. Mé hodnocení: 80%