Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Horor

Recenze (427)

plakát

Mafián: David Chase a Rodina Sopránů (2024) (seriál) 

Skvěle strávené 2,5h s úsměvem na tváři. Možnost spatřit po těch letech Jamese, který nás tak předčasně opustil, ozvlášť v nikdy neviděných záběrech ze zákulisí natáčení, byla brutální nostalgie a radost. Steven Van Zandt a velká část geniálního castu nám servírují střípky z tvůrčího procesu i osobních motivací a bitev. O samotném tvůrci Davidu Chaseovi jsem věděl jen naprosté minimum, takže pro mě osobně to byl hodně obohacující dokument. Nemá cenu psát další superlativa, hltal bych to klidně i v 5hodinové stopáži. The Sopranos v mých očích vždy byli, jsou a budou jedním z těch nejkomplexnějších vrcholů televizní tvorby, rád si jednou za pár let pravidelně opakuji a Jamesův předčasný odchod je jedním z těch, který nikdy nepřestane mrzet. PS: velké díky tvůrcům dokumentu za uctivý pomníček, který si tato show a celá parta kolem něj, určitě zasloužila.

plakát

Milé laskavosti (2024) 

Laskavosti mě neminuly takovým způsobem, jako třeba Alpy, ale i tak je to po Chudáčcích poměrně "šok", jelikož jsem si myslel, že už maličko vím, co od Yorgose čekat. Ale potvrdilo se mi, že tohle je prostě ten typ nepředvídatelného umělce, který mě dokáže něčím totálně odstřelit a pak přijde studená sprcha. Trailer byl epicky střižený do zběsilého tempa, bohužel ony příběhy tak úplně neodsýpají a vlastně ani ničím moc nešokují, což je tak trochu režisérův trademark. Cením výběr do hlavních i vedlejších rolí a mám rád rozdělení na vícero příběhů - ovšem velmi na nich většinou ocením jejich výsledné propojení, což se tu nestalo a rytmus každé ze tří "povídek" kolísá jako křivka EKG. Pokud jsem si při titulcích na konci řekl, že závěrečný vítězný taneček Emmy je na tom filmu to nejlepší, tak je to za mě na dnes již řeckou kapacitu prostě málo. Tři zářivé nakonec především díky první povídce - 55%.

plakát

Deadpool & Wolverine (2024) 

Přijít s nečím originálním v rámci Deadpool univerza (ano, beru ho i přes čím dál větší provázanost jako samostatný svět) už je sakra oříšek a tvůrci crossoveru s povadlým Wůlverínem to evidentně vědí a ani to neskrývají. Deadpool & Wolverine ZDAŘILE recykluje nápady z jiných více i méně úspěšných značek, či dokonce opráší pár zapadlých devadesátkových klenotů (nebudu spoilerovat) a věřím, že tohle "vykrádání" by jen tak někomu jinému neprošlo - takže v tomhle ohledu smekám. Pro mě osobně je to Levyho nejlepší film od Ocelové pěsti a klasická Deadpoolovská popkornovka, na kterou se vyplatí do kina zajít, i když vás ze sedačky po prvních dvou dílech pravděpodobně nevystřelí. Pořád je to ale ten unikátní Reynoldsův rukopis, který se nebojí dělat humor na vlastní účet a už vůbec ne na vrub studia (RIP FOX). Nejvíc si film užijí klasicky největší fandové, kteří mají trošku větší povědomí okolo dění ve světě filmu, ale věřím, že bavit se budou i ti, kteří všechny narážky a rýpnutí, kterých tam je opět nespočet, nepochopí (já všechno napoprvé taky určitě nechytil) - 75%.

plakát

Horizont: Americká sága (2024) 

Uff uff... Při odchodu z kina jsem se neubránil zklamání. Né, že bych se po těch 180 minut nudil, naopak utekly poměrně svižně. Nicméně bohužel pro mě absolutně nefungovalo jakékoli emocionální napojení na postavy. Já chápu, že chtěl Costner všechny dějové linky zachovat a celé to mít prostě opulentní atd atd. Však tím jasně dopředu "omlouval" onu délku i počet plánovaných pokračování jeho životního projektu aka nejvýpravnějšího westernu všech dob. No, bohužel jeho první vystřelená kulka minula svůj cíl. Alespoň pro mě. Hudba i cast jsou skvělé, ale budeme si muset počkat minimálně na druhou část, abychom zjistili, jestli napodruhé bude Costner mířit lépe a začne to být celé po přidání druhého dílku skládačky funkční, nebo jestli z vytouženého opusu bude největší průser jeho kariéry - 60%. PS: že z velké části právě kvůli tomuhle poslal k ledu mnohými milovaný Yellowstone (mnou nevyjímaje), je bohužel až trochu absurdní. Budiž mu ale ke cti, že na druhou část nebudeme muset čekat rok a doufám, že tam už nás ušetří té alibistické upoutávky na další dění v závěru. EDIT: pár hodin po dopsání komentáře oznamují v USA odložení premiéry druhé části na neurčito - ajajaj..

plakát

Až na věky (2024) 

Jeden z mála "typicky festivalových" snímků z letošního ročníku, který mi zůstává v hlavě a ještě nějakou dobu tomu tak zřejmě bude. Festivalová ocenění absolutně zasloužená (především ocenění za herecký výkon Helgy Guren jejíž finish je až trochu zdrcující). Citlivost, s jakou Lilja Ingolfsdottir prostřednictvím hlavní hrdinky vykresluje životní bitvy, šrámy a bohužel zažité negativní vzorce, které si často nevědomky předáváme z generace na generaci, je při uvědomění si, že se jedná o celovečerní debut, skoro neuvěřitelná. Není to lehká podívaná, ale určitě je dobře, že snímek uvidíme díky Aerofilms i v našich kinech - 80%. [KVIFF 2024]

plakát

Mord (2024) 

Tohle bylo tak výstižně český, až to štíplo. Nečekal jsem, že mi během sledování vyběhne na mysl tolik vzpomínek z dětství, který jsou až nepříjemně podobný tomu, co se mi právě odehrávalo před očima. Vypadá to, že mladý český film vykřesal další jiskry nových talentů - 70%. [KVIFF 2024]

plakát

Paříž, Texas (1984) 

Paříž, Texas je pro mě určitě jednou z nejzapamatováníhodnějších projekcí, kterou jsem ve velkém sále hotelu Thermal zažil. Jsem opravdu rád, že jsem si na tuhle smutně pomalou, místy až hypnotickou, vypravěčsky tak trochu detektivní odyseu přivstal a viděl ji premiérově právě tady. Po delším rozjímání zvedám na plný počet - 90%. [KVIFF 2024]

plakát

Po zavírací době (1985) 

"I really just want to go home." Neskutečná oddechová jízda, která vás vydechnout ale rozhodně nenechá. Vtipně absurdní laskomina od samotného mistra řemesla, o které jsem předem vůbec nic nevěděl a o to víc si ji na velkém plátně užil - 85%. [KVIFF 2024]

plakát

Světýlka (2024) 

Jedna zářivá za dětskou protagonistku a druhá za nápad natáčet z pohledu holčičky. Bohužel to je tak z pozitivního hlediska vše, co se dá k tomuhle krátkému celovečernímu filmu říci, protože vypravěčská repetetivnost z něj dělá pořád moc dlouhou záležitost - 40%. [KVIFF 2024]

plakát

Kneecap (2024) 

Ultimátní irská euforie. Trainspotting vibe pocítíte hned v prvních minutách a jak synopse slibovala, budete svědky slušnýho kultovního potenciálu. Na celým filmu je neskutečně cítit radost z tvorby, ať už té hudební, nebo filmově-příběhové. Po 14 letech, co na festival jezdím, jsem úplně poprvé zašel 2x na stejný film. Na novinářských projekcích se v 9/10 případů netleská a Kneecap byl po zásluze onou vyjímkou - 90%. PS: Já ve svejch letech opravdu nechci začít poslouchat irskej Hip Hop. Mám ale po tomhle vlastně vůbec ještě na výběr?! [KVIFF 2024]