Recenze (1 267)
Sedm krvavých orchidejí (1972)
Začínam pomalu giallu přicházet na chuť.Tenhle kříženec noiru,thrileru a hororu s výrazně středomořským akcentem mě docela dlouho míjel, ale těsně za sebou se mi zdařilo zkouknout Ptáka s křišťálovým peřím,Křišťálové oči a teď tohle.Velmi příjemné a pro mě zas znovu objevená amerika,pardon,samozřejmě itálie.Jen mě u těhle filmů trochu vadí ty podivné konce,to italům ještě nikdo neřek, že debilní konec,půl špatného filmu? Nevadí,jak se mi nějaké další giallo dostane pod pazouru,hned poletí do přehrávače.
Soupeři (1977)
Dejte dobrým režisérům trochu víc peněz a voni začnou točit velko,,filmy".Pak jsem rád,alespoň za ty většinou ještě nerozplizlé prvotiny.-To ale není případ pana Scotta,-to co následovalo po tomhle parádním debutu ,byl jeden majstrštyk za druhým.Ridley Scott je bezesporu jedním z mála s velmi vyrovnanou (téměř bez zásadnějších výkyvů) filmografií.A s jednou z nejkvalitnějších.--Tenhle film se ke mě dostal se značným zpožděním,ale i možná proto jsem si ho o to víc užil.
Poslední lup (1987)
Tohle by si neměl nechát ujít žádný milovník hororů.Černého humoru tak akorát a na konci jsem byl bledý jako většina zůčastněných.
Konformista (1970)
Konformismus:přispůsobivost,bezzásadová schopnost se přispůsobit.--Co dodat,-výborný film o bezpáteřnosti,zbabělosti a až animální snaze přežít za každou cenu,-zasazeno do fašistické itálie.Samozřejmě by to šlo natočit i v jakékoli jiné zemi s režimem jedné strany.Takových příběhů by bylo! Ale Trintignant je jen jeden.
Red (2008)
Konečně docela civilně pojaté drama v americké produkci.Jen nechápu, proč do příběhu byla uměle naroubovaná ta ufňukaná ,,reportérka" a velká škoda ,že američani zřejmě neumí natočit komorní drama bez nějaké té mrtvoly či masakru. (sladký dojáky jako např. Madisonské mosty,nebo bláboly typu E.Brockovich,nepočítám)---Jinak brilantní Brian Cox,-role ušitá mu na míru.
Pilotova žena aneb Nelze myslet na nic (1981)
To je radosti, když někdo opravdu umí.Rohmer se obejde bez všech těch rádoby nezbytných dramatických berliček jiných takyrežisérů a nádherně si tvoří.Ty svoje příběhy.Ještě jeden či dva takovýhle filmy a přehodnotím svých režisérských top10.
Šíleně smutná princezna (1968)
Pohádka kde se výtvarníci opravdu vyřádili. Mimo jiné.
Peklo v Pacifiku (1968)
Tak jako ti dva ani já nemám slov.Asi nejen jazyková bariéra.
Pojďte pane, budeme si hrát (1965) (seriál)
Tyhle dva potkat Méďa Béďa,asi by nestačil koukat co se to okolo Kolína děje.Jestli by jim stačil.A přežil.
Červený trpaslík (1988) (seriál)
Kvíz,- co to je? 200 Rimmerů v centru Prahy.----Parlament.