Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (3 217)

plakát

Drákulovo znamení (1970) 

Ten posun od roku 1958 tam nepochybně je. Ch. Lee jakožto velmi zachovalý padesátník působí studeně a neosobně, což vytváří pěkný kontrast nejen k mladým studentům, ale především vůči bujňoučkým dekoltům zdrávím kypících děvuch. Když se podívá na své mladé krmivo, člověk ty podlamující se kolena vcelku chápe. Scénář nedělá ze Scars of Dracula bůhvíjaký horor, ale ve výsledku to není špatné. Působí to jako retro-retro. Mluví se jen velmi málo a obrazy evokují staré němé filmy. Má to jakousi barokní nostalgii. Smělí studenti neznalí hrozeb zla z temnot, stojí proti bat masterovi s jeho nikdy nekončící chuti na krev. Tentokrát je navíc i surový. Nemohu říct, že bych byl kdoví jak odvařený, ale něco do sebe to má. Nebýt gumových netopýrů a kdyby Lee dostal víc prostoru, klidně bych 4* dal.

plakát

Special Ops: Lioness - Pravda je ta nejchytřejší lež (2023) (epizoda) 

To přepínání mezi spy thrillerem a rodinným dramatem funguje jen kvůli tomu, jak dobře jsou ty rodinné trable napsané a díky Saldana. Což je překvapující... čekal bych, že Sheridan bude pevný v kramflecích, spíš v tom thrilleru. Tam to ale občas dost pokulhává

plakát

Special Ops: Lioness - Volba neúspěchu (2023) (epizoda) 

Pořád se balancuje mezi špionážním thrillerem a dramatem o ženě, která má pocit, že kvůli práci zanedbává rodinu. A tahle žánrová směska moc nefunguje. Resp. i když je to slušně napsané, tak to prolínání škodí dynamice. Rovnoprávnost obnáší nejen stejné možnosti, ale také nevýhody. Víc není co dodat a příběh o tom, jak špatně to snášejí ženy, které se rozhodly dělat mužskou práci na 1000% úvazek, považuju za další úlitbu americkým gender zpovykancům. Doufám, že zbytek příběhu bude víc spy, než cry.

plakát

Special Ops: Lioness - Modřina jako pěst (2023) (epizoda) 

Věřím, že nakonec do sebe zapadnou i události v této epizodě, ale je to osmidílný seriál...čekal bych, že se vše zintenzivní a že už budou mít tvůrci diváka zaháčkovaného. Na sobě to tedy nepociťuji a kdybych další epky neviděl, asi by mě to moc netrápilo. To pro SOps není dobrá vizitka.

plakát

Special Ops: Lioness - Výprask (2023) (epizoda) 

Tak tohle vypadá, jako kdyby z Sheridana ty jeho westernové seriály, vycucaly veškerou invenci. Nebo to jeho jménem napsal libovolný scénárista z uskupení ASS (americká scénáristická stoka). Naprosto nevěrohodné a nesmyslné... .

plakát

Special Ops: Lioness - Obětní vojáci (2023) (epizoda) 

Po skvělém Sicáriovi jsem věděl, že tvůrce si pohlídám a budu sledovat co kutí. A zatímco Denis Villeneuve mi dělá radost každý svým projektem, tak Sheridan u mě jako scénárista zabodoval s Wind River a Za každou cenu, ale pak odskočil k seriálům, které chrlil jak na běžícím pásu. I kdybych chtěl, tohle bych ani nestíhal usledovat. Ne, společně s "mými" seriály. Proto jsem byl rád, že se objevil jeden krátší seroš, který je navíc situovaný místo na západ, spíš na východ. Jenže ona to není žádná sláva. Námět působí poněkud zvětrale a dobrý look už dnes považujeme za standard. Takže za mě trochu zklamání, protože jsem čekal něco vtahujícího, drsného... . Před pár týdny rozkoukanou Spojku s mými oblíbenými herci, jsem nakonec po dvou epizodách zabalil...podobně vlažný nástup, přešel do studené sprchy...snad nebudu muset i tentokrát.

plakát

Dracula (1958) 

Před pár dny mě Bedazzled navnadil, abych zápatral po nějaké další staré britské komedii. Jak se stalo, že jsem skončil u Draculy, to netuším. Nicméně tentokrát se žádné nadšení nekoná. Není to vůči tvůrcům fér, protože před pětašedesáti lety to divákům kina jistě stačilo, ale dnes ... . Upírských filmů jsem viděl desítky, takže to okecávání/vysvětlování mě nudilo. Navíc po Coppolově hororové romanťárně, nebo třeba Drákulovi v Penny Dreadful, už ten příběh nejspíš nemá moc co nabídnout. Takže dnes je tohle velmi, velmi slabé, vyčpělé obsahově a nudné zpracováním. Samotní tvůrci asi s úspěchem nepočítali, proto zvolili takový ... konec. Ale jak všichni víme, ve filmu lze vzkřísit jakákoliv postava, pokud z toho cinkne kačka. Asi zkusím ještě jeden kousek, ať nekřivdím, ale ... .

plakát

Nadace - Proč bohové stvořili víno (2023) (epizoda) 

Zatímco linka s Cleonem má potenciál a šikovný scénárista by mohl uplácat vesmírné hry o trůny, tak linka se Seldonem je nesmyslný blábolinec. Jsem schopen se oprostit od pošpinění knižní předlohy, ale faktem je, že je to bez ohledu na ni, mizerný seriál....resp. třetina až polovina stopáže je za 3* a zbytek za odpad!.

plakát

Okouzlený (1967) 

Okouzlený a Smlouva s ďáblem. V mých očích tato filmová dvojčata, vcelku přesně odráží ten propastný rozdíl mezi americkou a britskou kulturou. Svěží a inteligentní humor, který cílí na chytré diváky, kteří se rádi baví a nic jim není svaté, i když o sobě tvrdí, že jsou konzervativní. A proti tomu Hollywood, který z diváků udělal nemyslící telata, která jsou navyklá na jednoduchý a korektní humor. Protože v nejsvobodnější zemi na planetě, můžete říct co chcete....ale ne nahlas a ne před někým jiným, než je váš psychoanalytik. Samozřejmě abych nekřivdil, svou roli hraje i doba vzniku. Přestože se na americkém remaku podílel D. Moore, jde o velmi odlišné filmy. Okouzlený má skvělou úvodní pasáž. Cook je v roli ďábla výborný, scénář je naditý spoustou vtípků. A to jak verbálních, tak situačních. Když ale dojde k plnění přání, tak jde znát jistý útlum a snad i nedotaženost. Tyto "kapitoly", se ne vždy povedly, ale pořád nejde o žádný průšvih. Chtělo to lépe je vypointovat a více stříhat; 100 minut bylo moc. Přesto to byl příjemně strávený čas a Bedazzled mě navnadil, abych zapátral po něčem dalším...britsky nekorektním...tzn. po něčem starším. Dnes už totiž UK, tu americkou nablblost skoro dohnala.

plakát

Dampyr (2022) 

To nejděsivější si tvůrci nechali na samotný závěr. To když se Drako zlověstně podívá do kamery a prohlásí...a tohle je teprve začátek. Že nepůjde o italského Bladea bylo zřejmé od prvních minut, ale že to bude tak podivně bezkrevné a klišopudné, to bych nečekal. Většina diváků ví o upírech víc, než Van Helsing, takže přijít s něčím novým vyžaduje trochu víc důvtipu. Nestačí jen nové postavy a dobré triky, je potřeba zasadit příběh do zajímavého rámce, mít nějaký neotřelý nápad, nebo to celé zajímavě stylizovat. Tvůrci Dampýra dodali jen zajímavé prostředí války na Balkánu, ale jinak to vypadalo jako tupý přepis nějakého anime, nebo komixu. Příběh neměl trvat 109 minut, protože potenciál měl tak na půlhodinku. Riccardo Chemello měl začít právě natáčením kraťasů. Na celovečerák schopnosti nemá. Herce vedl tak, že působili jako alternanti v nějakém zapadlém amaterském divadle. Roztomile přízvučná angličtina, skvěle ladila s nablblým scénářem. Speciálně postava Yuriho ...to se jen tak nevidí. Toho bych přeobsadil sousedovic jezevčíkem a působilo by to lépe. Takže ano, je to tak špatné, jak naznačuje místní hodnocení.