Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (870)

plakát

Prokletí žlutozeleného škorpióna (2001) 

Woody Allen nám tentokrát předkládá kriminální komedii s mysteriózními prvky o kouzelníkovi a dvou zhybnotizovaných,kteří pro kouzelníka kradou cennosti.Je to vskutku velmi originální,svěží a je radost se na to dívat.Scénář je tady opravdu nápaditý a zábavný a téměř není nic,co by se mu dalo vytknout.Stejně tak dokonalá je i režie,kdy Alen nechává hrdiny vypouštět vtipné hlášky téměř bez přestání.Je to další z mála filmů,kde mi seděl Allen i jako herec a tentokrát mu skvěle sekundují Helen Hunt,Elizabeth Berkley,John Tormey a Dan Aykroyd.Je to opravdu parádní a velmi vtipná jízda a sledovat Woodyho jako pojišťovacího detektiva opravdu nemá chybu.Posledních 20 minut film trochu sklouzne ke stereotypu,ale není to nic dramatického,takže dávám svěžích 90% a řadím to mezi svoje nejoblíbenější Allenovky.

plakát

Hollywood v koncích (2002) 

Woody Allen se tentokrát rozhodl natočit film o režisérovi,který dostane skvělou práci,ale dočasně oslepne a tak musí celý film režírovat,aniž by viděl,co režíruje.Námět je vskutku originální,scénář je celkem vtipný,i když místy velmi zvolní a je až nudný.Zpracování mě už tak nenadchlo,neb představa,jak sleoý režisér režíruje mě opravdu nešla pod vousy a prostě mi to připadlo přitažené za vlasy.Nicméně film je celkem vtipný a příjemný,herci jsou skvělí-zejména Téa Leoni a Treat Williams a tentokrát mi sedl i Allen(asi tím,že jeho postava je opravdu neurotická a psychotická v pravém smyslu slova).Film se mi líbil jako diskuse nad tím,co je vlastně umění a z čeho se umění(pomocí snobů a francouzů)dělá.Pokud se odprostím od onoho základního faktu,kterému prostě zdráhám uvěřit(i když,co člověk ví,v umění je možné vše....),tak jsem se slušně bavil a celkem si to užil.Trochu je film nevyvážený,místy je velmi vtipný a pak se zase chvíli neděje vůbec nic,ale díky hercům je aspoň na co koukat.Takže tentokrát dávám Woodymu 65% a francouzský festival si člověk musí užít i slepý.

plakát

Cokoliv (2003) 

Další romanticko-komediální Allenovka,tentokrát o mladém spisovateli,jeho učiteli,jeho agentovi a jeho přítelkyni.Ano,vše se točí okolo této čtveřice a Woody divákovi servíruje další propletenec vztahů.Musím ovšem říct,že film působí opravdu velmi unaveně.Předně by se měl Allen přestat obsazovat jako herec,protože je opravdu nezajímavý a nezáživný.Potom je tu opravdu moc dialogů a povídání,ovšem na úkor příběhu,kterého je tu opravdu malinko.Celé to proto působí jako sezení u psychoterapeuta.Ano,chvílemi je to zábavné a je tu i pár vtipných hlášek,na utažení filmu to ale nestačí.Herci se opravdu snaží a až na Allena jsou skvělí.Chvílemi ovšem nemají téměř co hrát a film zachraňují.Takže celkově film pobaví,ale nijak zvlášť nenadchne.Za herce a několiv vtipných momentů dávám 60% a svého agenta si budu vybírat velmi opatrně.

plakát

Melinda a Melinda (2004) 

Woody Allen tentokrát sáhl po příběhu,který je vlastně vyprávěn dvakrát-jednou jako tragické drama,podruhé jako komedie.Velký prostor tady(konečně)dostává Radha Mitchell a ukazuje,jak skvěle umí hrát.Obě její polohy jsou dokonalé a pro diváka velmi přitažlivé.Práve ona často film vytahuje z průměru.Will Ferell je také skvělý a lépe se sem hodí než samotný Allen.Jinak je film klasicka Allenovka o vztazích,lidech a všem možném okolo.Ony dvě polohy jednoho příběhu jsou zajímavé,způsob vyprávění mi už tolik neseděl.Jednotlivé scény jsou mezi sebou často slepovány,než by plynulým vyprávěním přecházely jedna v druhou.A občasné dialogy,které působí jako úvahy,sem jakoby nepatřily.Komediální rovina je zpracováná lépe a důrazněji.Taky je jí lépe rozumět.Dramatická rovina jen tak plyne a občas mě napadlo,kam asi.Pokud chtěl Allen ukázat tragiku a komiku,jako neoddělitelnou součást,chtělo se to více soustředit na postavy,příběh a detail.A chtělo to natočit zajímavěji a s nějakými nápady v rukávě.Takhle je to vcelku příjemný film na jedno podívání,kde je několik dobrých scén a zábavných momentů,ale nějak nevím,proč by se k tomu měl někdo vracet.Hlavně za Radhu a Willa dávám 65%.

plakát

Match Point - Hra osudu (2005) 

Další z řady Allenovek,která vlastně typickou Allenovkou vůbec není(nejen proto,že se v ní Woody vůbec neobjeví).Je to vlastně romantické kriminální drama o muži mezi dvěma ženami.Víceméně jde o skvělé konverzační drama s perfektně napsanými dialogy o rozhodnutích,která v životě uděláme a o jejich následcích.Rozhodovat se člověk musí každou chvíli,za život jich vlastně uděláme tisíce a každé z nich nás posunuje dál a volíme si díky nim jednu z možných cest.Je to osud a vede nás něco,nebo je to součástí náhody,nebo od obojího kousek?Allen v tomhle filmu hledá odpovědi a tradičně k tomu používá propletenec společenských vztahů a lidí,které tyto vztahy nějakým způsobem pojí.Ano je tu nějaké to klišé,ale celou dobu je perfektně nad věcí a režii drží pevně v rukou.Perfektně dávkuje jednotlivé vlastnosti postav,vytváří místy až mrazivou atmosféru a divák čeká,co se stane.A vůbec se při tom nenudí.K tomu se kamera příjemně prochází Londýnem,takže jsou tu i zajímavé exteriéry.Herci jsou zvolení skvěle a divák s nimi kráčí vstříc finále velmi naladěn a v očekávání.Finále se divák dočká překvapivého,i když možná malinko předvídatelného(pro milovníky klasických detektivek tu není místo).Trochu bych Allenovi vytknul,že se postavy místy pro mě nechovají logicky a pudově,ale jaksi "scénáristicky" a taky malinko "komický"konec.Není to ale nic zásadního,takže neklasickému Woodymu dávám zcela klasických 80% a osud je holt osud.

plakát

Sólokapr (2006) 

Další romantická komedie z rukou Woodyho Allena,tentokrát s mysteriózními prvky.Jde vlastně o jednoduchý příběh novinářky,která se honí za senzačním odhalením,tedy svým budoucím článkem-sólokaprem.Nic nového pod sluncem,nic extra nápaditého,ale příjemného s poměrně slušnou porcí Allenovského humoru.Dialogy film opět drží nad vodou a jsou vskutku skvělé.Už ne tolik logika příběhu,která dostává chvílemi na frak.Allen už je starší pán a myslím,že by měl buď režírovat nebo hrát,ne obojí(osobně bych radši,kdyby režíroval).Herci jsou skvělí a i když má někdo námitky proti Scarlett Johansson,která se sem na první pohled nehodí,tak při pohledu druhém člověk zjistí,že sem skvěle zapadá a má ono nepochybné charizma.Skvělý je i Jackman a opět roztomilý Allen.Celkově je film příjemnou podívanou,která nijak zvlášť neoslní a jejíž pointa je vcelku předvídatelná.Chvílemi je to vcelku nápadité a chvílemi i zábavné,takže dávám slušných 65% a jdu se mrknout do té bedny,co se tak dlouho válí ve sklepě.

plakát

Kasandřin sen (2007) 

Další Allenovka,tentokrát ovšem velmi netypická.Kriminální drama dvou bratrů,jejichž finanční situace je kritická a jejich strýce,který jim nabízí pomoc.Allen tu na pozadí klasického anglického kriminílního thrilleru rozehrává takové morální drama,které má vlastně až znaky tragédie.Film je o životě,o našich snech,volbách a o tom,co s ním děláme a uděláme.Duo McGregor a Farrell hraje skvěle a místy film dokonce zachraňuje.Je slušně napsaný i režírovaný,ale cosi mu chybí.Je tu spousta náznaků a dialogů,ale místy téměř o ničem.Také mi tu chyběl onen zvláštní Allenovský propletenec vztahů a postav a v neposlední řadě jeho humor.Není to špatný film,ale u mě je vyznění někde na půli cesty a mnohem radši mám Allenovu polohu hořko-sladce komediální.Nutno říct,že příběh je zajímavý a je slušně natočen.A téma našeho života,jak jej utváříme volbami a jak jej dál formujeme,je také zajímavé.S hodnocením jsem chvíli váhal,nakonec volím cestu někde uprostřed a dávám 70% a život je fakt hustej.

plakát

Vicky Cristina Barcelona (2008) 

Woody Allen tentokrát bere diváka do Barcelony,kde rozjíždí žhavou letní eskapádu dvou američanek s jedním španělem a jeho žárlivou ex-manželkou.A tento čtyřúhelník je patřičně dramatický,erotický,zábavný a velmi nespoutaný.Ukazuje tu přesný protiklad spořádaného a klidného života,který tady nemá místo.Je to opět další Woodyho variace na téma lidských vztahů,emocí a vášní.K tomu je tu nádherně prezentovaná Barcelona(až to chvílemi vypada jako reklama cestovní kanceláře),hrají tu vynikající herci-musím říct,že Hall-Johansson-Bardem a Cruz film opravdu o třídu zvedají a všichni jsou skvělí.Scénarista Allen nám opět předkládá jeho vypiplané dialogy na dané téma a opravdu mu to jde,stejně jako pečlivá a nápaditá režie.Příjemný film,patřičně zamotaný,o lásce a sexu mezi všemi a o věcech a situacích z toho vyplývajících.Film tentokrát není tak skeptický,jak je u Allena zvykem a může pro někoho působit vlastně obyčejně.Myslím ale,že se v něm hodně lidí najde(nebo by se najít chtělo).Pro mě to byla příjemná podívaná,místy velmi zábavná a také díky hercům a Barceloně,kterou mám moc rád,dávám jasných 80% a už se těším,až se do Barcelony zase podívám.

plakát

Užívej si, co to jde (2009) 

Příjemná romantická komedie v klasickém Allenovském balení,tedy ze života a o životě.Allen se vrací do svého oblíbeného New Yorku a více,než co jiného mu vzdává hold.A v něm rozehrává příběh"mírně(vlastně více) chyceného"Larryho Davida a všech,které potká,včetně(a hlavně)Evan Rachel Wood.Slušně napsaná i režírováná komedie,jak je u Allena zvykem,tentokrát mi připadla více zahořklá,než bývá zvykem a taky jsem tam nenašel snad jedinou postavu,s kterou bych se ztotožnil,nebo jí fandil.Všechno to jsou,svýnm způsobem,zoufalci.Tahle romantická komedie neurazí,ani nepřekvapí a na jedno podívání je celkem příjemná a zábavná.U mě za to má 70%.

plakát

Půlnoc v Paříži (2011) 

Další klasická a typická Allenovka,se vším co k tomu patří.Tentokrát hledá mladý spisovatel sám sebe a pomůže mu k tomu cesta časem zpět,do doby,kterou obdivuje,mezi lidi,ke kterým s obdivem vzhlíží.Takže se tu prolíná Paříž současná a Paříž 20-tých let minulého století.A je to prolínání velmi příjemné,patřičně nostalgické a jak se na Paříž sluší i romantické.Woody Allen tentokrát napsal scénář,který si zahrává s tím,jak je dnešní svět rychlý,spotřební a hodně dynamický.Spousta lidí se neumí zastavit a rozhlížet se-prostě jen tak.Taky se tu objevuje určitý obdiv k minulosti a úcta ke"zlatému věku",přičemž se dotýká základní otázky,co za zlatý věk kdo považuje.Hlavní hrdina se odbytím půlnoci přesouvá zpět v čase a potkává slavná jména(Hemingway,Picasso atd),což samozřejmě vyvolává obrovský obdiv a vzniká tak půda pro spousta vtipných momentů,daných dobou.Hlavní hrdina v podání Owena Wilsona(nevím o nikom,kdo by se sem hodil líp) se pohybuje v obou světech s elegancí a vtipem a taky se(jak jinak)v minulosti zamiluje.A máme tu romantickou komedii s fantasy prvky.Wilsonovi skvěle sekunduje Rachel McAdams,jako jedna láska a Marion Cotillard(opravdu tu nemohla chybět),jako láska druhá.Allen opět předvádí svůj cit a kumšt pro vypiplané dialogy a jako režisér pro přesné načasování humoru a vtipů.Moc mu k tomu pomáhá skvělá kamera,která se umí parádně rozhlížet a ocenit příjemná Pařížská zákoutí,což je na těhle starých evropských městech(jako je i Praha) nádherné-člověk se dívá jedním směrem a je ve 21.století a uhne pohledem jen mírně vedle a přenese se o 100,nebo 200 let zpátky."Půlnoc v Paříži"není nijak objevný film,ani z něj nikdo nepadne na zadek.Allen tady jen přidává další díl do své skládačky o světě a lidech v něm.Někdo může namítat,že vlastně točí pořád to samé.Ano,možná točí a to proto,že to pořád diváka zajímá a hlavně,že pořád má co vyprávět.Trochu jsem byl opět nespokojen ze zvukem,který je u Allenových filmů stále"plochý",jako by vznikl před 30-ti lety.A přitom,jak by se ta hudba krásně nesla....no,asi to k jeho filmům patří.Procházka v Paříži byla moc příjemná,královsky jsem se bavil a kdo nehledá něco extra,bude spokojen,ne-li nadšen.Dávám půlnočních 90% a zařadilo se to mezi mé nejoblíbenější Allenovky.P.S.Kdo má rád Paříž,je to pro něj jasná stovka a povinnost to vidět.A myslím,že nebude nikdo,kdo by se po zhlédnutí filmu nechtěl procházet noční Paříží v dešti.