Recenze (2 158)
Černá labuť (2010)
K filmu jsem přistupoval spíše spekticky ale ta ladnost, čistota, rozervanost, Čajkovského podmanivá hudba, atmosféra, která mi vytvářela husí kůži a naprosto perfektní Natalie Portman mě naprosto smetli. Aronofsky mi vytřel zrak. Pro mě film roku.
Koncert Evy Urbanové a Karla Gotta v Lucerně 2010 (2010) (koncert)
Na živo jsem tenhle koncert bohužel prošvihl ale vychutnal jsem si ho alespoň v televizi. Zdálo se mi to sice komerčně dost přepálené ale moje náklonost k mistrovi udělal své a tak jsem překousl i adaptace metalových písní a podobné kousky. Byl sem zvědavý na úlohu Evy Urbanové ale jak se ukázalo byl to spíš takový bezvýznamý experiment bez výraznější špetky silěnjšího kouzla. Ale co, Karel je stále svůj a na tom mi nejvíc záleží! :-)
Raz, dva, tři (1961)
Dialogová smršť toho nejkvalitnějšího kalibru, kde Wilderova genialita přímo srší. Tak výstižné, vtipné, vyvážené, zkrátka zatraceně výborné. Cagney jede na plné obrátky, západo-východní konfrontace vkusně létají vzduchem a já blahem takřka nemám slov. "Asi sme zvolili toho nepravého...To se v Rusku nemůže stát... Nedělají chyby?... Nemají volby...!" Geniální!
Třicet případů majora Zemana (1974) (seriál)
Tahle byť propagandistická kriminálka mě vždycky bavila. Konec konců je zde i pár velice dobrých dílů v čele s legendární Studnou.
Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
Jedna z nejdokonalejěích českých komedií, co scéna, to perla!
Světla velkoměsta (1931)
Chaplin není úplně můj šálek čaje a u jeho delších filmů se tak spíše nudím než bavím. A i tohle byl ten případ. Jeho filmy jsou místy z mého pohledu podivně milé (scéna s květinami) a více než humorně na mě působí tak nějak zvláštně melancholicky, že jsem z nich spíše vyčerpán. Je to klasika, ale pro mě celkem těžko stravitelná.
Někdo to rád horké (1959)
Opravdový klenot mezi romantickými komediemi. Billy Wilder je génius, Curtis a hlavně Lemmon byli naprosto dokonalí a sladká Marilyn byla pomyslnou třešničkou na dortu. Není to zkrátka ten film, kdy se smějete od ucha k uchu, ale pocit, kdy vás film hřeje kdesi uvnitř a vy se po celou dobu jen tak uhranutě pousmíváte. I like it hot!
Ben Hur (1907)
Rozhodně nečekejte nějakou instantní náhražku, některé z mladších verzí. Tenhle "film" je spíše zpstřením pro ty, kteří viděli toho "pravého" Ben Hura z roku 1959 potažmo z roku 1925. Oceňuji ale, že co jsem měl možnost zahlédnout, tvůrci vytvořili poměrně slušné kulisy a také ono známé čtyřspřeží.
Vraždy v Midsomeru (1997) (seriál)
Tenhle krimi seriál mě moc nebere. Přijde mi nudný, bez špetky náboje a něčeho, co by mě přimělo se k němu vracet.
Film o filmu: PIKO (2010) (TV film)
Slušně vyobrazený důvod stvoření a poslání tohoto filmu.