Recenze (1 857)
Muralim (2011)
Velmi kousavá, místy neodolatelná, satira (dvojsmyslným názvem z vojenského žargonu počínaje, množstvím neobyčejně výživných hlášek a úsměvnou hlavní postavou v podání Davida Ša'ula konče). Vtipný & dosti chytrý štulec izraelské armádě.
Šťastní to lidé: rok v tajze (2010)
Jsme-li šťastni, většinou to neregistrujeme... Prostě jsme. A tak jsou zde nejrůznější duchovní osoby, filosofové a žel, také snobi, aby nám tento prostý fakt připomínali, zpřítomňovali a v horším případě neadekvátně komentovali...
Frajeři ve Vegas (2013)
Počin, který pod pláštíkem "ultra–mega–O.K." image jen nadutě mentoruje (užij si, ale s mírou a hlavně se drž, kam patříš... tohle podvědomé poselství filmu je daleko důležitější, než co se zrovna odehrává na stříbrném plátně).-------- Čtveřici hlavních protagonistů (a Mírovi) se mírně omlouvám, jako Zprávu o stavu Unie však tuto zdánlivě milou, ve skutečnosti trapnou a pokryteckou taškařici, odmítám.
Hongkong, hvězda Dálného východu (2007) (TV film)
Chcete-li uzřít dokumentární a dokumentaristické peklo, tady je.----------- Naprosto nezvládnutá záležitost zanechávající toliko snaživě rektoskopické miasma.
Nikdy neříkej nikdy (1983)
Bondovské univerzum je natolik zvláštní, že se většinou zdráhám jeho vyslance ověsit hvězdičkami přináležejícími k našemu bídnému časoprostorovému kontinuu... Někdy čirá parodie, jindy lehounce vtipný thriller. Nic více zatím říci nedokážu, neb jsem neviděla filmy s Craigem.--------- Ovšem tentokrát jsou zde "úchylná" osmdesátá léta (možná proto snadněji pochopitelná), Bond jaksi nepatřičný, a tudíž místy zábavný.
Pokoj s vyhlídkou (1985)
A opravdu jsou angličtí venkované téměř všichni tak chápaví a radostní? (2,5 protekční hvězdičky)
Rozbouřené vody (2008)
Ztroskotanci. Sobci. Řeči o odpuštění... některé věci zůstanou tajemstvím.----------- Těžkopádný, leč sošný film s bolavým srdcem a podmanivou kamerou, který však vyvolává závažné otázky, zda je vůbec možné dosáhnout katarze, pokud do tohoto výsostně intimního procesu vtáhneme další osoby a způsobíme jim trauma.
Burton a Taylorová (2013) (TV film)
No, ano, jistě. Ale, co počít, když má člověk rád skutečného Burtona a (někdy i) skutečnou Taylorovou?
Norské Laponsko, kouzlo severu (2010) (TV film)
Neobyčejně nevkusný film o neobyčejně krásném kusu země.
Pravidla mlčení (2012)
Poněkud úsměvné, leč dosti příjemné. No, nedivte se, prosím vás. V takový krásný společnosti... (2,5*)