Zajímavosti k filmům (178)
![Bílé peklo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/096/160096551_ac8712.jpg)
Bílé peklo (1929)
V roce 1935 vznikla zhruba o hodinu kratší německá zvuková verze. O hudbu se postaral Giuseppe Becce.
![Bílé peklo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/096/160096551_ac8712.jpg)
Bílé peklo (1929)
Film má svůj remake, pojmenovaný v originále Föhn. V roce 1950 jej natočil Rolf Hansen.
![Bílé peklo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/096/160096551_ac8712.jpg)
Bílé peklo (1929)
Georg Wilhelm Pabst na žádost producenta režíroval ateliérové záběry a pomáhal Arnoldu Fanckovy s dramaturgií.
![Bílé peklo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/096/160096551_ac8712.jpg)
Bílé peklo (1929)
Pro anglofonní trh, který se již přeorientovával na zvukový film, byly určeny komentované verze filmu. Komentář však působil rušivě a tyto verze se neujaly.
![Bílé peklo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/096/160096551_ac8712.jpg)
Bílé peklo (1929)
Původní verze Bílého pekla nebyla k nalezení až do roku 1996. Film byl posléze zrestaurován Federálním filmovým archivem. Originální hudbu Willyho Schmidt-Gentnera se dohledat nepodařilo.
![Bílé peklo](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/160/096/160096551_ac8712.jpg)
Bílé peklo (1929)
Po nástupu nacistů bylo židovsky znějící jméno Karl Stern změněno na Hans Brandt a z filmu musely být rovněž vystříhány všechny scény s židovským hercem Kurtem Gerronem, který byl zavražděn v Osvětimi.
![Poslední metro](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/122/162122204_6795fb.jpg)
Poslední metro (1980)
Když Lucas mluví s Marion o hře, kterou viděl v Londýně, míní Plynové lampy Patricka Hamiltona, který byly také dvakrát zfilmovány.
![Rodinný krb](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/405/162405844_e5b5af.jpg)
Rodinný krb (1970)
Jeden z portrétů v Doinelově bytě zobrazuje herce Oskara Wernera, kterého Truffaut režíroval ve dvou filmech, Jules a Jim (1962) a 451° Fahrenheita (1966).
![Poslední metro](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/122/162122204_6795fb.jpg)
Poslední metro (1980)
Valentin by rád natočil příběh o jeptiškách nazvaný Andělé milosrdenství, což je zjevná narážka na drama Roberta Bressona Andělé hříchu (1943).
![Střílejte na pianistu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/000/008/8609_fb4581.jpg)
Střílejte na pianistu (1960)
Film byl natočen v systému DyaliScope, což je francouzská obdoba amerického CinemaScope.
![Žena od vedle](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/164/893/164893895_aed162.jpg)
Žena od vedle (1981)
Film, o kterém Bernard mluví během prvního setkání s Odile je Alonzo, muž bez rukou (1927) Toda Browninga.
![Rodinný krb](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/405/162405844_e5b5af.jpg)
Rodinný krb (1970)
Antoine Doinel chce přes telefon mluvit s někým, kdo se jmenuje Eustache. Tuto osobu následně osoví „Jean“. Šlo tedy o Truffautova kolegu, mimo jiné režiséra slavného dramatu La Maman et la putain (1973).
![Ukradené polibky](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/405/162405858_a5672b.jpg)
Ukradené polibky (1968)
Film byl nominován na Oscara a na Zlatý globus, získal cenu francouzských a amerických kritiků a cenu Louise Delluca.
![Rodinný krb](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/405/162405844_e5b5af.jpg)
Rodinný krb (1970)
Ti pozornější mohou ve filmu na krátký okamžik zaregistrovat Jacquese Tatiho.
![Žena od vedle](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/164/893/164893895_aed162.jpg)
Žena od vedle (1981)
K napsání filmu Truffauta údajně inspirovaly dvě věci: 1. spatření Gerarda Depardie a Fanny Ardant sedící bok po boku během předávání filmových cen Césarů; 2. slavná píseň Édith Piaf L'hymne à L'amour.
![Poslední metro](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/122/162122204_6795fb.jpg)
Poslední metro (1980)
Film sklidil řadu ocenění. Krom nominace na Oscara a Zlatý globus vyhrál rovných deset Césarů.
![Blues Brothers 2000](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/158/677/158677183_7ba6a6.jpg)
Blues Brothers 2000 (1998)
Pro roli Bustera byl zvažován Macaulay Culkin.
![Blues Brothers 2000](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/158/677/158677183_7ba6a6.jpg)
Blues Brothers 2000 (1998)
Budka, ze které Elwood telefonuje, je vyzdobena graffiti se jmény „Max“ a „Rachel“, což jsou jména dětí Johna Landise.
![Blues Brothers 2000](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/158/677/158677183_7ba6a6.jpg)
Blues Brothers 2000 (1998)
Poslední jméno, které Elwood zmíní v dlouhém výčtu talentovaných hudebníků – Robert K. Weiss – patří produkčnímu filmu.
![Blues Brothers 2000](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/158/677/158677183_7ba6a6.jpg)
Blues Brothers 2000 (1998)
Elwood si za celý film sundá své sluneční brýle jedinkrát, v kanceláři policejního náčelníka. Oči si ale stejně zakrývá rukou.