Reklama

Reklama

Žena od vedle

  • Francie La Femme d'à côté (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Madame Jouve vypráví příběh Mathildy a Bernarda, který žil šťastně se svou ženou Arlette a jejich synem Thomasem. Jednoho dne se přestěhovala do sousedství dvojice Mathilde a Phillippe Bachardovi. Bernard a Mathilde prožili před lety vášnivý vztah...a ten znovu ožívá. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

dyfur 

všechny recenze uživatele

......žena od vedle alebo ako sa mladá manželka staršieho manžela rozhodne znovu si začať s bývalým milencom...keď už sú teda susedia tak čo už....a ide na to veľmi rýchlo a veľmi aktívne......možno vtedy to bolo novum,možno to francúzske prevedenie a meno režiséra z toho robia to čo spôsobuje toľký obdiv tohoto filmu....pre mňa nič extrovné - značne nadhodnotená povesť filmu.....Depardieu je možno charakterný herec ale ako osudový muž ?.....i v mladom veku pôsobí ako klifgon......záverom škoda,že si mládenec neudržal v kľude poklopec -mohlo to mať iný koniec,lebo dievčina bol prípad pre psychiatrov.....áno presne ten typ filmu,ktorý stačí vidieť raz v živote. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Hned začátkem mi to opravdu hodně připomnělo nedávno viděný film z francouzského venkova, kde se do domu naproti nastěhuje nový pár, a pak přeskočí jiskra... začátek je opravdu stejný, o remake se však rozhodně nejedná, protože brzy se děj začne ubírat jiným směrem. Druhá půlka tak trochu vyšuměla, mohlo to být ještě násilnější a divácky náročnější, na druhou stranu - komu v tomhle příběhu fandit, že...? Nicméně francouzský venkov, to já můžu. Skvělý původní dabing Taťány Medvecké a Jiřího Štěpničky. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já filmy FrancqiseTruffauta docela nerad komentuju. Mě přijde, že se ten kluk točí furt dokola kolem jednoho tématu jako pes kolem svýho ocasu a kdo už nějaký to Franqoisovo dílo na téma "láska po Truffautsku" tak ho konec snad ani nemůže nějak překvapit. Jasně filmařský dobrý, herecky taky, gradace láskošílneství rovněž, ale já bych do toho příběhu víc zapojil i vedlejší postavy (Arlette a Phillippe ) ať to není dějové tak čitelný a je tam trošku dusna. Jasně na Truffauta se nesahá, ale já mu ten tří hvězdičkovej pohlavek prostě dát musím i když z Fanny Ardant bych se asi taky zbláznil, kdyby si na mě dala záležet a ještě mě uvařila kus žvance jako bonus. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

François Truffaut je jedným z najlepších režisérov, aký kedy žil. Ani jeden film nemá iný ako červený a škoda, že ich natočil "len" 25, kým predčasne odišiel. Má veľký cit pre drámy, hlavne tie vzťahové, a tú tragickosť dokázal stále zobraziť tak, že ju divák cíti osobne. Depardieu hrá svoj štandard, čo je u neho vždy špička, Fanny Ardant hrá presne to, čo má, femme fatale s nádychom Romea a Júlie - a prenieslo sa jej to aj do osobného života, keď práve na tomto natáčaní sa dala dokopy s režisérom Truffautom. Film je štúdiou obsedantnej lásky, ktorá môže niekoho aj nudiť, záver ale prinesie vyústenie, ktoré dáva odpoveď na to, že posadnutosť nie je už láska. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Truffautov predposledný film som si rád pozrel. Opätovné vzplanutie zdanlivo vyhasnutého mileneckého vzťahu v nových podmienkach poskytlo viacero motívov, ktoré Truffaut nenechal nepovšimnutými. Aj keď milenecký vzťah má skôr charakter pudovosti, než osudovosti, predsa len má v sebe zakódovaný prvok autodeštrukcie, ako aj v iných jeho filmoch. Neprekážal mi občasný akademizmus, neprekážalo mi, ako boli partneri mileneckej dvojice v druhej polovici filmu zatlačení do úzadia. Čo mi prekážalo, bol Gérard Depardieu. Nielen preto, že som na neho alergický, ale aj preto, že postava, ktorú stvárňoval sa do majetníckej a násilníckej polohy dostávala príliš náhle a málo uveriteľným spôsobom. Na rozdiel od Fanny Ardant, ktorej sa filmová Mathilda vydarila. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (11)

  • K napsání filmu Truffauta údajně inspirovaly dvě věci: 1. spatření Gerarda Depardie a Fanny Ardant sedící bok po boku během předávání filmových cen Césarů; 2. slavná píseň Édith Piaf L'hymne à L'amour. (Matty)
  • V scéne rozhovoru s psychiatrom je kópia diela "Budúcnosť ilúzie", čo je esej Sigmunda Freuda o náboženstve a viere. (Arsenal83)
  • Film bol natočený výlučne v prirodzenom prostredí od 1. apríla do 15. mája 1981, hlavne v obci Bernin (Isère), v ateliéri sa neurobili vôbec žiadne zábery. (Arsenal83)

Reklama

Reklama