Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný
  • Komedie

Recenze (540)

plakát

Škola rocku (2003) 

Není to film na ***** ale oproti běžným filmům pro děti o tom jak v nějaké kolektivní aktivitě nakonec vyhrajou má tenhle navíc i trochu humoru pro dospělý a hlavně to jde Jackovi Blackovi fakt dobře :). Takže krom slušné zábavy pro děcka i dospěláky tu taky měli kvalitní výběr herců a to zvlášť s tou holčičkou co dělala manažerku :). A dokonce se to obešlo i bez nějakýho přehnanýho dojákování jak to u podobných filmů bývá zvykem a taky bez nějaké uměle nastrčené romantické podzápletky, takže tomu dáme pětku, protože je to tímhle docela "originální" mezi filmama o tom jak třída vyhraje :).

plakát

Nevědomí (2013) 

Film nanejvýš za **, protože je prakticky úplně o ničem, asi jako když nad ránem dávají pořad s kamerou zachycující krajinku a s informacemi kolik je tam zrovna stupňů :). Důvod proč pořád ale váháme nad trojkou je v tom, že asi pět nebo deset minut na konci začne být film dost zajímavý, ale tu působivou scénu najednou prostě zabije totálně trapná jakože "cool" hláška :). Ta "cool" hláška ale tak trochu naznačuje další důvod, proč váhat nad trojkou, protože tenhle film úplně jasně bude za dvacet let kultovka takových těch "špatně-dobrých" nebo "dobře-špatných" scifi filmů jako jsou dneska třeba věci jako Galaxy of terror nebo Boy and his dog nebo třeba Screamers s přehrávajícím Royem Dupuisem :). Vůbec jsem nevěděla o čem film bude než jsem se dívala, takže mě dost překvapilo, že nebyl vůbec o ničem, i když se tvářil chvílema dost hlubokomyslně a chvílema zase strašně "cool" (tím myslím hlavně na konci a pak ještě víc na konci s tou zmiňovanou hláškou). Taky by to děsně rádo chtělo být jedním známým scifi filmem, ale jen jeho přímým jmenováním by asi došlo docela ke spoileru, takže to vynecháme :). Každopádně jednou budou diváci nadšení z objevení zapomenutého dobře-špatného oblivionu, tak mu teda dáme trojku, i když fakt je to nanejvýš na dvojku a to i když započítáme pěkné triky a celou obrazovou stránku vůbec :).

plakát

Vetřelci vs. Predátor 2 (2007) 

V soutěži o nejhloupější a nejhloupěji natočený film by avp: requiem byl velmi silně konkurenceschopný :). Takhle lacinej scénář s pitomostma a partou nesympatických a účelových postav jsem snad ještě neviděla. Do toho ještě semtam utrousí nějakou původní hlášku z vetřelců nebo predátora, která ale vyzní strašně trapně. Postavy jsou zmatený, ale přitom často očividně ví víc než by mohly vědět, dělají účelový pitomosti, aby se děj mohl posunout k nějakýmu strašně lacinýmu úmrtí, atd. Všechno je to ale celý ve tmě :). I denní scény jsou nepřiměřeně ztmavený z nějakého záhadného důvodu, a že to autoři dělají naschvál se ukáže, když přihlouplou kličkou zařídí, aby v noci byla ještě větší tma, což s tím jejich přiblblým tmavícím filtrem znamená, že není vidět už vůbec nic. Tomu navíc dopomáhá zmatený střih, takže ve výsledku jsou všechny akční scény úplně zbytečné a ke všemu ještě přihlouplé jako třeba na konci :). Prostě blbost no :).

plakát

Šéf Šanghaje (2012) 

Tohle měl točit John Woo, hlavně každá akční scéna si o to přímo říká :). On by z toho vyškrtal blbosti a vatu, dal by místo toho holubice a dopadlo by to líp než jen jako obyčejná gangsterka :). Právě v těch akčních scénách je to vidět nejvíc, že to jakože měla být wooovina, ale přitom to prostě nemá žádnou eleganci a dokonce je to i místy nepřehledně natočené. Té dramatické poloze zase chybí wooův teatrální kýč a silná je tu doopravdy jen jedna scéna, když má Chow Yun-Fat odletět do hongkongu. Jinak to není jako špatný, příběh je zábavný, pořád se něco děje, ale je to natočené strašně sterilně a nedotaženě, takže ve výsledku se to prostě nemá čím vyšplhat z průměru. A ten Woo tomu prostě doopravdy chybí, když člověk vidí tu scénu v kostele a není tam ani jedna holubice. :)

plakát

Doupě bílého červa (1988) 

V žánru tu chybí komedie, protože komedie je to především, a to navíc poměrně dost vtipná a typicky britská, takže se spoustou vtipných dialogů a scének. Do toho pár totálně sjetých halucinačních scén a taky nějaký ty prsa a tak + Hugh Grant a zahánění haďáků dudama a deskou s hadíma songama :). Jako vážně mě překvapuje to nízký hodnocení, protože takhle britskou hororovou komedii jsem snad ještě nikdy neviděla a to je třeba připomenout, že Shaun of the dead a podobní jsou už z té novější vlny, kde už při těch vtipech prostě víc tlačí na pilu, než kdysi.

plakát

Tian mi mi (1996) 

Tohle je přesně ten film, co ukazuje, že Maggie Cheung je nejúžasnější čínská herečka a právem v mých oblíbených je hned vedle Audrey Hepburn :). Jinak je to velmi přirozeně zahraný a zpracovaný film, který se vyhýbá nějaké laciné dojákovině, i když je fakt, že v jedné chvíli použije takovou dost lacinou scénáristickou kličku, aby dostal postavy tam, kde je potřebuje, což se mi fakt nelíbilo, ale dá se to odpustit, protože zbytek je velmi chytrý, civilní a takový jakože "normální", ale přitom dost silný v tom o čem chce vyprávět. A hlavně taky vybrali úžasné herce pro hlavní role. Eric Tsang možná dokonce Maggie Cheung i překonává, i když jeho role je spíš menší, ale je mu očividně napsaná přesně na míru a nedovedu si představit, že by to hrál někdo jinej, obzvlášť tu scénu na lodi. Leon Lai jako vyjevený soudruh v "západním" hong kongu je velmi sympatický a hlavně velmi přirozený a scény, kdy ho ještě život v hong kongu udivuje kudy chodí hraje bez nějaké teatrální přihlouplosti :). Prostě pecka no :).

plakát

Polibek (1988) 

Snad první film, u kterýho jsem vážně uvažovala, že to prostě vypnu, protože to byla neuvěřitelná nuda a to podotýkám, že jsem přežila i Bennyho video :). Je to prostě normální slasher, akorát s okultní tématikou, která je ale tak strašně nevyužitá a zabitá vatou, že to prostě člověk jen tak nevidí. Nevadí mi že je to strašně levný, dokonce se mi líbilo to napodobování carpenterovy hudby a divně televizně kanadští herci byli ve skutečnosti příjemně oldschool melroseplacovatí, ale ten děj byl tak šíleně o ničem, zdlouhavej a nudnej, že o jedné hvězdičce jsem nepochybovala už v půlce a bazénový závěr jsem doslova protrpěla, i když by z něj příznivci stargatu určitě byli u vytržení :).

plakát

22 výstřelů (2010) 

Dneska se hraje na ty špinavý a tvrdý gangstery a policajty, co všechno úplně děsně reálně řeší a je to prostě navíc úplně "cool" a takový. L'Immortel je přesný opak a obrací se k těm gangsterkám, co pracujou s takovou tou vzletnou idealizovanou představou mafiánů a gangsterů, což je možná ten důvod, proč se to setkává s tolika horšíma reakcema. Prostě je to film dělaný tak, že využívá charismatického hlavního herce, co zprostředkovává takovou tu klasickou idealizovanou představu o přátelích na život a na smrt a o rodině a o tom jak je nutný být pevnej ve svých zásadách a takový věci spíš než aby to zaplavil horou "fucků" a mrtvol. Tohle je potřeba vnímat spíš než porovnávat to s ostatníma zločineckýma filmama dneška, co kladou důraz na úplně odlišné věci. Tady si to prostě Jean Reno zaslouží, protože je to sympaťák a tenhle film není špatnej, jen jde jiným směrem než jak se to dělá dneska častěji :). Vždyť tu i ti staří mafoši mají dlouhý černý kabáty. :)

plakát

Útěk z MS-1 (2012) 

Tohle je látka, co kdyby byla natočená v osmdesátých nebo devadesátých letech, tak dneska by se na ni vzpomínalo stejně jako na filmy typu komando nebo demolition man, ale dneska už na tom nemůže zapracovat nostalgie nebo nějaká jakože "patina". Prvních tak deset nebo patnáct minut je výborných, ale pak dost zpomalujou, protože vesmírnej lapák asi nenabízí moc příležitostí k sázení nových a nových nápadů. Kdyby ho pustili někam do trochu proměnlivějšího prostředí jak třeba v Útěku z NY/LA, tak by to nemuselo být tak jednotvárný, aby se to snažili zachránit už trochu nablblým finále tohohle filmu. Prostě tenhle film trochu zaspal. Asi trochu dost zaspal, ale hláškující guy pearce si tu čtvrtou hvězdičku zaslouží přinejmenším za těch super prvních patnáct minut a taky za to, že kdyby to bylo natočený před těma dvaceti nebo třiceti rokama úplně stejně, tak by z toho dneska byla opěvovaná kultovka, tak proč tomu nějak výrazně křivdit oproti těm zaslouženým klasikám?