Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (190)

plakát

Volha (2023) (seriál) 

Parádní minisérie, která nepostrádá dávku většinou dobrého humoru, špetky dramatu a hořkosti a to celé očima Kryštofem Hádkem naprosto fantasticky zahrané morálně šedé postavy, která má vlastně všechno na salámu, šikovně se přizpůsobuje době hraním na obě strany a snaží se sobecky si užívat život plnými doušky, ovšem většinou na úkor ostatních, ale není to úplně bezcitný parchant, spíš si tak nějak neuvědomuje, že svými činy ostatním může ublížit a nejen že skvěle odráží tehdejší dobu, ale vlastně i současnost, protože podobných vychcaných čecháčků tu máme i dnes plnou republiku, hlavně pohoda a nohy v teple. Dost postav je karikaturních, ale vlastně mi to ani moc nevadilo, protože byly dobře napsané a zahrané. Atmosféra je většinou pohodová, ale umí i šlápnout na krk, když je to nutné a já si to vlastně celé dost užil. Za mě 8/10.

plakát

Podezření (2022) (seriál) 

Životní herecký výkon Kláry Melíškové, která dokázala citově odtažitou, věčně zamračenou, krutě přímou a lidsky nesympatickou postavu uchopit opravdu skvěle a především velice civilně.  Zahanbit se ale nenechala ani Denisa Barešová v roli její lehce zhýčkané dcery, která se ale v nouzi nejvyšší projevila jako dcera své matky a neváhala se všemi prostředky postarat o blaho své i své rodiny. A skvělé herecké výkony uzavírá i Miroslav Hanuš v pro něj netypicky kladné roli, který dokázal ne příliš uznávaného, ale přesto velmi oddaného, lidského a pracovitého obhájce, který jde často daleko za hranici svých povinností zahrát také s naprostou grácií. Zbytek hereckého ansámblu byl také na velmi dobré úrovni, ale oproti ústřednímu triu zůstal zaslouženě upozaděn, včetně tradičně excelentního Ivana Trojana.  Samotné téma seriálu bylo velmi silné a dokonale realistickým momentem pro mě byla i reakce běžných lidí, kteří se nebojí šmahem odsoudit člověka, ačkoliv o něm nic neví. Po stránce scénáristické, atmosférické (kdy se povedlo navodit opravdu velmi nepříjemné a dusivé klima) i režijní mohu také jen chválit a nemám této minisérii v podstatě co vytknout. Za mě 9/10.

plakát

Bez vědomí (2019) (seriál) 

Občas jsem se sice ztrácel v ději, který byl (přiznejme si) místy lehce překombinovaný a divák se musí opravdu soustředit na každý, byť nepatrný detail, aby do sebe všechno bez problémů zapadalo. Jinak to ale byla skvělá špionážní jízda, kterou jsem slupl jako malinu a i když nevím, jestli se tu něco až tak šíleného mohlo opravdu dít, zde jsem tomu uvěřil. Herecké výkony byly beze zbytku skvělé, temné kulisy hnusné normalizační Prahy (i jiných lokalit) také a celé to podtrhoval výborný minimalistický soundtrack, který jen dokresloval už tak depresivní atmosféru. Za mě 8/10 a parádně jsem si to užil.

plakát

65 (2023) 

Je to... koukatelné. Bohužel, neobstojí to jako sci-fi, ani jako akce, ani jako horor a celkově je to dost hloupé. Adam Driver je fajn, ale většinou nemá co hrát, Ariana Greenblatt detto. CGI neohromí, ale většinou ani příliš neurazí, takový průměr. Hudba celkem obstojná a výprava taky vypadá většinou velmi slušně. Asi... 4/10?

plakát

Případy 1. oddělení (2014) (seriál) 

Tak dobrá, měním názor na nejlepší kriminální seriál dekády. Je jím bezpochyby právě toto extrémně realistické geniální dílo. Případy prvního oddělení mě od první minuty okamžitě vtáhly a už nepustily až do úplného konce. Právě ta realističnost, syrovost a prostá kriminální práce dělá z tohoto seriálu úplně jiný level tohoto žánru, ale celé by se to samozřejmě neobešlo bez skvěle napsaných a přesto velmi civilních postav, které se chovají extrémně realisticky, každý v nich může poznat své vlastní kolegy, přátele, rodinu, nebo i sám sebe. Můj osobní favorit byl sympaťák Václav Plíšek v podání excelentního Bolka Polívky, ale maximálně spokojený jsem byl i se všemi ostatními. Samotné kriminální případy vycházely z těch skutečných a ani jim se nedá nic vytknout. Nekonala se žádná přepálená akce, honičky, střílečky... Ne, jen úplně obyčejné vyšetřování kriminalistů, kteří nejsou žádní superhrdinové, ale obyčejní lidé jako my. Z některých brutálnějších případů mi upřímně nebylo moc dobře, když jsem si uvědomil, co my lidé sami na sobě dokážeme páchat za zvěrstva a že i obyčejná procházka parkem může být v tomto světě nebezpečná, pokud člověk potká nepravého člověka. Hodně se mi líbilo, že všechny tři série si udržely stejně vysokou laťku a opravdu dlouho jsem žádnému seriálu nedal bez váhání a s radostí ryzích 10/10.

plakát

Svět pod hlavou (2017) (seriál) 

Skvělá kriminálka, odehrávající se v chladných normalizačních letech v ještě chladnějších severských kulisách. Některé díly jsou jen lehce nadprůměrné, jiné ale naprosto geniální a jako celek na mě seriál působil jako zjevení. Vedle Pustiny je to pro mě TOP český kriminální seriál poslední dekády a rozhodně si zaslouží veškerou chválu. Od minimalistického ale přesného soundtracku, po perfektní herecké výkony (Trojan, Budař, Neužil...), přes chladně přesné dobové lokace, po skvělou kameru... Zkrátka perfektní "severská" kriminálka po česku. Závěr byl ale přesto lehce urychlený a některé otázky nebyly za mě uspokojivě zodpovězeny. I přesto ale parádních 8,5/10.

plakát

Velryba (2022) 

Herecký koncert neuvěřitelného Brandona Frasera a zároveň jeden z nejdojemnějších filmů, které jsem za poslední léta viděl.  Výpověď o posledních dnech života jednoho člověka, který ztratil téměř vše (částečně vlastní vinou), kterému dávno přestalo záležet na vlastním životě, ale který přesto neztratil svou víru v lidi. Opravdu silné emocionální komorní drama podkreslené minimalistickým, ale přesně sedícím soundtrackem, který je většinou jen lehce na pozadí, ale přesně ví, kdy zatlačit na pilu a podpořit tak emocionální či dramatické momenty. Famózního Brandona jsem již zmínil, ale je třeba vychválit i všechny ostatní herce, kteří bez výjimky podali skvělé výkony.  Jedinou drobnou výtku bych asi měl k úplně poslední scéně, tedy k "nanebevzetí", které už je za mě lehoučce přes čáru. Jinak ale samozřejmě 10/10, nemohu jinak.

plakát

Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023) 

Další zářez mého oblíbence Scorseseho, který klasicky nepostrádá výborné herecké výkony - ačkoliv Leo za mě někdy až trochu přehrával, Lily Gladstone byla ale na stranu druhou fantastická a o Robertu De Nirovi se asi nemá smysl bavit, skvěle napsané dialogy a precizně odvedenou řemeslnou práci. Ale má prakticky stejnou vadu na kráse jako Irčan a to tu, že je až příliš dlouhý a některé pasáže jsou tím pádem přespříliš roztáhlé, hlavně třetí čtvrtina snímku, která je za mě asi nejhlušším místem. Přesto je to stále vynikající film a rozhodně si zaslouží uznání. Číselné hodnocení: 8,5/10

plakát

Oppenheimer (2023) 

Skládám obrovskou poklonu Nolanovi za to, že dokázal natočit tříhodinový film, ve kterém se prakticky jen mluví, ale který nenudil ani jednu minutu a já osobně jsem byl celou stopáž přilepený k obrazovce a hltal každý jeden promyšlený dialog a perfektní herecké výkony od všech zúčastněných. A do toho všeho politikaření a vědy dokázal Nolan propašovat i svůj typický audiovizuální styl, který celému zážitku jen přidal punc dokonalosti. 10/10

plakát

Osvícení (1980) 

Zkrátka typický Kubrick, který někomu sedí, někomu zase ne a já osobně se řadím spíš do té druhé skupiny. Respektive alespoň u tohoto filmu. To, že většinou příliš neodpovídá geniální předloze je jedna věc, ale mě osobně vůbec neseděl ani casting. Vůbec neseděl na postavy v knize a osobně mě nezaujaly ani herecké výkony. Nicholson je sice bezesporu skvělý herec, ale za mě tady někdy dost nechutně přehrával a hlavně absolutně neodpovídal knižnímu předobrazu. Spíš mi to přišlo jako parodie na knižního Jacka a o Wendy se asi bavit ani nemusím. Jediný, kdo mi nevadil, byl Danny. Každopádně tvrzení, jakou skvělou Kubrick natočil adaptaci se za mě vůbec neztotožňují s realitou. Natočil nepochybně dobrý film, ale jako adaptace knihy po více směrech selhává, než adaptuje. Toť můj názor a udělil bych maximálně 6/10.