Recenze (560)
Uprchlík (1993)
Výborný svižný thriller. K dokonalosti chybí snad už pouze eliminovat totální nelogičnosti, jako odvážný skok z přehrady.
Volání o pomoc (2007)
Silné drama o 9/11 bez jediného záběru letadla nebo patetických keců o Americe, svobodě a terorismu. Adam Sandler mi opět dokázal, že je výborným hercem a připomněl, že dokáže zvládnout dramatické role. Don Cheadle je sice moc fajn, ale film stojí a padá právě se Sandlerem. Potěšil mě také charismatický Donald Sutherland jako zkušený soudce, který si nenechá srát na hlavu.
Gladiátor (2000)
Historicky je to sice nesmysl, ale koho dnes zajímají detaily. Gladiátor je velkým příběhem o muži, který byl věrný a oddaný republice. Maximus nadevše miloval svou ženu a svého syna. Byl zrazen a násilně zbaven všeho co miloval. Vše tak spěje k tomu, kdy Maximus dosáhne své kýžené pomsty. Nádherný konec umocňuje zážitek z celého filmu.
Kouř (1990)
Šedá realita všedního podniku vyobrazena ad absurdum.
Všichni královi muži (2006)
Velmi průměrný remake klasického snímku, kterému chybí potřebná jiskra, zručný režisér a zářící herci. Sean Penn se sice snaží ze všech sil, ale ospalý Jude Law, ani zbytek herců ho příliš nepodporuje. Film je tak nakonec pouze táhnoucím se čekáním na nevyhnutelný konec. Chvála režisérovi akorát za to, že se z Hueyho Longa nesnažil dělat fašistického zlořáda, jako režisér prvotního snímku.
Sbohem, Bafano (2007)
Těžká pro-mandelovská agitka, která pouze nudí. Film však dokáže taky rozesmát - Mandela vypadá jak nabouchaný basketbalový hráč, političtí vězni poslouchají ve věznici radio atd.
Utečeme na jih (1978)
Celkem pohodová a komorní záležitost o hledání zlata a nečekaném nalezení lásky.
Superbad (2007)
Zbytečně natahovaná komedie, která místy hustě baví, místy však nudí zbytečnými dialogy. Umím si to představit daleko lepší, takhle zanechává rozpačitý dojem.
Billy Elliot (2000)
Zajímavé drama z prostředí hornického městečka v thatcherovské Británii. Všechno nakonec dopadlo dobře, zbývá jen jediná otázka. Je Billy Elliot gay?
Arizona Dream (1993)
Ještě víc jsem se utvrdil v tom jak moc nesnáším Kusturicu. Těžká a dlouhá hloupost převlečena do klasicky kusturicovského pseudo-uměleckého hávu. Chaotická šílenost o ničem, která do vašeho života nepřinese zhola nic.