Recenze (107)
Velryba (2022)
Záplava emócii. Krásne natočené s neustálou temnou hudbou v pozadí, ktorá odzrkadlovala Charlieho postoj k sebe samému. Tu je dôkaz, že sa dá natočiť film aj v jednej miestnosti a je perfektný - skvelé dialógy a neuvertieľné herecké výkony. Jeden Oskar pre Frasera poprosím.
Král Richard: Zrození šampiónek (2021)
Ktokolvek, kto kedysi sportoval a vyrastal so sportom nemoze dat tomuto filmu so srdcom menej ako 4*. Fantasticky spracovane s uzasnymi hereckymi vykonmi. Najviac co mi vo filme utkvelo v pamati bola cast, kedy dopozerali vsetci Williamsovci Popolusku (Cinderella) Richard: Okay, what you learn? Isha? Isha: To be polite? Richard: Mm-hmm. That's good ... Junior? Junior (Venus): Never stop dreaming, I guess. Richard: Mm-hmm. That's good. Come on Meek. Meek (Serena): Remember your shoes? Richard: Okay, that's good. But everybody is wrong ... The point is she was humble.
Duše (2020)
Znovu sa Pixar prekonal. Rozpravka urcite zaujme skor dospele publikum, lebo s odstupom casu si vela dospelych povie "Co som mohol zatial urobit v zivote lepsie a ako to napravit.". Predsa deti nemaju tolko zivotnych skusenosti. Krasny odkaz. Krasne prevedenie.
Živí mrtví - Ortel (2015) (epizoda)
Najlepšia epizóda celého seriálu. A posledných 5 minút len zimomriavky.
Sněžný kluk (2019)
Poprosim zapnut a kochat sa. Takto ma vyzerat animovany film. Po dlhom cas animak, ktory vas chyti za srdce. Nechyba tomu nic - skvely pribeh, ocarujuca hudba, nesileny vtip aj top vizualna kvalita su proste skvele. V dnesnom svete je potrebne robit taketo fantasy rozpravky pre malych aj velkych, aby sa nezabudlo na to, ze nic nie je nemozne, len je to obmedzene nasim myslenim. Cakam oscara.
Hra o trůny - Zvony (2019) (epizoda)
Toto bolo co?!! Brutal... Som zastanca skor happyendov, aby sme poukazali na tomto skazenom svete plnom sebeckych ludi ako dokazeme byt k sebe dobri a napomocni. Ale toto bolo nieco co mna sokovalo. Nikto nemoze ocakavat, ze v predposlednej casti celeho serialu sa budeme zaoberat dialogmi a hrami o to kto zasadne na tron. Je to uz cista akcia s par prekvapujucimi prvkami. A nie len takymi ocakavanymi, ale dych-berucimi. Az som dostal chut na grilovane kurca.
Avengers: Endgame (2019)
Prvykrat som v kine zazil potlesk. A zasluzene.
Zelená kniha (2018)
Absolutne zasluzena nominacia na oscara. Mahershala aj Mortensen podavaju uplne dokonale vykony. Cely dej krasne speje k svojmu zaveru a poukazuje na problemy vtedajsej doby (hlavne rasisticke). Musim povedat, ze v poslednej dobe mi zacal tento rasisticky typ filmov celkom vadit, ale tento film je trosku iny, prirodzenejsi s celkom slusnym humorom.
První člověk (2018)
Problemom nie kvalita ale dlzka. Neviem si pomoct, ale ak by bol film kratsi o 15-20 minut, uplne by to stacilo. Prva tretina bola velmi roztahana a miestami nudila. Koniec vystupnovany a nabity. Slabe 4*.
Predátor: Evoluce (2018)
Miestami do plaču. Čo to bolo respektívne čím to chcelo byť? Celkom som bol zmätený. Komédia, akčnák alebo paródia? Nakoniec to vyzeralo na veľkú sra*ku. 1* za Oliviu.